HEAL DSpace

Παραμετρική μελέτη και σχεδίαση επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λουριδά, Δήμητρα Ιωάννα el
dc.contributor.author Lourida, Dimitra Ioanna en
dc.date.accessioned 2018-11-27T08:31:05Z
dc.date.available 2018-11-27T08:31:05Z
dc.date.issued 2018-11-27
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48128
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8690
dc.rights Default License
dc.subject Ναυπηγικό πρόγραμμα NAPA el
dc.subject Παραμετρική σχεδίαση el
dc.subject Μελέτη πλοίου el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο el
dc.subject Parametric ship design en
dc.subject Optimization en
dc.subject RoPax el
dc.subject NAPA el
dc.subject Damage stability el
dc.title Παραμετρική μελέτη και σχεδίαση επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μελέτη πλοίου el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-11-02
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της πενταετούς μου φοίτησης στην σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Αφορά στην παραμετρική σχεδίαση και μελέτη επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου (RoPax: Roll On/Roll Off Passenger Ship) και εκπονήθηκε κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017- 2018. Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η πλήρης παραμετρική σχεδίαση ενός Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος HOLISHIP, και η αυτόματη εκπόνηση σειράς υπολογισμών για τον έλεγχο και αξιολόγηση της εκάστοτε σχεδίασης. Πιο συγκεκριμένα, μετά τον καθορισμό των βασικών μεγεθών του πλοίου, και την συνεπακόλουθη μορφοποίηση των γραμμών της γάστρας, ακολουθεί η διαμερισματοποίηση μέχρι και το ανώτερο κατάστρωμα οχημάτων, ο υπολογισμός της μεταφορικής ικανότητας του πλοίου, τα υδροστατικά μεγέθη, οι καταστάσεις φόρτωσης, η άθικτη ευστάθειά του και η ευστάθεια μετά από βλάβη, τόσο σύμφωνα με το πιθανοθεωρητικό μοντέλο, όπως προδιαγράφεται από τους κανονισμούς της SOLAS 2020, όσο και με τους επιπρόσθετους ντετερμινιστικούς κανονισμούς 8.1 και 8.2/3 που αναλύονται στο κεφάλαιο ΙΙ-1 της SOLAS και της Συνθήκης της Στοκχόλμης (Stockholm Agreement). Επιπρόσθετα, αφού προηγηθεί η προεκτίμηση ισχύος για κάθε εναλλακτικό σχεδιαστικό σενάριο, υπολογίζεται ο Επιτευχθείς Δείκτης Ενεργειακής Αποδοτικότητας (EEDI) και η απόκλισή του σε σχέση με τον Απαιτούμενο Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας όπως αυτός ορίζεται από τους κανονισμούς του I.M.O. Εν συνεχεία, παρατίθεται ένα κεφάλαιο σχετικό με την διερεύνηση της επίδρασης της αλλαγής βασικών μεγεθών του πλοίου (D,B) επί της ευστάθειας. Στο τελικό στάδιο γίνεται βελτιστοποίηση ως προς επιλεγμένα κριτήρια βελτιστοποίησης για ένα μεγάλο εύρος αλλαγών των κυρίων διαστάσεων του πλοίου (L,B,T). Η υλοποίηση της παραμετρικής σχεδίασης και η ανάπτυξη του λογισμικού για τον έλεγχο και αξιολόγηση κάθε πλοίου καθώς επίσης η βελτιστοποίηση της σχεδίασης έγινε με την χρήση του προγράμματος NAPA στο οποίο γράφτηκαν σχετικοί κώδικες (macros). el
heal.advisorName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 109 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής