dc.contributor.author |
Κυριάκου, Παναγιώτα
|
el |
dc.contributor.author |
Kyriakou, Panayiota
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-03-14T08:04:58Z |
|
dc.date.available |
2019-03-14T08:04:58Z |
|
dc.date.issued |
2019-03-14 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48431 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2588 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μνήμη |
el |
dc.subject |
Έθνος |
el |
dc.subject |
Αρχεία |
el |
dc.subject |
Μνημεία |
el |
dc.subject |
Ακρόπολη |
el |
dc.subject |
Αυτοαναφορικό ντοκιμαντέρ |
el |
dc.subject |
Μοντάζ |
el |
dc.subject |
Μεταφορά |
el |
dc.subject |
Ταυτότητα |
el |
dc.subject |
Memory |
en |
dc.subject |
Iidentity |
en |
dc.subject |
Nation |
en |
dc.subject |
Archives |
en |
dc.subject |
Monuments |
en |
dc.subject |
Acropolis |
en |
dc.subject |
Reflexive |
en |
dc.subject |
Documentaries |
en |
dc.subject |
Montage |
en |
dc.subject |
Metaphors |
en |
dc.title |
(Ξανα)βλέποντας την Ακρόπολη μέσα από ένα ντοκιμαντέρ |
el |
dc.title |
A way of seeing Acropolis through a reflexive documentary |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86006416) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-02-15 |
|
heal.abstract |
Θέμα της έρευνας αποτελεί ο Ιερός Βράχος της Ακρόπολης. Προσεγγίζεται μέσα από τον κινηματογραφικό φακό και συγκεκριμένα μέσα από το αυτοαναφορικό ντοκιμαντέρ Ακρόπολις (2001) της Εύας Στεφανη. Το ντοκιμαντέρ, αποτελεί έναυσμα για διερεύνηση των ζητημάτων που αφορούν τη διαχείριση των χώρων μνήμης και των μνημείων στην πόλη. Προκειμένου να κατανοηθεί η κοινωνική ανάγκη για κατασκευή μνημείων διερευνώνται έννοιες όπως, η μνήμη, η ταυτότητα, το έθνος, το αρχείο και το μνημείο. Έπειτα η εργασία εστιάζει στο ντοκιμαντέρ όπου αρχικά μελετώνται έννοιες που αφορούν την κινηματογραφική τέχνη προκειμένου να γίνουν κατανοητές οι εφαρμογές τους στο συγκεκριμένο φιλμ. Έτσι διερευνάται η κινηματογραφική τέχνη του ντοκιμαντέρ, το μοντάζ και η μεταφορά. Έπειτα γίνεται μια ανάγνωσή των εννοιών αυτών μέσα από το Ακρόπολις (2001). Αναλύονται τα κατασκευαστικά στοιχεία του φιλμ, δηλαδή, το αρχειακό υλικό του, o συνδυασμός εικόνας και λόγου, η αυτοαναφορικότητα και τέλος το μεταφορικό μοντάζ, αναδεικνύοντας συγχρόνως τη συμβολή τους στο περιεχόμενο του ντοκιμαντέρ Ακρόπολις (2001). Στη συνέχεια, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται εξολοκλήρου στο περιεχόμενο, και αυτό αφορά το μνημείο της Ακρόπολης. Δίνεται έμφαση στην σύγχρονη εικόνα της και στη συνεισφορά της στην δημιουργία της εθνικής αφήγησης καθώς παρατίθενται οι πρακτικές εθνικοποίησής της. Γίνεται λόγος επίσης για τις πρακτικές εμπορευματοποίησης της και τις τελετουργίες που λαμβάνουν χώρα εκεί αυξάνοντας το συμβολικό κεφαλαίο που ήδη κατέχει. |
el |
heal.abstract |
This research focuses on the sacred rock of the Acropolis. Although, it is approached through the reflexive documentary Akropolis (2001), of cinematographer Eva Stefani. This reflexive documentary is a trigger for examine the management of memorial sites and monuments in the city. In order to understand the social need for constructing monuments, concepts such as memory, identity, nation, archive and monument are being considered. Furthermore, concepts relating to cinematographic art such documentary modes of representation, montage and metaphor, are initially studied in order to understand their applications in this film. Analyzing and interpreting the components of the film Acropolis (2001), like, archive, the combination of sound and image, reflexivity and metaphoric montage, while highlighting their contribution to the content of the film. Subsequently, the interest is entirely shifted to the content, and this concerns the monument of the Acropolis. Emphasis is placed on its contemporary image and contribution to the creation of the national narrative as its nationalization practices are listed. The commercialization practices and the rituals taking place there, are considered also, as they are increasing the symbolic capital of the monument of Acropolis. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|