dc.contributor.author |
Γραμματικός, Πλούτων
|
el |
dc.contributor.author |
Grammatikos, Plouton
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-22T10:53:58Z |
|
dc.date.available |
2018-11-22T10:53:58Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-22 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48079 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16143 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Επικοινωνίες οχημάτων |
el |
dc.subject |
Προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Network Function Virtualization |
en |
dc.subject |
Mobile Edge Computing |
en |
dc.subject |
LTE |
en |
dc.subject |
5G |
en |
dc.subject |
Vehicular Communications |
en |
dc.subject |
Simulation |
en |
dc.title |
Εφαρμογή του Mobile Edge Computing στις επικοινωνίες οχημάτων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τηλεπικοινωνίες |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-11-06 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα εργασία, μελετάται η αξιοποίηση της τεχνολογίας Mobile Edge Computing (MEC) για την εξυπηρέτηση επικοινωνιών που περιλαμβάνουν οχήματα, γνωστών και ως V2X (Vehicle to Everything). Οι περιπτώσεις χρήσης V2X που αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχουν ανάγκη από αξιόπιστη παράδοση μηνυμάτων μεταξύ οχημάτων με ελάχιστη καθυστέρηση. Οι τεχνολογίες που βασίζονται στο πρότυπο IEEE 802.11p αδυνατούν να ικανοποιήσουν αυτές τις απαιτήσεις, καθώς το πλήθος των συνδεδεμένων οχημάτων αυξάνεται. Επομένως, το ενδιαφέρον στρέφεται στην αξιοποίηση των ήδη ανεπτυγμένων δικτύων κινητών επικοινωνιών τέταρτης γενιάς (LTE). Όμως, παρά την ευρεία εξάπλωσή τους, τα συστήματα LTE χαρακτηρίζονται από υψηλή καθυστέρηση από άκρο σε άκρο, εξαιτίας της υποχρεωτικής μετάδοσης των μηνυμάτων από το δίκτυο κορμού. Το MEC αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα, καθώς προσφέρει υπολογιστικούς, αποθηκευτικούς και δικτυακούς πόρους στο άκρο του δικτύου, δηλαδή πλησιέστερα στους τελικούς χρήστες.
Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται επισκόπηση των επικοινωνιών V2X. Αρχικά, περιγράφεται η αρχιτεκτονική ενός ευφυούς συστήματος μεταφορών και παρουσιάζονται πιθανές εφαρμογές V2X. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στις τεχνολογίες που έχουν προταθεί για την ενεργοποίηση των επικοινωνιών V2X και συγκρίνονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτών.
Το δεύτερο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στα συστήματα LTE. Αφού ολοκληρωθεί η περιγραφή των δικτύων πρόσβασης και κορμού, μελετάται η δυνατότητα αξιοποίησης του LTE για επικοινωνίες μεταξύ οχημάτων και παροχής υπηρεσιών πολυεκπομπής.
To τρίτο κεφάλαιο αποτελεί εκτενή αναφορά στο MEC με έμφαση στην αρχιτεκτονική ενός συστήματος MEC. Επιπλέον, περιγράφεται συνοπτικά η τεχνολογία NFV (Network Function Virtualization), η οποία θα φανεί χρήσιμη τόσο κατά την εφαρμογή του MEC στα συστήματα LTE, όσο και κατά την ανάπτυξη των δικτύων πέμπτης γενιάς (5G).
Το τέταρτο κεφάλαιο συνδυάζει τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από τα δύο προηγούμενα, καθώς αφορά τους τρόπους εφαρμογής του MEC στα συστήματα τέταρτης και πέμπτης γενιάς. Το κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνει, επίσης, μία συνοπτική περιγραφή των επερχόμενων δικτύων 5G.
Τα δύο τελευταία κεφάλαια είναι αφιερωμένα στην εξυπηρέτηση εφαρμογών V2X με τη χρήση του MEC. Στο πέμπτο κεφάλαιο, περιγράφονται οι σημαντικότερες περιπτώσεις χρήσης που αναμένονται να ωφεληθούν από το MEC, ενώ στο έκτο εξετάζεται η συμβολή του MEC στην επίδοση συγκεκριμένων εφαρμογών μέσω προσομοιώσεων. |
el |
heal.abstract |
This thesis ex
plores
the
exploitation
of Mobile Edge Computing (MEC)
for
vehicular
communications, also known as V2X (Vehicle to Everything). V2X use cases aim
ing
towards
improving road safety demand reliable and low latency message delivery
among vehicles.
A
s the number
of connected vehicles increases, t
echnologies that rely on the IEEE 802.11p
standard can
not satisfy these requirements.
Therefore, researchers focus on exploiting the
already deployed 4
th
generation mobile networks (LTE). How
ever, despite
their
widespread
use
, LTE systems are characterized by high end
-
to
-
end latency,
since
messages
have
to
traverse
the core network. MEC addresses this problem by offering computing, storage
and network resources at the edge of the network, that is, closer to
the
end users.
The first chapter provides an overview of vehicular communications. Firstly, the
architecture of an intelligent transport system is described and possible V2X applications
are presented. Afterwards,
the chapter mentions
the technologies proposed
towar
ds
enabli
ng V2X communications and compares their advantages and drawbacks.
The second chapter is dedicated to LTE systems. After describing the access and core
networks, the chapter focuses on the possibility of using LTE for vehicular communication
s
and for providing multicast services.
The third chapter is an ex
tensive reference to MEC with
em
phasis on the architecture of
a
MEC system.
Moreover
, NFV (Network Function Virtualization) is briefly described, since
it will be useful both for imple
menting MEC in LTE systems and for the development of
fifth generation networks (5G).
The fourth chapter combines the knowledge
obtained
from the previous two
chapters
,
as it
is related to the way
in which MEC can be applied to 4
th
and 5
th
generation
systems.
This chapter also includes a
brief
description of upcoming 5G networks.
The last two chapters are dedicated to the
way
MEC can serve
V2X applications.
The
fifth chapter describes
the most important use cases expected to benefit from MEC,
wh
ereas
the sixth
chapter
examines
,
based on simulations
,
the performance
enhancement
that MEC offers to particular V2X applications |
en |
heal.advisorName |
Κωττής, Παναγιώτης |
el |
heal.committeeMemberName |
Κωττής, Παναγιώτης |
el |
heal.committeeMemberName |
Καψάλης, Χρήστος |
el |
heal.committeeMemberName |
Φικιώρης, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
126 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|