dc.contributor.author |
Μουσχουτζή, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Mouschoutzi, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-03-21T09:23:21Z |
|
dc.date.issued |
2019-03-21 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48495 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15992 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ανταλλακτικά |
el |
dc.subject |
Συντήρηση |
el |
dc.subject |
Εφοδιαστική αλυσίδα |
el |
dc.subject |
Εμπορικό πλοίο |
el |
dc.subject |
Εφοδιαστικό δίκτυο |
el |
dc.subject |
SAP |
en |
dc.subject |
Freight forwarding |
en |
dc.subject |
Ship spares |
en |
dc.subject |
Supply chain network design |
el |
dc.subject |
Business process modeling |
en |
dc.title |
Αναδιοργάνωση της διαδικασίας τροφοδοσίας πλοίων με ανταλλακτικά (Spare Parts’ Forwarding) – Μελέτη εφαρμογής σε μεγάλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρία |
el |
dc.title |
Re-engineering the spare part's forwarding process - The case study of a big greek ship management company |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Διοίκηση εφοδιαστικής αλυσίδας |
el |
heal.dateAvailable |
2020-03-20T22:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-10-01 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την μοντελοποίηση και τον ανασχεδιασμό των επιχειρηματικών διαδικασιών που ακολουθούνται για την αποστολή ανταλλακτικών εξαρτημάτων σε εμπορικά πλοία. Η δομή της εφοδιαστικής αλυσίδας των ανταλλακτικών εξαρτημάτων και η αποτελεσματική εφαρμογή των αντίστοιχων διαδικασιών, συνθέτουν μια από τις κύριες συνιστώσες της επιτυχίας του πλάνου συντήρησης ενός εμπορικού πλοίου. Ο βασικός παράγοντας που διαφοροποιεί το μοντέλο του εν λόγω εφοδιαστικού δικτύου είναι οι τοποθεσίες των προμηθευτών ανταλλακτικών, οι οποίοι βρίσκονται σε διάσπαρτες τοποθεσίες ανά τον κόσμο. Ταυτόχρονα, τα σημεία παράδοσης των παραγγελιών δεν είναι σταθερά, αλλά μεταβάλλονται σε κάθε αποστολή ανάλογα με τον προορισμό του πλοίου. Οι παραπάνω παράμετροι σε συνδυασμό με κρισιμότητα του χρονικού παράγοντα που ενυπάρχει γενικότερα στο τομέα της ναυτιλίας, οδηγούν σε ένα εφοδιαστικό δίκτυο με υψηλή πολυπλοκότητα και αβεβαιότητα. Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται η περιγραφή και ο ανασχεδιασμός των επιχειρησιακών διαδικασιών αποστολής ανταλλακτικών εξαρτημάτων, όπως αυτές ακολουθούνται σε μια μεγάλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρία. Ειδικότερα, στο Κεφάλαιο 2 παρουσιάζονται βασικές έννοιες σχετικά με τις μεταφορές ως μέρος μιας διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας και το οικοσύστημα της ναυτιλίας. Στο Κεφάλαιο 3 γίνεται μια σύντομη παρουσίαση της μεθοδολογίας και του λογισμικού ARIS, καθώς και της αρχιτεκτονικής των μοντέλων που χρησιμοποιήθηκαν. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η πρακτική εφαρμογή της παραπάνω θεωρίας στο περιβάλλον μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας. Τα Κεφάλαια 4 και 5 παρουσιάζουν την διαδικασία αποστολών ανταλλακτικών στην παρούσα κατάσταση και την ανασχεδιασμένη διαδικασία, αντιστοίχως. Ακολούθως, στο Κεφάλαιο 6 παρουσιάζεται η εφαρμογή της ανασχεδιασμένης διαδικασίας στο περιβάλλον του ERP SAP, καθώς και οι αντίστοιχες τροποποιήσεις του Materials Management module, που κατέστησαν δυνατή την απεικόνιση της διαδικασίας. Επιπρόσθετα, στο Κεφάλαιο 7 προτείνεται μια προσέγγιση για τον υπολογισμό του βέλτιστου αριθμού αποθηκών και των αντίστοιχων τοποθεσιών, με βάση τον αλγόριθμο k-means και την μέθοδο του Center of Gravity. Τέλος, στο Κεφάλαιο 8 αξιολογούνται τα αποτελέσματα της εργασίας και παρέχονται κατευθύνσεις για επιπρόσθετη μελέτη και έρευνα. |
el |
heal.abstract |
This diploma thesis discusses the
business process
modeling
and
re
-
engineering
of
the spare part’s freight forwarding process in the maritime industry.
The structure
of
the
of the spare parts supply chain and the effective implementation of the respective
procedures is one
of the key components to
the success of the
vessel’s
maintenance
plan. The key factor that differentiates the model
of this logistics network is
the fact
t
hat
marine replacement parts are supplied from a limited number of manufacturers,
geographically dispersed all around the globe.
At the same time, the delivery
locations are not
fixed
but
vary according to the destination of the vessel.
These facts
in comb
ination with the time criticality the sh
ipping business entails,
result
in a marine
spare parts supply chain of high complexity.
In this context, the spare parts freight
forwarding process, in the environment of a large Greek ship management company,
is de
scribed and redesigned.
In particular, Chapter 2 presents basic
concepts on
freight forwarding
as
a
part of a supply chain
, as well as, th
e shipping ecosystem.
Chapter 3
provides a brief presentation of the ARIS method and software, as well as
the architec
ture of the
used
models
.
The succeeding chapters describe the case
study that has been carried out in the purchasing department of the company. In
particular,
Chapters 4 and 5 present the
AS
-
IS
and TO
-
BE spare parts forwarding
processes
, respectively.
Subs
equently, Chapter 6
describes
the implementation of
the redesigned process in the ERP SAP environment, as well as the modifications of
the material management module, which
allowed for the efficient depiction of the
process
.
In addition, Chapter 7 proposes an approach for calculating the optimum
number of warehouses and
the respective
locations based on the
K
-
mean
s
algorithm
and the Center of Gravity method. Finally, Chapter 8 evaluates the results of the
work and
proposes ad
ditional study and research that can be carried out in this field |
en |
heal.advisorName |
Πόνης, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λεώπουλος, Βρασίδας - Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Πόνης, Σταύρος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
155 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|