HEAL DSpace

Transient load share management of a diesel electric hybrid powertrain for ship propulsion

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Topaloglou, Sotirios en
dc.contributor.author Papalambrou, George en
dc.contributor.author Bardis, Konstantinos en
dc.contributor.author Kyrtatos, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2019-03-21T13:08:07Z
dc.date.available 2019-03-21T13:08:07Z
dc.date.issued 2019-03-21
dc.identifier.issn 1742-4275 el
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48513
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Hybrid-electric propulsion en
dc.subject Emissions control en
dc.subject Diesel engines en
dc.subject Robust control en
dc.title Transient load share management of a diesel electric hybrid powertrain for ship propulsion en
heal.type journalArticle
heal.classification Marine Engineering en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-09
heal.bibliographicCitation International Journal of Powertrains, Volume 7, Issue 4, pp. 341-365 en
heal.abstract In this paper, a transient load share methodology for a hybrid diesel electric marine propulsion system is presented. Aim of the system is the performance enhancement and reduction of gaseous emissions during low-load transient operation. The controlled variable is λ while the manipulated variable is the torque from the electric motor regulated by a frequency inverter. The model for the λ behavior is based on experimental identification while λ values in feedback loop come from an actual and a virtual sensor, the later based on first principles modeling. A nominal model is used for the synthesis of a robust H∞ controller for the controlled variable regulation. Experimental results in a full scale hybrid diesel electric powertrain under realistic loading scenarios verified the successful hybridization. el
heal.publisher . el
heal.journalName International Journal of Powertrains en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true
dc.identifier.doi https://doi.org/10.1504/IJPT.2018.095634 el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα