HEAL DSpace

Αξιολόγηση περιβαλλοντικής αποδοτικότητας των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπινιάρη, Αναστασία el
dc.contributor.author Biniari, Anastasia en
dc.date.accessioned 2018-11-22T12:06:58Z
dc.date.available 2018-11-22T12:06:58Z
dc.date.issued 2018-11-22
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48084
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16163
dc.rights Default License
dc.subject Περιβάλλουσα ανάλυση δεδομένων el
dc.subject Περιβαλλοντική αποδοτικότητα el
dc.subject Τεχνική αποδοτικότητα el
dc.subject Περιφερειακά αεροδρόμια el
dc.subject Εκπομπές αερίων ρύπων el
dc.subject Data envelopment analysis en
dc.subject Environmental efficiency el
dc.subject Technical efficiency el
dc.subject Regional airports el
dc.subject Greenhouse emissions el
dc.title Αξιολόγηση περιβαλλοντικής αποδοτικότητας των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Airports--Environmental aspects el
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85002971
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-11-01
heal.abstract Οι αερομεταφορές αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες βιομηχανίες, ενώ και στον ελληνικό χώρο διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για την οικονομία, τον τουρισμό και την κοινωνία. Λόγω της αυξανόμενης κίνησης, τα τελευταία χρόνια, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αερομεταφορών κατέχουν υψηλή θέση στην «ατζέντα» των ληπτών απόφασης (κυβερνήσεις, φορείς χάραξης πολιτικών κτλ). Στην παρούσα εργασία μελετάται η περιβαλλοντική αποδοτικότητα των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η μη παραμετρική μέθοδος της Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων (Data Envelopment Analysis- DEA), η οποία αξιολογεί την αποδοτικότητα ενός συνόλου μονάδων απόφασης (αεροδρόμια), οι οποίες λειτουργούν σε ένα ενιαίο πλαίσιο και καταναλώνουν τις ίδιες πολλαπλές εισροές ενώ παράγουν τις ίδιες πολλαπλές εκροές. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, ως εισροές χρησιμοποιήθηκαν η επιφάνεια των κτιρίων επιβατών καθώς και η επιφάνεια των διαδρόμων των αεροδρομίων. Για τη διαμόρφωση των εκροών, εκτός των επιθυμητών μεταβλητών που χρησιμοποιούνται συνήθως, όπως το συνολικό αριθμό των επιβατών και τον αριθμό των πτήσεων του αεροδρομίου, στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε η ποσότητα των εκπομπών αερίων ρύπων κατά τον κύκλο απογείωσης-προσγείωσης (ανεπιθύμητη εκροή). Το μεθοδολογικό πλαίσιο καθώς και τα αποτελέσματα της εργασίας μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο για τους λήπτες απόφασης των αεροδρομίων κατά την αξιολόγηση της αποδοτικότητας των αεροδρομίων. el
heal.abstract Nowadays, aviation is one of the largest industries worldwide, while in Greece it is important for the economy, the tourism and the society in general. Since air services have become more popular in the recent years, environmental effects, caused by air transport, are of great importance to the decision - makers (governments, policy makers, etc.). In this thesis the environmental efficiency of the Greek regio nal airports has been studied. For that purpose, the non - parametric method of Data Envelopment Analysis (DEA) has been used. This analysis evaluates the efficiency of a set of decision units (in this case airports), which operate in a single frame and cons ume the same multiple inputs while producing the same multiple outflows (outputs). The surface of the passenger buildings and the surface of the airports’ runways have been used as inputs. Apart from the desired variables, which are the total number of the passengers and the total number of the flights through the year, that are typically used for the configuration of the outputs, the amount of pollutant emissions during takeoff - landing circle has been also used (undesirable output). The methodological fram ework as well as the results of the work can be a useful tool for the decision - makers of the airports, when assessing the efficiency of the airports en
heal.advisorName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 95 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής