dc.contributor.author |
Μιχαήλ, Εμμανουέλα
|
el |
dc.contributor.author |
Michail, Emmanouela
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-03-04T11:02:12Z |
|
dc.date.available |
2019-03-04T11:02:12Z |
|
dc.date.issued |
2019-03-04 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48339 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16432 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βελτιστοποίηση κατακόρυφης χάραξης οδού |
el |
dc.subject |
Αλγόριθμος Monte Carlo |
el |
dc.subject |
Γενετικοί αλγόριθμοι |
el |
dc.subject |
Εφαρμογή βελτιστοποίησης |
el |
dc.subject |
Optimization of vertical alignment |
en |
dc.subject |
Genetic algorithms |
en |
dc.subject |
Monte Carlo algorithm |
en |
dc.subject |
Optimization methods |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη μεθοδολογίας και λογισμικού για τον
υπολογισμό ερυθράς γραμμής της μηκοτομής |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Προγραμματισμός οδοποιία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-10-29 |
|
heal.abstract |
Η χάραξη μίας οδού είναι μια εξαιρετικά περίπλοκη διαδικασία καθώς από ένα σύνολο άπειρων
λύσεων επιλέγεται μοναδική λύση η οποία αποτελεί συγκερασμό αλληλοσυγκρουόμενων μεγεθών.
Στη παρούσα διπλωματική εργασία ερευνήθηκε η δυνατότητα αυτοματοποίησης της κατακόρυφης
χάραξης της οδού και συντάχθηκε πρόγραμμα για την σχεδίασή της. Χρησιμοποιούνται για την
βελτιστοποίηση της, δύο στοχαστικές μέθοδοι μια ευρετική, η μέθοδος Monte Carlo και μία
μεθευρετική, η μέθοδος των Γενετικών Αλγορίθμων, η οποία θεωρείται αξιόπιστη για την
βελτιστοποίηση της κατακόρυφης χάραξης σε σχέση με άλλες μεθόδους. Από το πρόγραμμα
παράγεται βελτιστοποιημένη ερυθρά με κριτήρια την ελαχιστοποίηση των απόλυτων τιμών των
εμβαδών των χωματισμών και την τήρηση των κανονισμών οδοποιίας. Ο χρήστης εισάγει την
ταχύτητα μελέτης, την κατηγορία της οδού, τον τύπο του εδάφους και τα στοιχεία των
χιλιομετρικών θέσεων και υψομέτρων του εδάφους για την οδό. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα
εισαγωγής του πλήθους των θλάσεων της ερυθράς. Εναλλακτικά παράγονται αυτόματα από το
πρόγραμμα τρεις λύσεις για κάθε πλήθος θλάσεων από μηδέν έως ένα μέγιστο πλήθος θλάσεων
που εξαρτάται από το μήκος της οδού. Το πρόγραμμα ελέγχθηκε με στοιχεία πραγματικών οδών
που έχουν ήδη μελετηθεί/κατασκευαστεί σε όλη την Ελλάδα. Οι υψομετρικές χαράξεις που
προέκυψαν προσεγγίζουν κατά το δυνατόν το εδαφικό ανάγλυφο τηρώντας έτσι τις απαιτήσεις του
οδικού σχεδιασμού. Σε όσες οδούς ήταν διαθέσιμη η υψομετρική χάραξη, έγινε σύγκριση με αυτή
του προγράμματος, και η χάραξη του προγράμματος ήταν παρόμοια ή καλύτερη. |
el |
heal.advisorName |
Φραγκιαδάκης, Μιχαήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Βουγιούκας, Εμμανουήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Φραγκιαδάκης, Μιχαήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπαδογιάννης, Ευστράτιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
125 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|