HEAL DSpace

Βασιλέως Κωνσταντίνου - Αρδηττού - Καλλιρρόης - Συγγρού: Ανάπλαση οδικού άξονα με σημαντικούς πόλους για την τέχνη και τον πολιτισμό, σύμφωνα με τις αρχές της Βιώσιμης Κινητικότητας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Φλωροπούλου, Ελένη el
dc.contributor.author Floropoulou, Eleni en
dc.date.accessioned 2019-04-01T07:14:24Z
dc.date.available 2019-04-01T07:14:24Z
dc.date.issued 2019-04-01
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48544
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16516
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αστική ανάπλαση el
dc.subject Πολιτισμός el
dc.subject Οδικός άξονας el
dc.subject Τέχνη el
dc.subject Urban renewal en
dc.subject Art en
dc.subject Culture en
dc.subject Road axis en
dc.title Βασιλέως Κωνσταντίνου - Αρδηττού - Καλλιρρόης - Συγγρού: Ανάπλαση οδικού άξονα με σημαντικούς πόλους για την τέχνη και τον πολιτισμό, σύμφωνα με τις αρχές της Βιώσιμης Κινητικότητας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Περιφερειακός - Αστικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-10-19
heal.abstract Urban planning is a relatively new profession that has arisen from difficult urban problems, associated with overcrowding, poor sanitation and exposure to environmental pollution. Urban decay is mainly fought through urban regeneration projects, a significant tool of the urban planning. Nowadays, the term of sustainability is a major focus for urban planners. Urban sustainability stands for an urban planning with consideration for social, economic and environmental impact. The city of Athens is a typical example of a city violated by the urbanization; a capital that grew without specific urban planning. For years, there was a modernization tendency of denial towards the cultural and historical identity which led to a degradation of the cultural heritage within the urban fabric. The utilitarian mindset against the urban space had a strong influence in the formation of the city: wide highways which tear the neighborhoods apart and discourage the pedestrian movement were being constructed; classical buildings were being replaced by huge contemporary ones and the public open spaces and parks were decreased. As a result, the present state of the city life has reached a dead-end, regarding the poor management of the urban space and the urban decay. This project was developed in order to provide suggestions of urban renewal for the road axis of the junction of Andrea Syngrou Avenue, Kallirrois Avenue, Ardittou Avenue and King Constantine Avenue, which is located in the heart of urban area of Athens, connecting the historical centre with the Faliro Bay. The present situation of the road axis is disturbing. Walking, riding a bicycle or using the public transportation is discouraged and there are often accidents with pedestrians evolved. Under these circumstances, the significant artistic and cultural attraction poles of the road axis cannot be connected properly by any means of transportation. This forms a huge disadvantage for the road axis, since it is the new and fast developing recreational and touristic field of the city. Notably, 5 new major artistic attraction poles have been placed in the area: the National Gallery, the Goulandris Museum of Contemporary Art, the National Museum of Contemporary Art, the Onassis Cultural Centre and the Stavros Niarchos Foundation Cultural Center. Throughout the project, a wide bibliografical research about urban development issues was contacted. Also, an immersive outdoor research within the city fabric took place, in order to depict the present situation. Equipped with enough information, it was then possible to form suggestions compatible with sustainable mobility that enhance cultural elements and activities in the city fabric. en
heal.abstract Η Πολεοδομία συγκροτήθηκε ως επιστήμη για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της οργάνωσης του χώρου, τα οποία συνδέονται με τον υπερπληθυσμό, την κακή υγιεινή και την έκθεση στην περιβαλλοντική ρύπανση. Βασικό εργαλείο για την αναβάθμιση του αστικού ιστού αποτελούν οι αναπλάσεις. Σύγχρονη τάση του αστικού σχεδιασμού είναι η εκπόνηση ενιαίων πολεοδομικών – κυκλοφοριακών μελετών που προωθούν την αστική βιωσιμότητα, η οποία ορίζει την συνεκτίμηση κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η Αθήνα αποτελεί τυπικό δείγμα πόλης που υπέφερε από τη βίαιη αστικοποίηση, μια πρωτεύουσα που μεγάλωσε άναρχα, χωρίς ενιαία πολεοδομική μορφή και σχεδιασμό. Για αρκετά χρόνια κυριάρχησαν τάσεις απόρριψης της πολιτιστικής ταυτότητας στο βωμό του εκσυγχρονισμού, οι οποίες οδήγησαν στην υποβάθμιση της αξίας του πολιτιστικού στοιχείου στον αστικό ιστό. Οι επιρροές από την ωφελιμιστική νοοτροπία για το χώρο ήταν εμφανείς: δημιουργία μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που αποκόβουν τις γειτονιές και αποθαρρύνουν την πεζή μετακίνηση, κατεδάφιση αξιοθαύμαστων νεοκλασικών και αντικατάστασή τους με πολυώροφα μοντέρνα οικοδομήματα, μείωση των ελεύθερων και πράσινων χώρων. Αποτέλεσμα η σημερινή κατάσταση να δημιουργεί πολλά αδιέξοδα στην οργάνωση του αστικού χώρου και να υποβαθμίζεται η αστική ζωή. Η παρούσα διπλωματική εκπονήθηκε με σκοπό την ανάδειξη ενός πολιτιστικού διαδρόμου με έμφαση στην τέχνη, στον οδικό άξονα Συγγρού – Καλλιρρόης – Αρδηττού – Βασιλέως Κωνσταντίνου, μέσω μεθοδευμένων παρεμβάσεων ανάπλασης οι οποίες πρεσβεύουν τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας. Πρόκειται για έναν από τους βασικότερους οδικούς άξονες του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας και επιτελεί τη σύνδεση του ιστορικού κέντρου με το παραλιακό μέτωπο του Φαλήρου. Η υφιστάμενη κατάσταση του οδικού χώρου είναι ανησυχητική. Υπάρχει έλλειψη σε βασικές υποδομές που αποθαρρύνουν το περπάτημα, τη χρήση του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας, ενώ τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται πεζός δεν είναι σπάνια. Έτσι, η διασύνδεση των πόλων τέχνης και πολιτισμού είναι δυσμενής, κατά μήκος μιας διαδρομής που αποτελεί το νέο και ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο χωροθέτησης δραστηριοτήτων τουρισμού και αναψυχής. Πρόσφατα, μάλιστα, χωροθετήθηκαν 5 μεγάλα "εργοστάσια" τέχνης: η Εθνική Πινακοθήκη, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Γουλανδρή, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Μέσα από εκτεταμένη βιβλιογραφική έρευνα για την αστική ανάπτυξη, σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο, και επιτόπια έρευνα στην περιοχή μελέτης, προτείνονται παρεμβάσεις για την οργάνωση της περιοχής με βάση τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και τη δημιουργία ενός μοναδικού διαδρόμου τέχνης και πολιτισμού. el
heal.advisorName Βλαστός, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Βλαστός, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.committeeMemberName Σαγιάς, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 210 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα