dc.contributor.author |
Γιαννακού, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Giannakou, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-22T08:34:14Z |
|
dc.date.available |
2018-11-22T08:34:14Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-22 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48065 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16207 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Παιχνίδι |
el |
dc.subject |
Play |
en |
dc.subject |
Αφήγηση |
el |
dc.subject |
Παραμύθι |
el |
dc.subject |
Παιδική ηλικία |
el |
dc.subject |
Πετράλωνα |
el |
dc.subject |
Χωρική αντίληψη |
el |
dc.subject |
Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων |
el |
dc.subject |
Narrative |
en |
dc.subject |
Fairytale |
en |
dc.subject |
Childhood |
en |
dc.subject |
Petralona |
en |
dc.subject |
Space perception |
en |
dc.subject |
Alice's Adventures in Wonderland |
en |
dc.title |
Αφήγηση και παιχνίδι: χώροι για το παιδί στα Πετράλωνα |
el |
dc.title |
Narrative and play: spaces for children in Petralona |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-10-23 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την μορφή με την οποία εμφανίζεται η έννοια του παιχνιδιού κατά την παιδική ηλικία στη σύγχρονη καθημερινότητα - ως μια χωρικά και χρονικά καθορισμένη δραστηριότητα που εξελίσσεται σε σαφή χωρικά και χρονικά πλαίσια. Πραγματεύεται την έννοια του παιχνιδιού, ως την ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας στην οποία εισέρχεται το παιδί, βιώνοντας μία χωρική συνθήκη. Το παραμύθι μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για να τοποθετηθεί κανείς σε αυτή την ενδιάμεση κατάσταση με πιο άμεσο τρόπο. Το παραμύθι, μέσω της αφήγησης (storytelling), τοποθετεί τον ακροατή / παιδί σε έναν φανταστικό κόσμο. Παράλληλα, το παιδί εξακολουθεί να βρίσκεται στον πραγματικό κόσμο, όπου καλείται να δράσει (storyacting). Ως αποτέλεσμα, η αφήγηση μιας ιστορίας τοποθετεί το παιδί σε μια διαρκή αμφίδρομη διαδικασία που πραγματοποιείται μεταξύ πραγματικού και φανταστικού. Αυτή η συνθήκη που δημιουργείται ταυτίζεται με την έννοια του παιχνιδιού, όπως ορίστηκε προηγουμένως. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να εκφραστεί, τόσο λειτουργικά όσο και χωρικά, ακριβώς αυτή η δυνατότητα του παραμυθιού να δημιουργεί ασαφή όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και στη φαντασία, τοποθετώντας το παιδί σε "κατάσταση παιχνιδιού". Στόχος, λοιπόν, είναι ο σχεδιασμός χώρων, οι όποιοι θα τοποθετούν συνειρμικά το παιδί σε αυτή την ενδιάμεση κατάσταση. Ως εργαλείο σχεδιασμού χρησιμοποιείται το παραμύθι "Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων", καθώς η ηρωίδα του παραμυθιού, η Αλίκη, κινείται διαρκώς σε χώρους που αμφισβητούν το όριο που διαχωρίζει το όνειρο από την πραγματικότητα. Ως περιοχή σχεδιασμού επιλέγεται η περιοχή των Πετραλώνων - περιοχή κατοικίας με χαρακτήρα γειτονιάς στο κέντρο της Αθήνας, όπου διαμορφώνονται ένας πολυλειτουργικός χώρος παραμυθιού και ένας χώρος υπαίθριου παιχνιδιού. |
el |
heal.abstract |
The present work intends to redefine the notion of play as it is present in the contemporary everyday life. It perceives the notion of play as the intermediate state between reality and fantasy in which the child enters unexpectedly due to a certain spatial condition, rather than a specific activity that occurs in predefined space and time. Narrative can be used as a more direct manner of placing the subject in this intermediate state of existence. The child, through storytelling, is placed in a fantastic world, whilst at the same time it exists in the real world, where it is expected to act ("storyacting"). As a result, the narrative of a story places the child in a continuous process that takes place between reality and fantasy. The spatial experience that is created represents the notion of play, as it is perceived in the project. This project, attempts to express, both functionally and spatially, the dynamic of narrative to create blurred boundaries between reality and fantasy, by placing the child in the state of play. Thus, the main goal of the project is the design of spaces for children that will produce this kind of play experience. As a design tool, the fairytale “Alice's Adventures in Wonderland” is used, since the main character of the tale, Alice, is constantly moving in spaces that question the boundary between dream and reality. The proposed area of realization of the project is the area of Petralona - a residential area in the centre of Athens with characteristics of a neighborhood, where a multifunctional fairytale centre and a space for outdoor play are designed. |
en |
heal.advisorName |
Μάρδα, Νέλλη |
el |
heal.advisorName |
Marda, Nelly |
en |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|