dc.contributor.author |
Αλεξίου, Μαριαλένα
|
el |
dc.contributor.author |
Alexiou, Maria-Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-12-03T09:18:00Z |
|
dc.date.available |
2018-12-03T09:18:00Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-03 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48185 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4992 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ) Aρχιτεκτονική- Σχεδιασμός του Χώρου, Κατεύθυνση Α1': Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός -Χώρος -Πολιτισμός, Διπλωματική Εργασία |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Παιχνίδι |
el |
dc.subject |
Play |
el |
dc.subject |
Σχολείο |
el |
dc.subject |
Τακτικές |
el |
dc.subject |
Μετασχηματισμός |
el |
dc.subject |
Δράσεις |
el |
dc.subject |
School |
en |
dc.subject |
Tactics |
en |
dc.subject |
Transformation |
en |
dc.subject |
Actions |
en |
dc.title |
Οι παιγνιώδεις τακτικές ως τρόπος μετασχηματισμού της σχολικής καθημερινότητας |
el |
dc.title |
Τhe playful tactics as a way of transformation of school everyday life. |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
School buildings |
el |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85118278 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-11-06 |
|
heal.abstract |
Η δύναμη του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού διαφαίνεται από τον χειρισμό των τυπολογιών και των χωρικών σχέσεων, άλλοτε με ρητούς σκοπούς και άλλοτε με άρρητους. Ως μηχανισμός σχηματισμού της συμπεριφοράς, αναπαράγει ή δημιουργεί χωρικά μοτίβα που διαχειρίζονται το σώμα, δημιουργώντας ένα φυσικοποιημένο χωρικό πλαίσιο. Ως πλαίσιο φέρει
συμπεριφορικές νόρμες και ιδεολογικές αρχές που ακολουθούνται από τα υποκείμενα, νομιμοποιώντας την ισχύ τους. Οι δράσεις των υποκειμένων περιορίζονται, ενώ δύσκολη καθίσταται η ξεδίπλωση της δυναμικότητας τους, κυρίως στην παιδική ηλικία που χαρακτηρίζεται από αυθορμητισμό και πειραματισμό. Όμως η αρχιτεκτονική τυπολογία/μορφολογία υπάρχει εκεί με
τα υλικά στοιχεία που την πλαισιώνουν, και τα υποκείμενα μπορούν να χειριστούν την υλικότητα και τη διαθεσιμότητα αυτών, μετατρέποντας τον εαυτό από συμμετέχοντα σε δρων υποκείμενο. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανίχνευση αυτή του ενεργόντος παιδιού μέσα στη χωρική
συνθήκη της σχολικής καθημερινότητας. Αναζητάται η ρωγμή που
συντελείται μέσω των παιγνιωδών σωματικών πρακτικών- εκμεταλλεύομενο τις διαθέσιμες πηγές- στον περιορισμό που επιβάλλεται τόσο χωρικά όσο και χρονικά από τον τόσο ισχυρό μηχανισμό της εκπαίδευσης. |
el |
heal.abstract |
The power of architectural design is evident from the handling of typologies and spatial relationships, sometimes with explicit purposes, and sometimes with oblivion. As a mechanism of behavior formation, reproduces or creates spatial patterns that manage the body, creating a naturalized spatial framework. As framework bears behavioral norms and ideological principles followed by subjects, legitimizing their power. The actions of subjects are limited, while the unfolding of their capacity is difficult, particularly in childhood characterized by spontaneity and experimentation. But architectural typology / morphology exists there with the material elements that surround it, and the subjects can manipulate their materiality and their availability, by turning the self from a participant into an active subject. In this dissertation it is attempted the detection of this active child within the spatial condition of school everyday life. That is being sought is the crack which is achieved through playful physical practices – exploited the available sources – into the restriction imposed so spatially as well through time by such a powerful mechanism of the education. |
en |
heal.advisorName |
Σταυρίδης, Σταύρος |
el |
heal.advisorName |
Stavridis, Stavros |
en |
heal.committeeMemberName |
Στεφάνου, Ιωσήφ |
el |
heal.committeeMemberName |
Ντάφλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
100 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|