dc.contributor.author | Μακρής, Δαυίδ | el |
dc.contributor.author | Makris, Dafid | en |
dc.date.accessioned | 2019-02-28T11:38:50Z | |
dc.date.available | 2019-02-28T11:38:50Z | |
dc.date.issued | 2019-02-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48327 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16385 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μοντελοποίηση | el |
dc.subject | Εκκένωση | el |
dc.subject | IMO | el |
dc.subject | MSC | el |
dc.subject | Επιβατηγό πλοίο | el |
dc.subject | Evacuation | en |
dc.subject | IMO | en |
dc.subject | MSC | en |
dc.subject | Unity3d | en |
dc.subject | Passenger ship | en |
dc.subject | Modelling | el |
dc.title | Μοντελοποίηση εκκένωσης επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου σε τρισδιάστατο περιβάλλον | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ασφάλεια | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 6-07-20 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία με τίτλο «Μοντελοποίηση εκκένωσης επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου σε τρισδιάστατο περιβάλλον» έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός μοντέλου συμπεριφοράς, το οποίο επηρεάζεται άμεσα από τα επίπεδα άγχους για χρήση σε τρισδιάστατή προσομοίωση Η προσομοίωση αυτή έχει υλοποιηθεί σε τρισδιάστατο περιβάλλον (Unity3D) , το οποίο περιλαμβάνει μηχανή rendering και φυσικής, καθώς και ένα πακέτο τεχνίτης νοημοσύνης, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για το pathfinding και ορισμένες από της συμπεριφορές, όπως περιγράφονται από το μοντέλο του stress. Η προσομοίωση χρησιμοποιεί την προηγμένη μέθοδο ανάλυσης εκκένωσης που έχει υιοθετήσει η Maritime Safety Committee (MSC) και περιγράφεται στο «Interim guidelines for evacuation analysis for new and existing passenger ships». Η προαναφερθείσα ανάλυση προήλθε από τους κανονισμούς του International Maritime Organization (IMO) για την ασφάλεια στα επιβατηγά πλοία και επιβάλλουν τη χρήση της μοντελοποίησης της εκκένωσης για την αξιολόγηση των διαδρομών διαφυγής, από νωρίς στην διαδικασία σχεδιασμού του πλοίου. Γενεσιουργός αιτία αυτών των κανονισμών ήταν η πληθώρα θανατηφόρων ατυχημάτων με πολλαπλές απώλειες σε επιβατικά πλοία, αλλά και από ναυπηγήσεις μεγάλων επιβατηγών πλοίων, με μερικές χιλιάδες επιβατών. Η προσομοίωση λοιπόν, μπορεί να δείξει στον ναυπηγό μηχανικό τους χρόνους εκκένωσης και τους χώρους συμφόρησης, ώστε να τον βοηθήσει στην διαρρύθμιση των υπερκατασκευών για βέλτιστη εκκένωση αυτών από τους επιβάτες, καθώς και στην τροποποίηση του μηχανισμού κατάσβεσης . Ακόμα, παρατίθενται δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν με διαφορετικά σενάρια. Τέλος, υπάρχουν προτάσεις βελτίωσης της προσομοίωσης για όσους ενδιαφέρονται να προχωρήσουν και να εξελίξουν το μοντέλο. | el |
heal.abstract | The objective of this thesis, titled «Modelling of a passenger ship evacuation in 3D environment», is to create and simulatee the evacuation process of a passenger ship. In order for the scenarios to be more plausible, a stress model was implemented for the passengers and the crew. This simulation was developed in the Unity3d environment, which includes a Rendering and Physics engine, as well as an Artificial Intelligence package, which was used not only for pathfinding purposes, but also for some of the behaviours, as described by the stress model. The simulation uses the advanced method of evacuation analysis that is authored by the Maritime Safety Committee (MSC) and is described in «Interim guidelines for evacuation analysis for new and existing passenger ships». This analysis was derived from the International Maritime Organization’s (IMO) rules on passenger ships and leverages the use of simulations of evacuation for evaluation of evacuation paths, early in the ship’s design. These rules were introduced after a series of multi casualty incidents in passenger ships, and also because of the building of ships with a few thousand passengers. The simulation is available to show the naval engineer the evacuation times and the congestion areas, so as to help in the better layout of superstructures for optimal evacuation paths for passengers. Furthermore, part of the code used for the simulation is analysed, as are the experiments that were conducted and the conclusions drawn by them. Lastly, there are a few suggestions for optimization, for those interested in moving the model forward and evolving it. | en |
heal.advisorName | Γκίνης, Αλέξανδρος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Πολίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 80 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: