dc.contributor.author | Ταλιάκης, Γιώργος | el |
dc.contributor.author | Taliakis, Giorgos | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-06T08:50:09Z | |
dc.date.available | 2019-03-06T08:50:09Z | |
dc.date.issued | 2019-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48348 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16406 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μουσείο | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Λατομεία | el |
dc.subject | Λατομεία | el |
dc.subject | Πεντέλη | el |
dc.subject | Πραγματικότητα | el |
dc.subject | Επαυξημένη | el |
dc.subject | Μεικτή | el |
dc.subject | Τρισδιάστατη εκτύπωση | el |
dc.subject | Museum | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Quarries | en |
dc.subject | Penteli | en |
dc.subject | Virtual reality | en |
dc.subject | Reality | en |
dc.subject | VR | en |
dc.subject | Mixed | en |
dc.subject | MR | en |
dc.subject | Augmented | en |
dc.subject | AR | en |
dc.subject | 3d printing | en |
dc.title | Μουσείο μεικτής πραγματικότητας λατομείων Πεντέλης | el |
dc.title | Mixed reality museum for the quarries of Penteli | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός κατασκευών | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/f58e78c3747eb34e2ebd81c71131b52fedc0ddee | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/38c704b5ebc7f8cf2f138b4d7178ee1fc7236f26 | |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-24 | |
heal.abstract | Τα λατομεία της Πεντέλης αποτελούνται από ένα εκτενές δίκτυο. Από τις φλέβες του έχουν λατομευθεί ίσως τα σημαντικότερα μνημεία της κλασσικής και μεταγενέστερης Ιστορίας της Ελλάδας. Η διπλωματική αυτή βασίστηκε στην αντίθεση του δίπολου αυτής της βαριάς υλικότητας και ιστορίας με τις τεχνολογίες της Εικονικής Πραγματικότητας (VR) και τους συγγενείς της (AR, MR). Οι τεχνολογίες αυτές συνέβαλαν στη σύνθεση του έργου. Βασικό γνώρισμα αποτελεί η τεράστια αντίθεση φυσικού ανάγλυφου και ανθρωπογενούς επέμβασης πάνω σε αυτό. Το Μουσείο Μεικτής Πραγματικότητας οραματίζεται την εισαγωγή των τεχνολογιών αυτών στο σύγχρονο μουσείο. Bασικότερα στοιχεία διαμόρφωσης: 1. Το μουσείο, σε μια προσπάθεια να αλλοιώσει στον ελάχιστον βαθμό τα σημαντικά στοιχεία, αναρτάται από τις δύο παρειές του λατομείου και δεν επηρεάζει τα αρχαία στρώματα λατύπης. 2. Η διαμόρφωσή του σε δύο στοιχεία εκφράζει τον υβριδικό του χαρακτήρα, δηλαδή το μουσείο φυσικών εκθεμάτων και ψηφιακών εκθεμάτων Μεικτής Πραγματικότητας καθώς και τις 2 φλέβες μαρμάρου του Πεντελικού 3. Η μορφή του μουσείου εκφράζεται ως ο διάλογος ενός χωροκανάβου – συνυφασμένος με το ανθρωπογενές στοιχείο καθώς και με την ίδια τη μορφολογία της διαδικασίας της λατόμευσης – και μιας διαδρομής με μεταβολές στην κατεύθυνση και στην κλίση – η οποία εκφράζει το φυσικό και διαμορφώνεται από την ένταση των φυσικών χωρικών χαρακτηριστικών του βουνού. Η λύση παρουσιάστηκε και σε περιβάλλον VR, βιώνοντας την τελική μορφή του μουσείου αν αυτό κατασκευαζόταν, όπως θα το βίωνε ο επισκέπτης με τη χρήση των συσκευών MR και AR. | el |
heal.abstract | The quarries of Penteli form a vast, complicated network dating back millennia. Some of the most, if not the most, important and iconic architectural buildings of ancient Greece have been extracted from its veins. The design intention is to highlight the antithesis between the heavy materiality of the marble, the history formed by it and the technologies which are developed during this period, focusing mainly on Virtual Reality, Augmented Reality and Mixed Reality. Those technologies also acted as a primary design tool. The Mixed Reality Museum visualizes the insertion of such technologies in the museum of the 21st century and examines the practical capabilities of this hybrid with the technological means of today. The project was greatly inspired by the antithesis, the symbiosis and the dialog between the natural environment and the human activity. Decisions about the museum: The museum must promote and emphasize the antithesis between the natural and the artificial environment It should be inserted in the network created by the quarries to promote it The construction of the building must be completely reversible. It must respect in the greatest degree the floor of the quarries and, as a result, the buried archaeological treasures that may be existing under it The main exhibit of the museum is the marble itself. The project presentation was composed by a Virtual Reality Application, drawings, maquettes, a Mixed Reality Application, 3D Printed Models and renders. | en |
heal.advisorName | Τσιράκη, Σοφία | el |
heal.advisorName | Tsiraki, Sofia | en |
heal.committeeMemberName | Παπαβασιλείου, Ματθαίος | el |
heal.committeeMemberName | Θεοδώρα, Παναγιώτα | el |
heal.committeeMemberName | Τερζόγλου, Ίων | el |
heal.committeeMemberName | Αλεξάνδρου, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 42 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: