dc.contributor.author | Δάφνης, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Dafnis, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-20T09:39:43Z | |
dc.date.available | 2018-12-20T09:39:43Z | |
dc.date.issued | 2018-12-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48273 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16241 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ρήγματα | el |
dc.subject | Προσομοίωση ρηγμάτων | el |
dc.subject | Παραμόρφωση αγωγών | el |
dc.subject | Μετατόπιση αγωγών | el |
dc.subject | Σεισμοί | el |
dc.subject | Faults | el |
dc.subject | Numerical simulation | el |
dc.subject | Rapture | el |
dc.subject | Earthquakes | el |
dc.subject | 3D modelling | el |
dc.subject | Seismic faults on long-distance pipelines | en |
dc.title | Τρισδιάστατη αριθμητική προσομοίωση της διάρρηξης ενεργών σεισμικών ρηγμάτων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωτεχνική μηχανική | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-12 | |
heal.abstract | Η ραγδαία αύξηση των ενεργειακών αναγκών στη σημερινή κοινωνία καθιστά επιτακτική την εξόρυξη υδρογονανθράκων σε πολλαπλάσια ποσότητα σε σχέση με αυτή που πραγματοποιούταν τις προηγούμενες δεκαετίες. Για το λόγο αυτό, δημιουργήθηκε ταυτόχρονα η ανάγκη κατασκευής και λειτουργίας παγκοσμίως όχι μόνο χερσαίων, αλλά και υποθαλάσσιων αγωγών, που αποτελούν πλέον, ένα διαδεδομένο τρόπο μεταφοράς υγρών και αέριων καυσίμων. Τα συνθετικά στοιχεία αυτών των αγωγών πρέπει να είναι τέτοια ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλή μεταφορά των ορυκτών καυσίμων, ενώ τα υλικά τους να συνθέτουν μία κατασκευή, η οποία θα χαρακτηρίζεται από αντοχή και αξιοπιστία. Βαθμιαία, αυξάνεται το ενδεχόμενο της χρήσης αγωγών εκτεταμένου μήκους σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στην περιοχή της Μεσογείου που αποτελεί πόλος έλξης για την δημιουργία τέτοιου είδους τεχνικών έργων, λόγω του ότι συνορεύει με τρεις ηπείρους (Ευρώπη, Ασία, Αφρική). Εύλογα επομένως, αναμένεται η κατασκευή υποθαλάσσιων αγωγών στο άμεσο μέλλον, κυρίως στην περιοχή της Μεσογείου, όπου το δίκτυο των υποθαλάσσιων αγωγών είναι μικρό σε σχέση με την Βόρεια Θάλασσα, όπου εκεί παρατηρείται ένα αρκετά πυκνό δίκτυο. Επειδή οι υποθαλάσσιοι αγωγοί διανύουν εκτενή τμήματα ανά περιοχές, είναι πολύ πιθανόν να έρθουν αντιμέτωποι με διάφορους γεωκινδύνους, ιδιαίτερα στη Μεσόγειο Θάλασσα, η οποία χαρακτηρίζεται ως μία από τις πλέον πιο σεισμογενείς περιοχές στον κόσμο. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι γεωκίνδυνοι ενδέχεται να απειλήσουν την ακεραιότητα του αγωγού, γεγονός που καθιστά τη μελέτη των μηχανικών απαραίτητη. Βασικό αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής των σεισμικών ρηγμάτων σε αγωγούς εκτεταμένου μήκους, είτε αυτοί βρίσκονται στο χερσαίο έδαφος, είτε στο πυθμένα της θάλασσας. Μετά από μία βιβλιογραφική αναφορά σχετικά με τους γεωκινδύνους και τις μορφές που μπορούν να λάβουν, πραγματοποιείται μία εκτενή αναφορά στα ενεργά σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου. Στη συνέχεια χρησιμοποιείται το λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων ABAQUS, ώστε να προσομοιωθούν σε τρείς διαστάσεις οι διαρρήξεις ρηγμάτων όλων των τύπων, δηλαδή του κανονικού, του ανάστροφου και της οριζόντιας ολίσθησης. Πάνω από τα ρήγματα θεωρείται ότι υπάρχει εδαφική ή ιζηματογενής στρώση για την οποία υπολογίζονται οι συνεπακόλουθες μόνιμες παραμορφώσεις αυτής. Κατά την διάρκεια της μελέτης εξετάζονται διάφοροι παράμετροι που επηρεάζουν το πρόβλημα, όπως ο τύπος και το μήκος του ρήγματος, το πάχος στρώσης του εδαφικού υλικού καθώς και τα χαρακτηριστικά του υλικού. Τέλος, καταβάλλεται προσπάθεια αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της μελέτης προκειμένου να εκτιμηθεί το μέγεθος του προβλήματος και να προταθούν επιγραμματικά διάφορα μέτρα αντιμετώπισής του, καθώς επίσης και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. | el |
heal.abstract | The rapid increase of energy demands, in today's society, makes it imperative to extract larger quantities of hydrocarbons than those extracted in the last decades. For this reason, we had to construct and operate on a worldwide basis not only ground pipelines but also submarine ones, which are nowadays a widespread way of transporting liquid and gaseous fuels. The composite elements of these pipelines must be such as to ensure the normal flow and safe transport of fossil fuels while their materials must constitute a structure which is characterized by strength and reliability. Gradually, the possibility of using long-distance pipelines around the world is growing, especially in the Mediterranean region, which is a center of attraction for creating such projects, because it borders three continents (Europe, Asia, Africa). It is therefore reasonably probable that underwater pipelines will be built in the near future, especially in the Mediterranean, where the network of submarine pipelines is small compared to the North Sea, where there is a rather dense network. Because submarine pipelines are stretching extensively across regions, they are likely to be confronted with various geological hazards, particularly in the Mediterranean Sea, which is characterized as one of the world's most seismic areas. In some cases, geohazards can be devastating for the integrity of the pipeline, and that situation renders the engineering study necessary. The main objective of this diploma thesis is to investigate the influence of seismic faults on long-distance pipelines, located on the terrestrial ground or on the seabed. After a bibliographic report on geohazards and the types they can have, a comprehensive reference is made to the active seismic faults in the Mediterranean region. The ABAQUS finite element software is then used to simulate three-dimensional ruptures faults of all types, normal, reverse and horizontal sliding. Above the faults, a soil or sedimentary layer is considered to account for the resulting permanent deformations. Various parameters affecting the problem are examined during the study, such as the type and length of the fault, the layer thickness of the soil material and the characteristics of the material. Finally, an effort is made to evaluate the results of the study in order to assess the magnitude of the problem and propose various ways to address it, as well as proposals for further research. | en |
heal.advisorName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος | el |
heal.committeeMemberName | Τσοπανάκης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 97 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: