dc.contributor.author | Παπαδημητρίου, Δήμητρα Μυρτώ | el |
dc.contributor.author | Papadimitriou, Dimitra Myrto | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-20T13:03:11Z | |
dc.date.available | 2019-03-20T13:03:11Z | |
dc.date.issued | 2019-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48489 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16435 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ποδήλατο | el |
dc.subject | Ποδηλατικός τουρισμός | el |
dc.subject | Ποδηλατόδρομος | el |
dc.subject | Χάραξη διαδρομών | el |
dc.subject | Cycling tourism | en |
dc.subject | Bicycle | en |
dc.subject | Cycling route | en |
dc.subject | Europe & Greece | en |
dc.subject | Route design | en |
dc.subject | Ελλάδα & Ευρώπη | el |
dc.title | Διερεύνηση μεθοδολογίας χάραξης ποδηλατικών διαδρομών ¨EUROVELO¨ για την ανάπτυξη ποδηλατικού τουρισμού στην Ελλάδα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αθλητικός τουρισμός | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ae82179af6170e8396e6b87b843dbc98ddc442b1 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-19 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία, παρουσιάζεται το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ποδηλατικού τουρισμού Eurovelo, το οποίο ενώνει όλη την Ευρώπη μέσω ποδηλατικών διαδρομών διεθνών προδιαγραφών και μελετάται η μεθοδολογία χάραξής τους, με σκοπό το δίκτυο αυτό να αναπτυχθεί και στην Ελλάδα. Η μελέτη χωρίζεται σε τρία τμήματα, τα οποία περιγράφονται λεπτομερώς στη συνέχεια: Αρχικά, στο Α’ Μέρος της μελέτης, αναλύεται η δομή του προγράμματος Eurovelo, ποιοι φορείς είναι υπεύθυνοι για την υλοποίησή του, πώς διαμορφώνονται οι στόχοι του και κάτω από ποιες πολιτικές προβλέπεται να υλοποιηθούν, καθώς και ποιο είναι το επιθυμητό τελικό αποτέλεσμα. Αφού αναλυθούν όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία του προγράμματος αυτού σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στη συνέχεια παρουσιάζεται το τμήμα που προτείνει το Eurovelo για την Ελλάδα, την οποία θα διασχίσουν τρεις εκ των δεκαπέντε συνολικών ευρωπαϊκών διαδρομών. Αναλύεται ο τρόπος που θα οργανωθεί και θα λειτουργήσει το πρόγραμμα, ποιοι φορείς είναι υπεύθυνοι γι’ αυτό και τέλος αναλύονται οι διαδρομές οι οποίες θα διασχίσουν τον ελλαδικό χώρο. Στο Β’ Μέρος, παρουσιάζεται το τμήμα της διαδρομής Ε11 που περνάει από την Ελλάδα και ενώνει την πόλη της Θεσσαλονίκης με την Αθήνα. Σε αυτό, γίνεται μελέτη και προτείνεται σχεδιασμός της διαδρομής, χωρίζοντάς τη σε 7 επιμέρους χάρτες και αναλύοντας το κάθε τμήμα ξεχωριστά και λεπτομερώς, προτείνοντας δύο ή περισσότερες εναλλακτικές διαδρομές για το καθένα. Για την τελική επιλογή των εναλλακτικών διαδρομών, λαμβάνονται υπ’ όψη τα χρήσιμα σημεία για τον ποδηλάτη, τα μέρη ενδιαφέροντος της περιοχής σε συνάρτηση με το ανάγλυφο. Στο Γ’ Μέρος της μελέτης, προστίθενται κι άλλα στοιχεία τα οποία θεωρούνται απαραίτητα για έναν τουρίστα ποδηλάτη, τα οποία όμως προτείνεται να μελετηθούν πληρέστερα με καταλληλότερα εργαλεία. Θεωρείται όμως απαραίτητο κάποια να υλοποιηθούν έστω σε ένα μικρό τμήμα αυτής της μελέτης και τα υπόλοιπα να αναφερθούν συνοπτικά στο παρόν κείμενο. Τελικά, το αποτέλεσμα που προκύπτει από αυτή τη μελέτη, είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση ποδηλατικής διαδρομής διεθνών προδιαγραφών, η οποία περιλαμβάνει μία ενιαία διαδρομή κατάλληλη για ποδηλάτες κάθε επιπέδου φυσικής κατάστασης και εμπειρίας που 5 διασχίζει τη βόρεια και κεντρική Ελλάδα καταλήγοντας στην Αθήνα. Σε κάθε επιμέρους τμήμα της, υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές ίσης ή μεγαλύτερης δυσκολίας, προσφέροντας επιπλέον επιλογές σε διαφορετικό ανάγλυφο και τοπίο, καθώς και ενδιαφέροντα και χρήσιμα για τον ποδηλάτη σημεία επίσκεψης. | el |
heal.abstract | This thesis presents the European Cycling Tourism program called Eurovelo, which connects all the European countries with a high quality and European standards’ cycling routes network and examines the methodology of their planning, in order that its network is also developed in Greece. The study is divided in three sections, as described below: In the first section, the setting of Eurovelo is analyzed, how it started and developed, who is in charge of it, its goals and the way to pursue them, information about the routes, the criteria that are obliged to fulfill, the positive changes that will bring at people’s lives etc. Furthermore, it also presents the current situation of cycling in Greece and how the Eurovelo program could be used, what effects it could have, the routes that are planned to cross the country, etc. In the second section, the Greek part of the E11 Eurovelo route is presented, which connects the cities of Thessaloniki and Athens. A study of the route is made and a new planning according to worth visiting places, the morphology of the terrain and facilities. The total Greek route is divided into 7 smaller segments and every one of them is examined in detail, with two or more alternative routes proposed in each segment, according to the above stated factors. In the third section of the study, more elements are added to the project that could be useful to the cycling tourist, which however can be detailed for each route on later studies with more appropriate tools. It is considered though essential to present some of them in a small segment of the route as a sample and to describe the others, in general, in the text. Eventually, the outcome of this study is a full proposal of a European standard cycle route, which connects the northern and central Greece with Athens, designed for cyclists of any level of cycling ability and physical condition. In each separate segment, alternative cycling routes are proposed, providing different terrains, landscapes and sightseeing. | en |
heal.advisorName | Βλαστός, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαστός, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.committeeMemberName | Σαγιάς, Ίων | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 142 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: