dc.contributor.author | Νικολάου, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Nikolaou, Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2018-11-27T09:29:09Z | |
dc.date.available | 2018-11-27T09:29:09Z | |
dc.date.issued | 2018-11-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48134 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15785 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυτόνομα οχήματα | el |
dc.subject | Αλληλεπίδραση οδηγών | el |
dc.subject | Μοντελοποίηση | el |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | Συνάρτηση χρησιμότητας | el |
dc.subject | Autonomous vehicles | en |
dc.subject | Driver interaction | el |
dc.subject | Modeling | el |
dc.subject | Simulation | el |
dc.subject | Utility function | el |
dc.title | Μοντελοποίηση και προσομοίωση της αλληλεπίδρασης μεταξύ συμβατικών και αυτόνομων οχημάτων | el |
dc.title | Modeling and simulation of the interaction between conventional and autonomous vehicles | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανολογία | el |
heal.classification | Μηχανική | el |
heal.classification | Αυτόνομα οχήματα | el |
heal.classification | Mechanical engineering | en |
heal.classification | Autonomous vehicles | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-05 | |
heal.abstract | Τα οδικά δυστυχήματα είναι μία από τις κυριότερες αιτίες θανάτου στον κόσμο. Η αυτοματοποίηση των μέσων μεταφοράς στοχεύει στην αύξηση της ασφάλειας αλλά και της αποδοτικότητάς των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση, η ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα. Η ανέλιξη υπολογιστικών εργαλείων όπως της τεχνητής νοημοσύνης επιταχύνει την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων καθιστώντας τα αυτόνομα οχήματα ένα εύφορο έδαφος για την αυτοκινητοβιομηχανία και την επιστημονική κοινότητα. Εκτιμάται η πλήρη αυτοματοποίηση των μεταφορών χωρίς την ανάγκη επίβλεψης και επέμβασης του ανθρώπου σε λιγότερο από 50 χρόνια. Εντούτοις, η περίοδος ταυτόχρονης συνύπαρξης συμβατικών και αυτόνομων οχημάτων – μία περίοδος που υπολογίζεται να διαρκέσει πάνω από 20 χρόνια – εγείρει προβληματισμούς σχετικά με την αρμονία και την ασφαλή συνεργασία που μπορεί να υλοποιηθεί μεταξύ των δύο εμπλεκόμενων, ανθρώπου – μηχανής. Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η αλληλεπίδραση μεταξύ των οδηγών σε μια διασταύρωση. Αναλύονται τα ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα που εξάγονται από τη μελέτη αλληλεπίδρασης με χρήση γυαλιών eye tracking σε συνδυασμό με σχολιασμό των συμμετεχόντων. Μοντελοποιείται η συμπεριφορά των οδηγών σε μια διασταύρωση βασισμένη στους κανόνες – μαθηματικούς και κοινωνικούς – που εξήχθησαν από τη μελέτη. Για τη μοντελοποίηση έγινε χρήση της συνάρτηση χρησιμότητας θεωρίας παιγνίων με την οποία διαχειριζόμαστε προβλήματα λήψης αποφάσεων εξετάζοντας την ωφέλεια και το κόστος αυτών, όπως συμβαίνει στην αλληλεπίδραση οχημάτων. Στη συνέχεια, διενεργείται προσομοίωση της αλληλεπίδρασης των οδηγών μέσω της σύνδεσης του περιβάλλοντος VISSIM και Matlab, υλοποιώντας υπολογιστικά το μοντέλο συμπεριφοράς των οδηγών. Και τέλος, εξάγονται αποτελέσματα που καθορίζουν την αξιοπιστία και την ακρίβεια του μοντέλου του προβλήματος. | el |
heal.abstract | Road accidents are one of the main causes of death in the world. The automation of transport means is increasing the safety and the efficiency of transport. To that end, the development of autonomous vehicles is an inevitable reality. The advancement of computational tools such as artificial intelligence accelerates the development of intelligent systems, making autonomous vehicles a fertile ground for the automotive industry and the scientific community. The full automation of transport without the need for human supervision and intervention is estimated in less than 50 years. However, the period of simultaneous coexistence of conventional and autonomous vehicles – a period estimated to last more than 20 years – raises concerns about the harmony and safe co-operation that can be implemented between the two involved man-machine. This diploma thesis examines the interaction between drivers at a junction. The quantitative and qualitative results derived from the interaction study using eye tracking eyewear coupled with participants' commentary are being analyzed. The behavior of drivers at a junction is being modeled on mathematical and social-based rules that were extracted from the study. For modeling, the gaming theory utility has been used to manage decision-making problems considering their utility and cost, as is the case with vehicle interaction. Subsequently, a simulation of the interaction of the drivers is carried out by pairing the VISSIM and Matlab environments, materializing the behavioral model of the drivers. Finally, results are derived that determine the reliability and accuracy of the model of the problem. | en |
heal.advisorName | Ναθαναήλ, Δημήτριος | el |
heal.advisorName | Nathanael, Dimitrios | en |
heal.committeeMemberName | Ναθαναήλ, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Nathanael, Dimitrios | en |
heal.committeeMemberName | Μαρμαράς, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Marmaras, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Πόνης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Ponis, Stavros | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας. Εργαστήριο Οργάνωσης Παραγωγής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 138 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: