dc.contributor.author |
Κριμπάς, Νικόλαος
|
el |
dc.contributor.author |
Krimpas, Nikolaos
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-29T10:33:58Z |
|
dc.date.available |
2018-11-29T10:33:58Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48168 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16184 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδοί δύο λωρίδων κυκλοφορίας |
el |
dc.subject |
Γεωμετρικά χαρακτηριστικά |
el |
dc.subject |
Αξιολόγηση γεωμετρικού σχεδιασμού |
el |
dc.subject |
Βαθμολόγηση οδού |
el |
dc.subject |
Ασφάλεια οδού |
el |
dc.subject |
Rural two-lane highways |
en |
dc.subject |
Geometric features |
el |
dc.subject |
Geometric design evaluation |
el |
dc.subject |
Road ranking |
el |
dc.subject |
Road safety |
el |
dc.title |
Μεθοδολογία ποιοτικής βαθμονόμησης υφιστάμενου υπεραστικού οδικού δικτύου δύο λωρίδων με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας αναφορικά με την γεωμετρία της οδού |
el |
dc.title |
Methodology for quality calibration of the existing rural two-lane highway alignment regarding its geometric features |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδοποιία |
el |
heal.classification |
Roads--Design and construction |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85114491 |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-10-08 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η δημιουργία μίας κατάλληλης μεθοδολογίας, η οποία αξιοποιεί αποτελεσματικά τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την υπάρχουσα υποδομή υπεραστικών οδών, δύο λωρίδων με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας, αναφορικά με τα γεωμετρικά τους χαρακτηριστικά (οριζοντιογραφία και μηκοτομή, επίκλιση, μήκος ορατότητας) και εκτιμά το παρεχόμενο επίπεδο ασφαλείας τους. Σκοπός είναι η αξιολόγηση των στοιχείων αυτών να οδηγήσει σε συντελεστές βαρύτητας που να επιδεικνύουν το επίπεδο ασφαλείας κάθε τμήματος των οδών και των επικίνδυνων περιοχών του οδικού δικτύου, προσδιορίζοντας παράλληλα τις κρίσιμες καμπύλες που έχουν μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης τροχαίων ατυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε μια ιεράρχηση των κρίσιμων παραμέτρων που επηρεάζουν την ασφάλεια ενός οδικού δικτύου σε σχέση με τον γεωμετρικό σχεδιασμό, και για κάθε μία από αυτές υλοποιήθηκε μία κατάλληλη μαθηματική εξίσωση αξιολόγησης, με βάση τις οριακές τιμές που παρέχονται στη βιβλιογραφία.
Αρχικά, κάθε παράμετρος συσχετίστηκε με τα όρια που προβλέπονται από τους κανονισμούς γεωμετρικού σχεδιασμού, ενώ ταυτόχρονα καθορίστηκε ο βαθμός επικινδυνότητας και η βαρύτητα κάθε παραμέτρου. Από αυτή τη διαδικασία αναπτύχθηκαν οι κατάλληλες μαθηματικές εκφράσεις για την εκτίμηση του επιπέδου ασφαλείας των καμπυλών της οδού, ενώ υπολογίσθηκαν οι κατάλληλοι σταθμισμένοι συντελεστές προκειμένου να επιτευχθεί μια συνδυασμένη βαθμολογία για τον χαρακτηρισμό κάθε τμήματος του δρόμου και για την απεικόνιση των κρίσιμων καμπυλών που παρουσιάζουν μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης ατυχήματος.
Για να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα της προτεινόμενης μεθοδολογίας, συλλέχθηκαν δεδομένα για ένα σημαντικό δείγμα του υφιστάμενου ελληνικού οδικού δικτύου περίπου 1000 χιλιομέτρων και χρησιμοποιήθηκαν οι τιμές των λειτουργικών ταχυτήτων V85 δύο διαδοχικών και ανεξάρτητων γεωμετρικών στοιχείων του δρόμου κάθε φορά, για εφαρμογή στις μαθηματικές εκφράσεις που χρειαζόταν.
Προκειμένου να υλοποιηθεί αυτή η μέθοδος έγινε διερεύνηση της βιβλιογραφίας, έτσι ώστε να βρεθούν οι πλέον εύστοχες έρευνες που αφορούν την αξιολόγηση του γεωμετρικού σχεδιασμού οδών και δημιουργήθηκε ένα κατάλληλο λογισμικό σε περιβάλλον Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, το οποίο εκμεταλλεύεται την μαθηματικοποίηση της μεθοδολογίας και έχει τη δυνατότητα να αξιολογεί την οριζοντιογραφία οδών εξάγοντας μια βαθμολογία, που υποδηλώνει το πόσο ασφαλείς ή επικίνδυνοι είναι.
Τα βασικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η μεθοδολογία αυτή είναι η ταχύτητα και η ευελιξία της, αφού με ελάχιστα και όχι δύσκολα στη συλλογή δεδομένα, ο χρήστης είναι σε θέση να εξάγει συμπεράσματα για την ασφάλεια των εξεταζόμενων οδών. Επίσης με τη συγκεκριμένη μέθοδο έγινε όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα μια προσπάθεια δημιουργίας μιας μονάδας μέτρησης της ασφάλειας των οδών και διαχωρισμού των διαστημάτων ασφαλείας. Το βασικό μειονέκτημα της μεθόδου είναι η ακρίβεια, αφού καμία μαθηματική και αριθμητική μέθοδος δεν είναι δυνατόν να συγκριθεί επάξια με τον ανθρώπινο παράγοντα. Για τη διατύπωση ασφαλέστερων συμπερασμάτων, απαιτείται η διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας, κυρίως με την εισαγωγή του ανθρώπινου παράγοντα. |
el |
heal.abstract |
The subject of this diploma thesis is the creation of a suitable methodology, which makes efficient use of the elements characterizing the existing road infrastructure, on rural two-lane highways with a uniform reference surface, regarding their geometric features (horizontal and vertical alignment, cross-slopes, sight distance) and assesses their safety level. The purpose is to evaluate these elements to lead to weight ratio coefficients demonstrating the level of hazard of each section of the roads and critical areas of the road network, while identifying the critical curves that are highly likely to have road accidents. In this context, a hierarchy of the critical parameters affecting the safety of the road network in relation to the geometric design was made, and for each of them a suitable mathematical evaluate equation was made, based on the limit values provided in the literature.
Initially, each parameter was associated with the limits prescribed by the geometrical design regulations, while at the same time determining the degree of risk and gravity of each parameter. From this process, appropriate mathematical expressions were developed to assess the safety level of the curves of the road, while the appropriate weighted coefficients were calculated to achieve a combined score for the characterization of each section of the road and to illustrate critical curves that present highly probable occurrence of an accident.
In order to evaluate the results of the proposed methodology, data were collected for a significant sample of the existing Greek road network of approximately 1000 km and the values of the V85 operating speeds of two successive and independent geometric elements of the road were used each time for application to the mathematical expressions needed.
In order to implement this method, the literature was investigated to find the most accurate surveys concerning the evaluation of the geometric design of roads and a suitable software in a computer environment was created, which exploits the mathematization of the methodology and has the ability to evaluate horizontal alignment of roads by extracting a score, indicating how safe or dangerous they are.
The main advantages of this methodology are its rapidness and flexibility, since with little to no difficulty in collecting the data, the user is able to draw conclusions about the safety of the examined routes. Also with this method, an effort was made to create a road safety measurement unit and to separate security intervals. The main disadvantage of the method is accuracy, since no mathematical and numerical method can be compared wisely with the human factor. In order to extract safer conclusions, further research is required, mainly by introducing the human factor. |
en |
heal.advisorName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
255 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|