HEAL DSpace

Μελέτη σκοπιμότητας για την αγορά και λειτουργία πλοίου ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταξύ Πειραιά και Ρόδου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικολακάκης, Στυλιανός el
dc.contributor.author Nikolakakis, Stylianos en
dc.date.accessioned 2018-11-23T11:04:23Z
dc.date.issued 2018-11-23
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48105
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16228
dc.rights Default License
dc.subject Υγροποιημένο φυσικό αέριο el
dc.subject Εφοδιαστική αλυσίδα LNG el
dc.subject Ρόδος el
dc.subject Πειραιάς el
dc.subject Πλοίο ανεφοδιασμού el
dc.subject LNG en
dc.subject Supply chain en
dc.subject Rhodes en
dc.subject Piraeus en
dc.subject Bunkering vessel en
dc.title Μελέτη σκοπιμότητας για την αγορά και λειτουργία πλοίου ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταξύ Πειραιά και Ρόδου el
heal.type bachelorThesis
heal.dateAvailable 2019-11-22T22:00:00Z
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-11-08
heal.abstract Οι επερχόμενοι κανονισμοί για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν οδηγήσει τους πλοιοκτήτες να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας και/ή νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα, η επιβολή των νέων κανονισμών της MARPOL, ANNEX VI επιβάλλει την μείωση των εκπομπών σε συγκεκριμένες περιοχές λειτουργίας (SECA areas) με απώτερο στόχο την εξάλειψη των αέριων ρύπων οι οποίοι προκαλούν μόλυνση στο περιβάλλον αλλά και έχουν αρνητικές συνέπειες στην υγεία του ανθρώπου. Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο αποτελεί μια αρκετά υποσχόμενη εναλλακτική λύση για τη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, καθώς αποτελεί μια καθαρή πηγή ενέργειας σε σχετικά χαμηλή τιμή με υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ωστόσο, για να υπάρξει ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα σύνολο υποδομών και μια αποτελεσματική αλυσίδα εφοδιασμού. Οι δύο αυτές βασικές παράμετροι βρίσκονται σήμερα σε πρώιμό στάδιο στις περισσότερες περιοχές της Ευρώπης. Στην Ευρώπη, τερματικοί σταθμοί LNG, μεγάλης κλίμακας, λειτουργούν σε χώρες όπως σε Ισπανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία, Νορβηγία, Σουηδία και μάλιστα σε αστικές περιοχές (όπως στη Βαρκελώνη). Μικρότερες εγκαταστάσεις λειτουργούν ή είναι ήδη υπό ανάπτυξη σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, τα οποία γειτνιάζουν με κατοικημένες περιοχές. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμη υποδομές για εφοδιασμό των πλοίων με LNG. Η 1η εγκατάσταση αποθήκευσης LNG είναι η Ρεβυθούσα, η οποία όμως μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων και άνω και όχι τα μικρότερα ‘‘bunkering vessels’’ που είναι χωρητικότητας 1.000 έως 20.000 κυβικών μέτρων. Σε επόμενο στάδιο κεντρικά λιμάνια (όπως του Πειραιά), λόγω ζήτησης καυσίμου LNG ενδέχεται να προχωρήσουν σε επενδύσεις για εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού LNG. Στην παρούσα μελέτη θα πραγματοποιηθεί μία εκτίμηση της ζήτησης του LNG σαν καύσιμο πλοίων στα λιμάνια της Ρόδου και του Πειραιά και θα εξεταστεί η οικονομική εφικτότητα αγοράς και λειτουργίας ενός πλοίου ανεφοδιασμού LNG, το οποίο θα εξυπηρετεί τις απαιτούμενες ποσότητες καυσίμου για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια της Ρόδου και του Πειραιά. el
heal.abstract The upcoming regulations for the reduction of the environmental footprint of the shipping industry have led shipowners to switch to alternative forms of energy and / or new technologies. In particular, the imposition of the new MARPOL regulations, requires that emissions be reduced to specific areas of operation (SECA areas) with the ultimate g oal of eradication of the gaseous pollutants that cause environmental contamination but also have negative effects on human health. The use of LNG as a marine fuel is a promising alternative to comply with environmental regulations as it is a clean source of energy at a relatively low price with high levels of safety. However, in order to make LNG widely available as a marine fuel, infrastructure and an efficient supply chain should be developed. These two basic parameters are now at an early stage in most parts of Europe. In Europe, large - scale LNG terminals operate in some countries, such as Spain, Italy, Belgium, the Netherlands, France, Norway, Swed en and even in urban areas (such as Barcelona). Smaller facilities are operating or are already under dev elopment in many European ports, which are adjacent to residential areas. In Greece, there is still no infrastructure for supplying LNG bunkering vess els. The first LNG storage facility is Revythoussa , which can service ships of 20,000 cubic meters or mor e, and not bunkering vessels which ha ve a capacity of 1,000 to 20,000 cubic meters. In a later stage , main port (e.g. Piraeus ), due to demand for LNG fuel may proceed to investments for LNG bunkering facilities. In this study an estimat ion of LNG demand as fuel for ships in the ports of Rhodes and Piraeus will be carried out as well as examine the feasibility of building and ope rating a LNG Refueling Ship which will serve the required bunkers of LNG fuel at the ports of Rhodes and Piraeus en
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Αραβώσης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 182 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής