dc.contributor.author |
Μπινιάρη, Αναστασία
|
el |
dc.contributor.author |
Biniari, Anastasia
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-22T12:06:58Z |
|
dc.date.available |
2018-11-22T12:06:58Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-22 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48084 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16163 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Περιβάλλουσα ανάλυση δεδομένων |
el |
dc.subject |
Περιβαλλοντική αποδοτικότητα |
el |
dc.subject |
Τεχνική αποδοτικότητα |
el |
dc.subject |
Περιφερειακά αεροδρόμια |
el |
dc.subject |
Εκπομπές αερίων ρύπων |
el |
dc.subject |
Data envelopment analysis |
en |
dc.subject |
Environmental efficiency |
el |
dc.subject |
Technical efficiency |
el |
dc.subject |
Regional airports |
el |
dc.subject |
Greenhouse emissions |
el |
dc.title |
Αξιολόγηση περιβαλλοντικής αποδοτικότητας των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Airports--Environmental aspects |
el |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85002971 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-11-01 |
|
heal.abstract |
Οι αερομεταφορές αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες βιομηχανίες, ενώ και στον ελληνικό χώρο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για την οικονομία, τον τουρισμό και την κοινωνία. Λόγω της αυξανόμενης κίνησης, τα τελευταία χρόνια, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αερομεταφορών κατέχουν υψηλή θέση στην «ατζέντα» των ληπτών απόφασης (κυβερνήσεις, φορείς χάραξης πολιτικών κτλ).
Στην παρούσα εργασία μελετάται η περιβαλλοντική αποδοτικότητα των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η μη παραμετρική μέθοδος της Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων (Data Envelopment Analysis- DEA), η οποία αξιολογεί την αποδοτικότητα ενός συνόλου μονάδων απόφασης (αεροδρόμια), οι οποίες λειτουργούν σε ένα ενιαίο πλαίσιο και καταναλώνουν τις ίδιες πολλαπλές εισροές ενώ παράγουν τις ίδιες πολλαπλές εκροές. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, ως εισροές χρησιμοποιήθηκαν η επιφάνεια των κτιρίων επιβατών καθώς και η επιφάνεια των διαδρόμων των αεροδρομίων. Για τη διαμόρφωση των εκροών, εκτός των επιθυμητών μεταβλητών που χρησιμοποιούνται συνήθως, όπως το συνολικό αριθμό των επιβατών και τον αριθμό των πτήσεων του αεροδρομίου, στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε η ποσότητα των εκπομπών αερίων ρύπων κατά τον κύκλο απογείωσης-προσγείωσης (ανεπιθύμητη εκροή). Το μεθοδολογικό πλαίσιο καθώς και τα αποτελέσματα της εργασίας μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο για τους λήπτες απόφασης των αεροδρομίων κατά την αξιολόγηση της αποδοτικότητας των αεροδρομίων. |
el |
heal.abstract |
Nowadays, aviation is one of the largest industries worldwide, while in
Greece it is important for the economy, the tourism and the society in
general. Since
air services have become more popular in the recent years,
environmental effects, caused by air transport, are of great importance to
the decision
-
makers
(governments, policy makers, etc.).
In this thesis the environmental efficiency of the Greek regio
nal airports
has been studied. For that purpose, the non
-
parametric method of Data
Envelopment Analysis (DEA) has been used. This analysis evaluates the
efficiency of a set of decision units (in this case airports), which operate in
a single frame and cons
ume the same multiple inputs while producing the
same multiple outflows (outputs). The surface of the passenger buildings
and the surface of the airports’ runways have been used as inputs. Apart
from the desired variables, which are the total number of the
passengers
and the total number of the flights through the year, that are typically
used for the configuration of the outputs, the amount of pollutant
emissions during takeoff
-
landing circle has been also used (undesirable
output). The methodological fram
ework as well as the results of the work
can be a useful tool for the decision
-
makers of the airports, when
assessing the efficiency of the airports |
en |
heal.advisorName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπαλλής, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
95 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|