dc.contributor.author | Ζώτος, Σταύρος Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Zotos, Stavros Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-21T09:48:05Z | |
dc.date.available | 2019-03-21T09:48:05Z | |
dc.date.issued | 2019-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48497 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2642 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τάξη | el |
dc.subject | Συστήματα | el |
dc.subject | Χάος | el |
dc.subject | Κανόνες | el |
dc.subject | Πειράματα | el |
dc.subject | Αταξία | el |
dc.subject | Σχέσεις | el |
dc.subject | Στοιχεία | el |
dc.subject | Κάνναβος | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική σύνθεση | el |
dc.subject | Order | en |
dc.subject | Systems | en |
dc.subject | Chaos | en |
dc.subject | Rules | en |
dc.subject | Experiments | en |
dc.subject | Disorder | en |
dc.subject | Relations | en |
dc.subject | Elements | en |
dc.subject | Grid | en |
dc.subject | Architectural design | en |
dc.title | Θεσμοθετώντας μία τάξη κατά την διαδικασία της αρχιτεκτονικής σύνθεσης: παίζοντας με τους κανόνες | el |
dc.title | Establishing an order during the process of architectural design: playing with the rules | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture—Composition, proportion, etc. | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-02-15 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία μελετά τη σημασία της συγκρότησης μίας τάξης, κατά τη συγκρότηση και αντίληψη του χώρου και ειδικότερα κατά τη διαδικασία της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Στο πρώτο τμήμα της εργασίας παρουσιάζεται η έννοια του χάους ως έλλειψη τάξης, μέσα από την αρχαιοελληνική και ιουδαιοχριστιανική κοσμοθεωρία, αλλά και την προσέγγιση της έννοιας στις θετικές επιστήμες. Έπειτα προσδιορίζεται η σημασία του συστήματος και της τάξης. Διαπιστώνεται έτσι ότι η τάξη αποτελεί ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που συγκροτεί τα στοιχεία μίας ομάδας σε ένα συνεκτικό σύνολο. Στο δεύτερο τμήμα στης εργασίας, πραγματοποιείται ένα πρακτικό πείραμα, όπου χρησιμοποιείται ένα ήδη υπάρχον αρχιτεκτονικό εκπαιδευτικό κουτί-μοντέλο στοιχείων (μοντέλο Μπίρη), ως παιχνίδι στο οποίο καλούνται παιδιά να παίξουν αυθόρμητα. Αλλάζοντας την πλακέτα-υπόβαθρο, η οποία αρχικά περιέχει μια σειρά από υποδοχές πάνω σε ορθοκανονικό κάναβο, με μια πλακέτα όπου οι υποδοχές βρίσκονται σε τυχαίες θέσεις, παρατηρούνται και καταγράφονται με συστηματικό τρόπο, ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά χρησιμοποίησαν το ‘τακτικό’ και το ‘άτακτο’ μοντέλο. Η εργασία διαπιστώνει ότι ο ανθρώπινος νους, ανεξάρτητα από το αν έχει περάσει από επίσημη αρχιτεκτονική εκπαίδευση, αναζητά να συγκροτήσει κάποιου είδους τάξη στον τρόπο με τον οποίο συγκροτεί χωρικά στοιχεία. Η ασυνείδητη αναζήτηση ενός συντακτικού, φαίνεται να επηρεάζεται, τόσο από την τακτικότητα των στοιχείων του ίδιου του μοντέλου, όσο και από τα καθημερινά βιώματα του πλαισίου της κουλτούρας στην οποία κανείς ανήκει. | el |
heal.abstract | This study examines the importance of the formation of order during the perception and creation of space and especially during the architectural design process. In the first part, the study, examines the notion of chaos as the lack of order, throughout the Ancient Greek and Judeo-Christian tradition, as well as the way that it has been explored in contemporary science. It examines further the notions of order and system. Order is found to form a complex phenomenon that holds together the elements of a system, in a coherent group. In the second part, the study, makes a practical experiment, by asking children of various ages to interact with an existing educational model that consists of a box with architectural elements like walls and columns (created by T. Biris). The original board, which consists of a series of holes on an orthogonal grid, is replaced by a board with random holes. The study observes and documents the way that children interacted with both the ‘ordered’ and the ‘disordered’ model. The study concludes that human mind, even without any formal architectural education, appear to seek for some kind of order in the way that it arranges architectural elements in space. The subconscious need for a syntax, seems to be related with the preexisting orderliness of the elements of the given model, as well as the everyday customs of the given culture that one lives. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: