HEAL DSpace

Μηχανισμοί σύλληψης του χώρου στη "Συντροφιά", του S. Beckett

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βαρετίδου, Χρύσα el
dc.contributor.author Varetidou, Chrysa en
dc.date.accessioned 2018-12-03T08:46:04Z
dc.date.available 2018-12-03T08:46:04Z
dc.date.issued 2018-12-03
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48184
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8721
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χώρος el
dc.subject Μπέκετ el
dc.subject Λογοτεχνία el
dc.subject Μνήμη el
dc.subject Μηχανισμοί el
dc.subject Space en
dc.subject Literature en
dc.subject Memory en
dc.subject Image en
dc.subject Deleuze en
dc.title Μηχανισμοί σύλληψης του χώρου στη "Συντροφιά", του S. Beckett el
dc.title Mechanism of conceiving space in S. Beckett's "Company" en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μοντέρνα λογοτεχνία el
heal.classification Αισθητική el
heal.classification Modernism (Literature) en
heal.classification Art--Philosophy en
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/89f27e82057faca7e2b929f915007af653f055cf
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/01e1ebd4b42f1a45a0e66b2abe7fb0fe2ce5e79f
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85086446
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85007494
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2108-11-09
heal.abstract Η “Συντροφιά” αποτελεί το πρώτο μέρος της Τελευταίας Τριλογίας του Ιρλανδού συγγραφέα Samuel Beckett. Πρόκειται για ένα από τα πιο εμβληματικά κείμενα του 20ού αιώνα το οποίο την ίδια στιγμή αποτελεί υπέρβαση του αδιεξόδου σε επίπεδο γραφής στο οποίο είχε βρεθεί ο Μπέκετ κατά τη δεκαετία του ΄70. Το αποτέλεσμα αυτής της υπέρβασης ήταν να μετατοπιστούν τα όρια της συγγραφής και της γλώσσας με έναν πολύ δυναμικό και ριζοσπαστικό τρόπο. Αυτή η ριζοσπαστικότητα επεκτείνεται και στους τρόπους με τους οποίους συλλαμβάνεται και αποδίδεται ο χώρος. Στη “Συντροφιά” ένας ακροατής βρίσκεται στο σκοτάδι και μια φωνή απευθύνεται σε αυτόν. Η Φωνή χρησιμοποιεί το γ’ πρόσωπο ["αυτός"], για να περιγράψει το παρόν του ακροατή ενώ με τη χρήση του β΄ προσώπου ["εσύ"], αφηγείται σκηνές από το παρελθόν του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η χρήση του α’ προσώπου [“εγώ”]. Ο Deleuze στο δοκίμιό του “The Exhausted” ιχνηλατεί συστηματικά το αδιέξοδο του συγγραφέα στο συντακτικό μέσα από τρεις διακρίσεις διαδικασιών της Γλώσσας, [langue I, II, III] καθεμιά από τις οποίες αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος του σώματος της δουλειάς του Beckett. Με αφορμή τις παραπάνω σκέψεις εγείρεται μια υπόθεση εργασίας με σκοπό τη διερεύνηση της δομής της “Συντροφιάς” με τη βοήθεια του θεωρητικού εγχειρήματος του G. Deleuze με στόχο τη διάκριση των πολλαπλών χωρικών επιπέδων. Η ιδιαίτερη ποιητική γλώσσα του Μπέκετ στη “Συντροφιά” αποτελεί ένα υποβλητικό μέσο για να εντοπιστούν και να κατανοηθούν οι σιωπηρές, ασυνείδητες ιδιότητες της ταυτότητας της μορφής σε συμμετρία με το χώρο. Αυτό που θα μας απασχολήσει στην παρούσα εργασία είναι οι τρεις χωρικές διαστάσεις κατ΄αναλογία με τα επίπεδα της φωνής στη Συντροφιά καθώς καινοφανής ο τρόπος με τον οποίο ο Μπέκετ επεκτείνει τη χωρική αντίληψη δημιουργώντας έναν πρωτότυπο μηχανισμό σύλληψης χώρου. el
heal.abstract “Company” constitutes The Last Trilogy' s first part of the Irish author Samuel Beckett. It is about one of the most emblematic passages of the 20th century which at the same time forms the transcendence of the standstill as a matter literature style in the decade of 1970. The result of this transcendence was to displace the borders of writing and language in a very dynamic and radical way. This radical way extends also in the ways which the space is apprehended and is rendered. In “Company” a hearer is lied in the dark a voice talk to him. The Voice uses the third person [‘he’] to describe the hearer' s present while the use of second person [‘you’] narrates past scenes. The interesting fact here is the use of the first person [‘I’]. In “The Exhausted ” Deleuze systematically traces Beckett’s exhaustion of syntax through three discrete but overlapping progressions of language [language I,II,III] each of which is associated with a specific era and corresponding genre within the Beckett later' s overall work. Through the implementation of Deleuze’s distinction of three languages, I would try to analyse “Company’s” structure in order to discrete the multiple spatial levels. What to concern us in this thesis is the three spatial dimensions in relation with the Voice' s levels in ”Company” as well as the novice way which Beckett extends the spatial apprehension, creating a unique conceiving mechanism of space. en
heal.advisorName Γκανιάτσας, Βασίλειος el
heal.advisorName Ganiatsas, Vasileios en
heal.committeeMemberName Γκανιάτσας, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Τουρνικιώτης, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Ξενόπουλος, Σόλων el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα