dc.contributor.author | Βαρετίδου, Χρύσα | el |
dc.contributor.author | Varetidou, Chrysa | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-03T08:46:04Z | |
dc.date.available | 2018-12-03T08:46:04Z | |
dc.date.issued | 2018-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48184 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8721 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Μπέκετ | el |
dc.subject | Λογοτεχνία | el |
dc.subject | Μνήμη | el |
dc.subject | Μηχανισμοί | el |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Literature | en |
dc.subject | Memory | en |
dc.subject | Image | en |
dc.subject | Deleuze | en |
dc.title | Μηχανισμοί σύλληψης του χώρου στη "Συντροφιά", του S. Beckett | el |
dc.title | Mechanism of conceiving space in S. Beckett's "Company" | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μοντέρνα λογοτεχνία | el |
heal.classification | Αισθητική | el |
heal.classification | Modernism (Literature) | en |
heal.classification | Art--Philosophy | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/89f27e82057faca7e2b929f915007af653f055cf | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/01e1ebd4b42f1a45a0e66b2abe7fb0fe2ce5e79f | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85086446 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85007494 | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2108-11-09 | |
heal.abstract | Η “Συντροφιά” αποτελεί το πρώτο μέρος της Τελευταίας Τριλογίας του Ιρλανδού συγγραφέα Samuel Beckett. Πρόκειται για ένα από τα πιο εμβληματικά κείμενα του 20ού αιώνα το οποίο την ίδια στιγμή αποτελεί υπέρβαση του αδιεξόδου σε επίπεδο γραφής στο οποίο είχε βρεθεί ο Μπέκετ κατά τη δεκαετία του ΄70. Το αποτέλεσμα αυτής της υπέρβασης ήταν να μετατοπιστούν τα όρια της συγγραφής και της γλώσσας με έναν πολύ δυναμικό και ριζοσπαστικό τρόπο. Αυτή η ριζοσπαστικότητα επεκτείνεται και στους τρόπους με τους οποίους συλλαμβάνεται και αποδίδεται ο χώρος. Στη “Συντροφιά” ένας ακροατής βρίσκεται στο σκοτάδι και μια φωνή απευθύνεται σε αυτόν. Η Φωνή χρησιμοποιεί το γ’ πρόσωπο ["αυτός"], για να περιγράψει το παρόν του ακροατή ενώ με τη χρήση του β΄ προσώπου ["εσύ"], αφηγείται σκηνές από το παρελθόν του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η χρήση του α’ προσώπου [“εγώ”]. Ο Deleuze στο δοκίμιό του “The Exhausted” ιχνηλατεί συστηματικά το αδιέξοδο του συγγραφέα στο συντακτικό μέσα από τρεις διακρίσεις διαδικασιών της Γλώσσας, [langue I, II, III] καθεμιά από τις οποίες αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος του σώματος της δουλειάς του Beckett. Με αφορμή τις παραπάνω σκέψεις εγείρεται μια υπόθεση εργασίας με σκοπό τη διερεύνηση της δομής της “Συντροφιάς” με τη βοήθεια του θεωρητικού εγχειρήματος του G. Deleuze με στόχο τη διάκριση των πολλαπλών χωρικών επιπέδων. Η ιδιαίτερη ποιητική γλώσσα του Μπέκετ στη “Συντροφιά” αποτελεί ένα υποβλητικό μέσο για να εντοπιστούν και να κατανοηθούν οι σιωπηρές, ασυνείδητες ιδιότητες της ταυτότητας της μορφής σε συμμετρία με το χώρο. Αυτό που θα μας απασχολήσει στην παρούσα εργασία είναι οι τρεις χωρικές διαστάσεις κατ΄αναλογία με τα επίπεδα της φωνής στη Συντροφιά καθώς καινοφανής ο τρόπος με τον οποίο ο Μπέκετ επεκτείνει τη χωρική αντίληψη δημιουργώντας έναν πρωτότυπο μηχανισμό σύλληψης χώρου. | el |
heal.abstract | “Company” constitutes The Last Trilogy' s first part of the Irish author Samuel Beckett. It is about one of the most emblematic passages of the 20th century which at the same time forms the transcendence of the standstill as a matter literature style in the decade of 1970. The result of this transcendence was to displace the borders of writing and language in a very dynamic and radical way. This radical way extends also in the ways which the space is apprehended and is rendered. In “Company” a hearer is lied in the dark a voice talk to him. The Voice uses the third person [‘he’] to describe the hearer' s present while the use of second person [‘you’] narrates past scenes. The interesting fact here is the use of the first person [‘I’]. In “The Exhausted ” Deleuze systematically traces Beckett’s exhaustion of syntax through three discrete but overlapping progressions of language [language I,II,III] each of which is associated with a specific era and corresponding genre within the Beckett later' s overall work. Through the implementation of Deleuze’s distinction of three languages, I would try to analyse “Company’s” structure in order to discrete the multiple spatial levels. What to concern us in this thesis is the three spatial dimensions in relation with the Voice' s levels in ”Company” as well as the novice way which Beckett extends the spatial apprehension, creating a unique conceiving mechanism of space. | en |
heal.advisorName | Γκανιάτσας, Βασίλειος | el |
heal.advisorName | Ganiatsas, Vasileios | en |
heal.committeeMemberName | Γκανιάτσας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Ξενόπουλος, Σόλων | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: