dc.contributor.author | Καπνίζου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Kapnizou, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2018-11-22T10:09:00Z | |
dc.date.available | 2018-11-22T10:09:00Z | |
dc.date.issued | 2018-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48074 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9054 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πνευματικά Δικαιώματα | el |
dc.subject | Διδακτικά Συγγράμματα | el |
dc.subject | Φορείς προστασίας | el |
dc.subject | Εκκαθάριση Πνευματικών Δικαιωμάτων | el |
dc.subject | Ανοικτή Πρόσβαση | el |
dc.subject | Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος | el |
dc.subject | Copyright | en |
dc.subject | Copyright Clearance | en |
dc.subject | Open Access | en |
dc.subject | Protection Bodies | el |
dc.subject | Textbooks | en |
dc.subject | Educational Development | en |
dc.title | Η προστασία των Πνευματικών Δικαιωμάτων στα διδακτικά συγγράμματα | el |
dc.title | The copyright protection in textbooks | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-11-01 | |
heal.abstract | Η εργασία επιχειρεί μια εισαγωγή στον θεσμό της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς και σε σχετικές έννοιες όπως η κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων, η αδειοδότηση, οι κατηγορίες τους, τα συστήματα προστασίας τους, ο ορισμός των έργων που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα. Παρακολουθεί την εξέλιξη του θεσμού για να φτάσει να καταγράψει τη νομοθεσία που διέπει σήμερα τα πνευματικά δικαιώματα σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις, το διαδίκτυο, έχουν αναμφισβήτητα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το δίκαιο της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων. Η εργασία εξετάζει την κατηγορία των δικαιωμάτων που αφορούν σε έργα του Λόγου. Ειδικότερα εξετάζει τα βιβλία που χρησιμοποιούνται στα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια ως διδακτικά συγγράμματα. Ασχολείται εκτενώς με ζητήματα εκκαθάρισης πνευματικών δικαιωμάτων και το συγκεκριμένο κεφάλαιο, θα μπορούσε ενδεχομένως να λειτουργήσει και ως ένα είδος οδηγού προς κάθε ενδιαφερόμενο, δεδομένου ότι, όπως έχει παρατηρηθεί, συχνά δεν υπάρχει ιδιαίτερη εξοικείωση πάνω σε σχετικά ζητήματα. Ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερώνεται στο κίνημα της «Ανοικτής Πρόσβασης» και πως τελικά αυτό συσχετίζεται τόσο με τα διδακτικά συγγράμματα, όσο και με άλλα εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους σήμερα οι διδάσκοντες προκειμένου να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Καταλήγει τελικά στο συμπέρασμα πως οι δυνατότητες της «Ανοικτής Πρόσβασης» μπορούν να αξιοποιηθούν και να υπηρετήσουν τους σκοπούς της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας συμβάλλοντας τελικά στην ανάπτυξη της Παιδείας και συνακόλουθα στην ανάπτυξη της Επιστήμης, του Πολιτισμού, της Κοινωνίας. | el |
heal.abstract | The thesis attempts to introduce copyright protection as well as relevant concepts such as licensing, copyright categories, protection systems, and the definition of copyrighted works. It monitors the evolution of the institution to get to record the current legislation on copyright at international, European and national level, where technological developments, in particular Internet, have without doubt greatly influenced the law of copyright protection. The thesis examines the category of rights pertaining to works of the fiction and non-fiction. In particular, it examines books used in Greek public universities as textbooks. It also deals extensively with copyright clearance and this chapter, could also possibly act as a kind of guide to any interested person, since as it has been noticed that there is often little familiarity with relevant issues. A whole chapter is devoted to the Open Access movement, and how this is ultimately associated with both teaching texts and other tools available to teachers today to support and enhance the educational process. It finally concludes that the possibilities of Open Access can be exploited and serve the purposes of Public Education, eventually contributing to the development of Education and consequently to the development of Science, Culture and Society. | en |
heal.advisorName | Σιόλας, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Σιόλας, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Σαγιάς, Ίων | el |
heal.committeeMemberName | Βαμβουκάκης, Κώστας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 165 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: