dc.contributor.author | Λώλου, Ευδοκία | el |
dc.contributor.author | Lolou, Evdokia | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-06T11:19:35Z | |
dc.date.available | 2019-03-06T11:19:35Z | |
dc.date.issued | 2019-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48373 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16275 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αποτεφρωτήριο | el |
dc.subject | Κέντρο καύσης νεκρών | el |
dc.subject | Κήπος | el |
dc.subject | Καύση | el |
dc.subject | Αποχαιρετισμός | el |
dc.subject | Crematorium | en |
dc.subject | Cremation center | el |
dc.subject | Garden | el |
dc.subject | Cremation | el |
dc.subject | Farewell | el |
dc.title | Ένας κήπος αποχαιρετισμών | el |
dc.title | A garden of farewells | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882 | |
heal.classificationURI | http://lod.nal.usda.gov/11890 | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-26 | |
heal.abstract | Η διπλωματική αυτή προτείνει τον σχεδιασμό ενός αποτεφρωτηρίου στην Αττική, τόσο με εννιολογική αλλά και κατασκευαστική προσέγγιση. Πρόκειται για ένα κτήριο, μη κτήριο, έναν κήπο μέσα σε έναν κήπο. Διότι έχει σημασία το μέρος που θα γίνει ο αποχαιρετισμός και η μετάβαση του νεκρού, πάντα είχε από τα αρχαία χρόνια. Η σύνθεση αρχέγονων στοιχείων όπως τα βράχια, η βλάστηση, οι έντονες ισοϋψείς, η θάλασσα, το φως, ο αέρας συντελούν στην δημιουργία ενός χώρου μυσταγωγικού που όμως δεν είναι θρησκευτικός. Συνθετικές αρχές μου αποτέλεσαν αρχικά η οριοθέτηση ενός απομονωμένου περίκλειστου τόπου μέσα σε έναν τόπο, δημιουργώντας εσωστρέφεια. Έπειτα η κατάβαση, ώστε να οδηγηθεί κανείς από το σκοτάδι στο φως καταλήγοντας στην θάλασσα που αποτελεί και την λύτρωση. Όλη η σύνθεση αρθρώνεται με βάση τον νεκρό ακολουθώντας έναν αυστηρό κάνναβο, έτσι κυριαρχεί η συμμετρία και η αξονική κίνηση. Τέλος προτείνω το πέρασμα της στάχτης στην νήσο Πάτροκλο απέναντι από τον τόπο δίχως διεύθυνση ανάμεσα από τους οικισμούς των Λεγραινών και Θυμαριού. Όμως αντί να τοποθετηθεί σε ένα ακόμα νεκροταφείο, με την χρήση κάποιας βιοδιασπώμενης τεφροδόχου φυτεύεται ένα δέντρο και λειτουργεί ως σήμα. Μια ζωντανή θύμηση για αυτόν τον άνθρωπο και όχι ένα ακόμα μνήμα. Τα δέντρα αυτά τα τοποθετώ σε κάνναβο. Σκοπός μου είναι να φαίνεται ένας δενδρόκηπος θύμησης από τον τόπο αποχαιρετισμού. Έτσι η μετάβαση ολοκληρώνεται και συμβολικά. Με το πέρασμα, απέναντι, μέσω της θάλασσας, στο νησί που φέρει το όνομα του ανθρώπου που αποτέλεσε την πρώτη γραπτή αναφορά αποτέφρωσης, σε έναν κήπο. | el |
heal.abstract | This diploma thesis proposes the design of a crematorium in Attica, both by conceptual and constructive approach. It is a building, non building, a garden within a garden. Because the location of the farewell and the transition of the deceased is of highly importance, even from the ancient times. The synthesis of primitive elements such as rocks, vegetation, intense contours, sea, light, air, contribute to the creation of a mystagogical space yet but not religious. My synthetic principles initially formed the delimitation of an isolated enclosed site within this location, creating introversion. Thereafter, a significant descend, so that one can get from darkness to the light, ending in the sea, which constitutes the redemption. The whole composition is articulated based on the deceased following a strict grid, so the symmetry and axial movement are dominant elements. Lastly, I propose the passage of the urn to the island of Patroclus that lies across this place without a specific address between the settlements of Legrena and Thymari. But instead of being placed in another cemetery, using a biodegradable urn, a tree can be planted and also referred as a mark. A vivid reminder of this man and not another grave. These trees are placed in a grid. My intention is to be a visible garden of remembrance from the farewell ground. So the transition is also symbolic. By passaging, across the sea, to the island bearing the name of the man who was the first written report of cremation, in a garden. | en |
heal.advisorName | Ζαχαριάδης, Ιωάννης | el |
heal.advisorName | Zachariades, Ioannis | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 51 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: