HEAL DSpace

Ανοιχτά Νηπιαγωγεία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Περικλέους, Μαρία el
dc.contributor.author Perikleous, Maria en
dc.date.accessioned 2018-11-19T12:07:59Z
dc.date.available 2018-11-19T12:07:59Z
dc.date.issued 2018-11-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48050
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2560
dc.rights Default License
dc.subject School architecture en
dc.subject Waldkindergarten en
dc.subject kKndergarten en
dc.subject Νηπιαγωγεία el
dc.subject Προσχολική εκπαίδευση el
dc.subject Παιδιά el
dc.subject Παιχνίδι el
dc.subject Υπαίθρια νηπιαγωγεία el
dc.subject Σχολική αρχιτεκτονική el
dc.subject Children en
dc.subject Play en
dc.subject Preschool education en
dc.subject Forest Kindergartens en
dc.title Ανοιχτά Νηπιαγωγεία el
dc.title Open Kindergartens en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Kindergarten facilities (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85072373) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-10-04
heal.abstract “Πρέπει να φέρουμε τα παιδιά μας στη φύση και να τα αφήσουμε εκεί ελεύθερα να διαβάσουν από μόνα τους το ανοιχτό βιβλίο της” J.J. Rousseau. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις χωρικές παραμέτρους που είναι καθοριστικές για την παιδαγωγική διαδικασία και αφορούν στην αλληλεπίδραση του παιδιού με την φύση στο σχολικό του περιβάλλον. Έμφαση θα δοθεί στην σχέση του παιδιού με τον υπαίθριο χώρο, στον ρόλο της σχολικής αυλής και στα ερεθίσματα που αυτή προσφέρει για την ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού. Η εργασία δομείται σε δύο μέρη, στο θεωρητικό και στην ανάλυση παραδειγμάτων. Στο πρώτο μέρος πραγματοποείται μια ιστορική αναδρομή σχετικά με τις διαφορετικές θεωρήσεις της νηπιακής εκπαίδευσης ανά τους αιώνες, γίνεται μια αναφορά στις θεωρητικές προσεγγίσεις σύγχρονων ψυχολόγων για την ανάπτυξη του παιδιού, στην συνέχεια προβάλλεται η σημασία της παιδικής δραστηριότητας στον υπαίθριο χώρο και τέλος η έρευνα επικεντρώνεται στην σημασία του σχεδιασμού του χώρου των νηπιαγωγείων. Στο δεύτερο μέρος αναλύονται παραδείγματα κτηρίων που έχουν αποτελέσει τομή στην εξέλιξη του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού με αντικείμενο τους χώρους εκπαίδευσης παιδιών. Τα παραδείγματα έχουν ως διακριτά χαρακτηριστικά τις αρθρωτές τάξεις, την παρουσία των μεταβατικών χώρων και την διαρκή συσχέτιση του εσωτερικού με το ύπαιθρο και την φύση. Κατόπιν διερευνάται ο τύπος των υπαίθριων νηπιαγωγείων που εμφανίστηκε πρόσφατα στις Σκανδιναβικές χώρες, όπου οι δραστηριότητες των παιδιών αναπτύσσονται στο ύπαιθρο, ενώ το κτήριο αποκτά έναν δευτερεύοντα ρόλο, και στην συνέχεια παρατίθενται παραδείγματα νηπιαγωγείων με συνθετικό στοιχείο την ένταξη της φύσης σε αυτά. Τέλος, γίνεται μια αναφορά στην τυπολογία των σχολικών κτηρίων στον ελληνικό χώρο. Η εργασία ολοκληρώνεται με την εξαγωγή συμπερασμάτων για την εύρεση των παραγόντων που συντελούν στην δημιουργία ενός περιβάλλοντος ικανού να συμβάλλει στην ψυχοσωματική ανάπτυξη της ευαίσθητης αυτής ηλικιακής ομάδας. el
heal.abstract The purpose of this project is to investigate the spatial parameters that are crucial for the pedagogical process and related to the interaction between children and nature in the school environment. Emphasis will be placed on the relationship of the child with the outdoor space, the role of the school yard and the stimuli it offers for the psychosomatic development of the child. The project is organized in two parts, the theoretical and the analysis of examples. The first part consists of a historical review of the different visions for early childhood education, a reference to the theoretical approaches of modern psychologists to the development of child, then it highlights the importance of child activity in the outdoor area and finally the project focuses on the importance of design of the area of kindergarten schools. In the second part there is an analysis of examples of building breakthroughs in the evolution of school architecture design. These examples have the following distinct characteristics: articulated classrooms, transitional areas and the continuous correlation of the interior with the exterior and nature. The investigation then focuses on the type of “Waldkindergarten”, which has recently appeared in Nordic countries, where children’s activities take place outside, while building is of secondary importance. Afterwards, there are examples of kindergartens that integrate nature. Finally, reference is made to the typology of educational buildings in Greece. The project is completed with conclusions about the factors involved in the creation of an environment able to contribute to the psychosomatic development of this sensitive age group. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής