dc.contributor.author | Ακκογιούνογλου, Βασίλειος | el |
dc.contributor.author | Akkogiounoglou, Vasileios | en |
dc.date.accessioned | 2019-03-29T09:11:08Z | |
dc.date.issued | 2019-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48541 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16002 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Γενικό μοντέλο αεροπορικού κινητήρα | el |
dc.subject | General model of aircraft engine | el |
dc.subject | PROOSIS | en |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Optimization | en |
dc.subject | General Electric CF34 | en |
dc.subject | Λογισμικό προσαρμογής | el |
dc.subject | Adaptation software | en |
dc.title | Ανάπτυξη και εφαρμογή λογισμικού προσαρμογής γενικού μοντέλου αεροπορικού κινητήρα διπλού ρεύματος σε δεδομένα λειτουργίας | el |
dc.title | Code development and application for adapting a general model of a turbofan aircraft engine to operational data | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αεροπορικοί κινητήρες | el |
heal.classification | Στροβιλομηχανές | el |
heal.classification | Turbomachines | en |
heal.classification | Aircraft engines | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c9f4e0017eedb13718a1eed0e3799b21adfcb591 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c767e3491768ec9502f702c4072d13744286a45d | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c767e3491768ec9502f702c4072d13744286a45d | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c9f4e0017eedb13718a1eed0e3799b21adfcb591 | |
heal.dateAvailable | 2020-03-28T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-11 | |
heal.abstract | Στα πλαίσια της εργασίας αυτής δημιουργήθηκε ένα λογισμικό προσαρμογής γενικού μοντέλου αεροπορικού κινητήρα διπλού ρεύματος σε δεδομένα λειτουργίας. Προτείνεται μία λογική ακολουθία χρήσης του λογισμικού αυτού από ένα σχετικό χρήστη και πραγματοποιείται η εφαρμογή του σε έναν ευρέως χρησιμοποιούμενο αεροπορικό κινητήρα διπλού ρεύματος. Το κίνητρο για την εκπόνηση της εργασίας αυτής ήταν οι ανάγκες για μοντελοποίηση αεροπορικών κινητήρων του Εργαστήριου Θερμικών Στροβιλομηχανών του ΕΜΠ (ΕΘΣ / ΕΜΠ), στα πλαίσια μελέτης και παρακολούθησης της λειτουργίας τους. Τα μοντέλα αυτά δημιουργούνται εξαρχής ανάλογα τον κινητήρα που μελετάται ενώ η διαδικασία προσαρμογής του μοντέλου δεν είναι γενική και απαιτεί γνώσεις εξειδικευμένου χρήστη. Με την διαδικασία αυτή εμφανίζονται κίνδυνοι πιθανού λάθους κατά την μοντελοποίηση και ορισμένες φορές κατά την εισαγωγή, μεταφορά και εξαγωγή δεδομένων και αποτελεσμάτων. Η ανάγκη για μία ευκολότερη και ελαχιστοποιημένη σε λάθη μοντελοποίηση οδήγησε στην ιδέα της ανάπτυξης του λογισμικού της παρούσας εργασίας. Η δημιουργία του λογισμικού πραγματοποιήθηκε στο υπολογιστικό περιβάλλον αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού PROOSIS, το οποίο αποτελεί ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο πρόγραμμα μοντελοποίησης ενεργειακών συστημάτων. Το λογισμικό που αναπτύχθηκε παρέχει, ανάλογα με τις ανάγκες μοντελοποίησης, τη δυνατότητα: α) ανάλυσης στο σημείο σχεδίασης β) ανάλυσης σε σημεία εκτός του σημείου σχεδίασης και υπολογισμού αποκλίσεων από διαθέσιμα δεδομένα λειτουργίας γ) βελτιστοποίησης της θέσης του σημείου σχεδίασης με βάση τις επιδόσεις εκτός σημείου σχεδίασης δ) γενικής και τοπικής προσαρμογής των χαρτών λειτουργίας των συνιστωσών και ε) ανάλυσης σε όλο το φάκελο πτήσης του κινητήρα. Οι παραπάνω λειτουργίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τις διάφορες φάσεις μοντελοποίησης με σκοπό την μείωση των αποκλίσεων και τον ποιοτικό έλεγχο του μοντέλου. Για την πιστοποίηση του λογισμικού έγινε εφαρμογή του, για την μοντελοποίηση του κινητήρα διπλού ρεύματος GE CF34-8C1 που χρησιμοποιείται ευρέως σε αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη συγκέντρωση πληροφοριών και δεδομένων λειτουργίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την μοντελοποίηση του κινητήρα, ενώ ελέγχθηκε και η αξιοπιστία τους. Χρησιμοποιώντας το σύνολο των λειτουργιών του λογισμικού δημιουργήθηκε επιτυχώς, το μοντέλο του συγκεκριμένου κινητήρα με επιμέρους αποκλίσεις μικρότερες του ±0.7%, οι οποίες θεωρούνται ικανοποιητικές ακόμα και για διαγνωστικούς σκοπούς. | el |
heal.abstract | In the context of this diploma thesis, a code was developed for adapting a general model of a Turbofan Jet Engine to operational data. A procedure for performing all the relevant steps is proposed and applied for the case of a Turbofan Jet Engine, widely used in civil aircraft industry. The motivation for this work arises from the needs of the Laboratory of Thermal Turbomachines at the National Technical University of Athens (LTT / NTUA) for modeling gas turbine engines for educational, research and health monitoring purposes. Typically, models are created according to engine configuration and type, while the model adaptation process is not generic and requires an experienced modeler for setting up all the relevant simulation steps. To minimize the risk of errors in modeling and information exchange between the different steps as well as allowing less experienced users to build an adapted engine performance model, the development of a consistent, transparent and automated procedure for turbofan engine model adaptation to data was required. The code was developed in the PROOSIS object-oriented simulation environment which is used by LTT/NTUA for modelling and simulation of gas turbines. Depending on user requirements, the developed code is able to perform a) design point analysis, b) off design analysis, c) design point optimization, d) global and local map adaptation of component maps and e) simulation of entire flight envelope. All these functions can be used during the model building phase as required in order to minimize the deviations between model predictions and operational data as well as for assessments of model quality. The code was validated for the case of the GE CF34-8C1 turbofan jet engine. For this purpose, an extensive bibliographic review was firstly carried out to gather information and operational data that can be used in the various engine modeling phases. Using all the functions of the developed code, a model of the particular engine was successfully created with deviations of less than ± 0.7% from all the available operational data, which is considered satisfactory even for diagnostic purposes. | en |
heal.advisorName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.advisorName | Aretakis, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Aretakis, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Giannakoglou, Kyriakos | en |
heal.committeeMemberName | Mathioudakis, Konstantinos | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 93 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: