dc.contributor.author | Φιλαρέτου, Φιλάρετος | el |
dc.contributor.author | Filaretou, Filaretos | en |
dc.date.accessioned | 2019-04-01T10:36:52Z | |
dc.date.available | 2019-04-01T10:36:52Z | |
dc.date.issued | 2019-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48562 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9232 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αλληλεπίδραση | el |
dc.subject | σιδηρογραμμή | el |
dc.subject | φορέας γέφυρας | el |
dc.subject | εντατική κατάσταση σιδηροτροχιών | el |
dc.subject | συγκολλημένες σιδηροτροχιές | el |
dc.subject | track | en |
dc.subject | interaction | en |
dc.subject | railway bridge | en |
dc.subject | bridge design | en |
dc.subject | UIC 774-3R | en |
dc.title | Ειδικά θέματα σχεδιασμού σιδηροδρομικών γεφυρών - Αλληλεπίδραση φορέα καταστρώματος και σιδηρογραμμής | el |
dc.contributor.department | Δομοστατικός σχεδιασμός και ανάλυση των κατασκευών | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Γεφυροποιία | el |
heal.classification | Σιδηροδρομικές γέφυρες | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-02-28 | |
heal.abstract | Η συγκεκριμένη εργασία ασχολείται με το θέμα του σχεδιασμού των σύγχρονων σιδηροδρομικών γεφυρών και των ιδιαίτερων απαιτήσεων που προκύπτουν λόγω της χρήσης συνεχών συγκολλημένων σιδηροτροχιών (CWR) μεγάλου μήκους. Η διαμόρφωση των σιδηρογραμμών χωρίς τοποθέτηση διατάξεων διαστολής των σιδηροτροχιών προσφέρει μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης και κυρίως μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια κατά τη λειτουργία του συρμού. Παράλληλα όμως κάνει επιτακτική την ανάγκη μελέτης της αλληλεπίδρασης του φορέα του καταστρώματος και της σιδηρογραμμής, η οποία προκύπτει λόγω της μεταξύ τους σύνδεσης και της συνέχειας των σιδηροτροχιών στις περιοχές των αρμών του φορέα της γέφυρας. Η μελέτη του φαινομένου της αλληλεπίδρασης πραγματοποιείται τόσο με χρήση μεθόδων που δίνονται στη βιβλιογραφία και σε κανονισμούς, όσο και με ακριβέστερες αριθμητικές μεθόδους, με τη χρήση προσομοιωμάτων πεπερασμένων στοιχείων. Οι προτεινόμενες μέθοδοι της βιβλιογραφίας βασίζονται κυρίως σε διαγράμματα και σε απλές αλγεβρικές προσεγγίσεις της συμπεριφοράς της σιδηρογραμμής και της γέφυρας, καλύπτουν ικανοποιητικά τις απλούστερες διατάξεις στατικών συστημάτων και τα αποτελέσματα που δίνουν είναι συνήθως υπέρ της ασφαλείας. Επιπλέον, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προεκτίμηση της κατάστασης σε πιο σύνθετες περιπτώσεις στατικών συστημάτων και για τον ποιοτικό έλεγχο των αποτελεσμάτων που εξάγονται από τις ακριβέστερες αναλύσεις με πεπερασμένα στοιχεία. Για την μελέτη πιο περίπλοκων περιπτώσεων απαιτείται η χρήση εξειδικευμένου λογισμικού πεπερασμένων στοιχείων, έτσι ώστε να ληφθούν υπόψη όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν την αλληλεπίδραση γέφυρας-σιδηρογραμμής και να εξαχθούν ορθά αποτελέσματα. Στο πρώτο κεφάλαιο δίνονται γενικά στοιχεία για το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης γέφυρας και σιδηρογραμμής, προσδιορίζονται οι βασικές παράμετροι που το επηρεάζουν, καθώς και οι δράσεις που λαμβάνονται υπόψη στις αναλύσεις. Στη συνέχεια, επιχειρείται η απλή ερμηνεία των μηχανισμών ανάπτυξης τάσεων στις σιδηροτροχιές στις θέσεις των αρμών και δίνονται βασικοί κανόνες για την προσέγγιση της μορφής αυτής της έντασης κατά μήκος των σιδηροτροχιών. Στο τέλος, παρουσιάζεται μια αλγεβρική μέθοδος, που βασίζεται σε απλούς κανόνες της μηχανικής και η οποία μπορεί να δώσει ποσοτικά αποτελέσματα κατά την εκτίμηση της παραπάνω έντασης. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται δύο παραδείγματα γεφυρών από τις οποίες διέρχονται συνεχείς συγκολλημένες σιδηροτροχιές (CWR). Η πρώτη περίπτωση αφορά μια αμφιέρειστη γέφυρα, ενώ η δεύτερη μια συνεχή γέφυρα τεσσάρων ανοιγμάτων με σταθερή οριζόντια στήριξη στο μέσον της. Για κάθε περίπτωση εφαρμόζεται αρχικά η μέθοδος των διαγραμμάτων του UIC 774-3R και η απλοποιημένη αλγεβρική μέθοδος που δίνεται στο πρώτο κεφάλαιο. Στο τέλος πραγματοποιείται ανάλυση με πιο σύνθετο προσομοίωμα πεπερασμένων στοιχείων με το λογισμικό Sofistik, ούτως ώστε να προκύψουν ακριβέστερα αποτελέσματα και να γίνει η ποιοτική σύγκρισή τους με αυτά των προτεινόμενων μεθόδων της βιβλιογραφίας. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η περίπτωση μιας υφιστάμενης γέφυρας από προεντεταμένο σκυρόδεμα. Η γέφυρα είναι συνεχής, επτά ανοιγμάτων, με συνολικό μήκος 299m και σταθερή διαμήκη στήριξη στο ένα άκρο. Το κατάστρωμα είναι ερματισμένο και φέρει δύο σιδηρογραμμές. Οι σιδηροτροχιές είναι συνεχείς σε όλο το μήκος του καταστρώματος, ενώ τοποθετούνται διατάξεις διαστολής τους στις θέσεις των δύο ακροβάθρων. Αρχικά, περιγράφεται η γεωμετρία του φορέα και των διατομών του καταστρώματος και των μεσοβάθρων. Έπειτα δίνεται το υπολογιστικό προσομοίωμα που χρησιμοποιήθηκε στις αναλύσεις, η προένταση που εφαρμόσθηκε στον φορέα, καθώς και τα στάδια κατασκευής που ελήφθησαν υπόψη στις αναλύσεις. Στο προσομοίωμα εφαρμόζονται οι δράσεις που απαιτούνται για την μελέτη της αλληλεπίδρασης γέφυρας και σιδηρογραμμής και πραγματοποιούνται μη γραμμικές αναλύσεις για τους επιθυμητούς συνδυασμούς αυτών. Τα αποτελέσματα τάσεων και μετακινήσεων ελέγχονται με αυτά που δίνονται από τους σχετικούς κανονισμούς. Στο τέλος τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις αριθμητικές αναλύσεις ελέγχονται με χρήση προσεγγιστικών μεθόδων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αναφέρθηκαν στα προηγούμενα κεφάλαια. | el |
heal.advisorName | Ερμόπουλος, Ιωάννης | el |
heal.advisorName | Σιγάλας, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Ερμόπουλος, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Γαντές, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Βησσαρίων | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 203 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: