dc.contributor.author |
Νικολακάκης, Στυλιανός
|
el |
dc.contributor.author |
Nikolakakis, Stylianos
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-23T11:04:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-23 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48105 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16228 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υγροποιημένο φυσικό αέριο |
el |
dc.subject |
Εφοδιαστική αλυσίδα LNG |
el |
dc.subject |
Ρόδος |
el |
dc.subject |
Πειραιάς |
el |
dc.subject |
Πλοίο ανεφοδιασμού |
el |
dc.subject |
LNG |
en |
dc.subject |
Supply chain |
en |
dc.subject |
Rhodes |
en |
dc.subject |
Piraeus |
en |
dc.subject |
Bunkering vessel |
en |
dc.title |
Μελέτη σκοπιμότητας για την αγορά και λειτουργία πλοίου ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταξύ Πειραιά και Ρόδου |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.dateAvailable |
2019-11-22T22:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-11-08 |
|
heal.abstract |
Οι επερχόμενοι κανονισμοί για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν οδηγήσει τους πλοιοκτήτες να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας και/ή νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα, η επιβολή των νέων κανονισμών της MARPOL, ANNEX VI επιβάλλει την μείωση των εκπομπών σε συγκεκριμένες περιοχές λειτουργίας (SECA areas) με απώτερο στόχο την εξάλειψη των αέριων ρύπων οι οποίοι προκαλούν μόλυνση στο περιβάλλον αλλά και έχουν αρνητικές συνέπειες στην υγεία του ανθρώπου.
Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο αποτελεί μια αρκετά υποσχόμενη εναλλακτική λύση για τη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, καθώς αποτελεί μια καθαρή πηγή ενέργειας σε σχετικά χαμηλή τιμή με υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ωστόσο, για να υπάρξει ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα σύνολο υποδομών και μια αποτελεσματική αλυσίδα εφοδιασμού. Οι δύο αυτές βασικές παράμετροι βρίσκονται σήμερα σε πρώιμό στάδιο στις περισσότερες περιοχές της Ευρώπης.
Στην Ευρώπη, τερματικοί σταθμοί LNG, μεγάλης κλίμακας, λειτουργούν σε χώρες όπως σε Ισπανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία, Νορβηγία, Σουηδία και μάλιστα σε αστικές περιοχές (όπως στη Βαρκελώνη). Μικρότερες εγκαταστάσεις λειτουργούν ή είναι ήδη υπό ανάπτυξη σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, τα οποία γειτνιάζουν με κατοικημένες περιοχές.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμη υποδομές για εφοδιασμό των πλοίων με LNG. Η 1η εγκατάσταση αποθήκευσης LNG είναι η Ρεβυθούσα, η οποία όμως μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων και άνω και όχι τα μικρότερα ‘‘bunkering vessels’’ που είναι χωρητικότητας 1.000 έως 20.000 κυβικών μέτρων. Σε επόμενο στάδιο κεντρικά λιμάνια (όπως του Πειραιά), λόγω ζήτησης καυσίμου LNG ενδέχεται να προχωρήσουν σε επενδύσεις για εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού LNG.
Στην παρούσα μελέτη θα πραγματοποιηθεί μία εκτίμηση της ζήτησης του LNG σαν καύσιμο πλοίων στα λιμάνια της Ρόδου και του Πειραιά και θα εξεταστεί η οικονομική εφικτότητα αγοράς και λειτουργίας ενός πλοίου ανεφοδιασμού LNG, το οποίο θα εξυπηρετεί τις απαιτούμενες ποσότητες καυσίμου για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια της Ρόδου και του Πειραιά. |
el |
heal.abstract |
The upcoming regulations for
the reduction of
the environmental footprint of the
shipping
industry have led shipowners to switch to alternative forms of energy and / or
new technologies. In particular, the imposition of the new MARPOL regulations,
requires
that emissions be reduced to
specific areas of operation (SECA areas) with the
ultimate g
oal of eradication
of the gaseous pollutants that cause environmental
contamination but also have
negative effects on human health.
The use of LNG as a
marine fuel is
a promising alternative to comply with environmental regulations as it is
a clean source
of energy at a relatively low price with high levels of safety. However,
in order to make LNG widely
available
as a marine fuel, infrastructure and an
efficient
supply chain should be developed.
These two basic parameters are now at an early stage
in most
parts of Europe.
In Europe, large
-
scale LNG terminals operate in
some
countries, such as Spain, Italy,
Belgium, the Netherlands, France, Norway, Swed
en and even in urban areas (such as
Barcelona). Smaller facilities are operating or are already under dev
elopment in many
European ports, which are adjacent to residential areas.
In Greece, there is still no infrastructure for supplying LNG
bunkering
vess
els. The first
LNG
storage facility is Revythoussa
,
which can service ships of 20,000 cubic meters
or mor
e, and not bunkering vessels which ha
ve
a capacity of 1,000 to 20,000 cubic
meters.
In a later stage
,
main
port
(e.g.
Piraeus
),
due to demand for LNG fuel
may
proceed
to
investments for
LNG bunkering facilities.
In this study an estimat
ion
of
LNG
demand
as fuel for ships in the ports of Rhodes and
Piraeus will be carried out
as well as
examine
the feasibility of
building
and ope
rating
a
LNG
Refueling Ship which will serve the required
bunkers
of LNG fuel at
the
ports
of
Rhodes and Piraeus |
en |
heal.advisorName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αραβώσης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
182 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|