dc.contributor.author | Παπατσίμπας, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Papatsimpas, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-29T08:13:44Z | |
dc.date.available | 2019-03-29T08:13:44Z | |
dc.date.issued | 2019-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48533 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14920 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αρθρωτό | el |
dc.subject | Οχήματα | el |
dc.subject | Δυναμική συμπεριφορά | el |
dc.subject | Κλίση υποστροφής | el |
dc.subject | Κέντρα κύλισης | el |
dc.subject | Understeer | en |
dc.subject | Vehicles | en |
dc.subject | Dynamic behaviour | en |
dc.subject | Roll center | en |
dc.subject | Truck | en |
dc.title | Μελέτη δυναμικής συμπεριφοράς αρθρωτού οχήματος | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Vehicle dynamics | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-09-25 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης της θέση των κέντρων κύλισης και της θέσης του πέμπτου τροχού ενός βαρέος οχήματος στην δυναμική συμπεριφορά του. Στην εργασία, έχει μοντελοποιηθεί ένας διαξονικός τράκτορας με μονοαξονικό επικαθήμενο, με σκοπό την ανάλυση ευαισθησίας της θέσης των παραπάνω για να μελετηθεί η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος και η ευστάθεια του. Η επίδραση της θέσης των κέντρων κύλισης έγινε μελετώντας τρείς περιπτώσεις. Στις πρώτες δύο μετατοπίσαμε το ύψος του κέντρου κύλισης ενός μόνο άξονα, αρχικά του εμπρόσθιου άξονα του τράκτορα και στη συνέχεια του άξονα του επικαθήμενου. Στην τρίτη μελετήθηκαν τα κέντρα κύλισης με βάση την κλίση του άξονα κύλισης. Η τέταρτη περίπτωση αποτέλεσε τη μελέτη της θέσης του πέμπτου τροχού, όπου εκεί μελετήθηκε η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος για τρεις διακριτές θέσεις. Για τη γενική μελέτη όλων των παραπάνω χρησιμοποιήθηκε κατάλληλο εγκάρσιο μοντέλο. Ως διεγέρσεις χρησιμοποιήθηκαν η ομαλά μεταβαλλόμενη βηματική κατευθυντήρια, η αργά αυξανόμενη κατευθυντήρια γωνία, η σταθερά μεταβαλλόμενη κατευθυντήρια γωνία και η ημιτονοειδής κατευθυντήρια γωνία. Στο Κεφάλαιο 1, γίνεται μια εισαγωγή στα βαρέα οχήματα, την ισχύουσα νομοθεσία που επικρατεί στην Ελλάδα καθώς και κάποια στατιστικά στοιχεία σχετικά με αυτά. Στο Κεφάλαιο 2,αναλύουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε το δυναμικό μας μοντέλο, σε συνδυασμό με τη θεωρία της σταθερής κατάστασης ενός δυναμικού συστήματος. Με βάση της οποίας θα αξιολογηθεί η αξιοπιστία του μοντέλου μας. Τέλος, θα αναλυθούν κύριοι δείκτες της επίδοσης του οχήματος και της δυναμικής συμπεριφοράς του. Στο Κεφάλαιο 3, παρατίθενται οι διεγέρσεις που χρησιμοποιήθηκαν. Συγκεκριμένα αναλύεται η μοντελοποίηση τους (ταχύτητα οχήματος, πλάτος διέγερσης κ.α.) καθώς και ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείται η κάθε μια από αυτές. Στο Κεφάλαιο 4, παρουσιάζεται συνοπτικά η υλοποίηση του κώδικα μέσω του Simulink και γίνονται σχόλια σχετικά με την υλοποίηση. Έπειτα γίνεται η επαλήθευση των αποτελεσμάτων μέσω των δεικτών της σταθερής κατάστασης του οχήματος και των μεταβλητών του μοντέλου μας. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της μελέτης που διενεργήθηκε στα πλαίσια της εργασίας αυτής με παράλληλη αξιολόγηση και σχολιασμό των αποτελεσμάτων. Τέλος παρατίθενται τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης εργασίας και προτείνονται κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα. Ολοκληρώνοντας την διπλωματική αυτή εργασία, θα ήθελα να ευχαριστήσω αρχικά τον επιβλέποντα καθηγητή μου, κύριο Δημήτρη Κουλοχέρη, ο οποίος μου έδωσε την δυνατότητα να ασχοληθώ με ένα τόσο ενδιαφέρον αντικείμενο και για τις συμβουλές του προς την ολοκλήρωση της εργασίας αυτής. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον υποψήφιο διδάκτορα Γιώργο Παπαϊωάννου, για τη συνεχή καθοδήγηση, τις συμβουλές και τις διορθώσεις σε όλη τη διάρκεια αυτής της εργασίας. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένεια μου αλλά και τους φίλους μου που μου στάθηκαν σε όλη την διάρκεια της φοίτησης μου στη σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. | el |
heal.abstract | The aim of this thesis is the study of the roll centers and fifth wheel of an articulated vehicle , specifically of a 2 - axle truck with a one axle semi - trailer, aiming the improvement of its dynamic and driving behavior as well as its safety. The s tudy of the Roll Centers was conducted in three cases. In the first two of them we transposed the roll center of a specific axle, in the first of the front axle of the truck and in the second of the axle of the semi - trailer. In the third case we studied the effects of changing the curve of the roll centers axle. The forth case was conducted for the placement of the fifth wheel, where we studied the dynamic and driving behavior of the vehicle as the fifth wheel gets closer to the center of gravity of the t ruck. For the conduction of the survey above was used a Lateral Full Car Model. As excitations for our model we used a ramp steer step excitation, the slowly increasing steer, the steady changing steer and the on - center handling excitation. Chapter 1, we have an i ntroduction on heavy vehicle s , their current legislation in Greece and statistics on them on the road. Chapter 2, we analyze the way by which we studied and created or dynamic model. Then we analyze the theory of the steady state of a dynamic syst em, vehicle in our case. This theoretical base is used to evaluate the reliability of our dynamic model. After that we are going to show some of the most important metrics for evaluating the dynamic and driving behavior of a vehicle. Chapter 3 , are listed the excitations we used . Specifically, we analyze the ways by which we used them (vehicle speed, width of excitation and other) as well as the reasons we used them. Chapter 4, is presented briefly the implementation of our coding in Simulink . Then there is an evaluation of our dynamic mode regarding the state values theory that we conducted. A fter, the results of this thesis are illustrated in parallel commend ation and evaluation. In the end the conclusions of this thesis are presented and guide lines for f uture work are given | en |
heal.advisorName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 98 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: