dc.contributor.author | Τσιούμας, Πάνος | el |
dc.contributor.author | Tsioumas, Panos | en |
dc.date.accessioned | 2019-04-08T11:09:37Z | |
dc.date.issued | 2019-04-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48593 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15835 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μελέτη δίγαστρου επιβατηγού ανοιχτού τύπου | el |
dc.subject | Design of a catamaran car ferry | en |
dc.title | Μελέτη και σχεδίαση δίγαστρου επιβατηγού οχηματαγωγού σνοιχτού τύπου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Naval architecrure and marine engineering | el |
heal.dateAvailable | 2020-04-07T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-25 | |
heal.abstract | Τα επιβατηγά- οχηµαταγωγά ανοικτού τύπου είναι πλοία που συναντώνται σε μεγάλο αριθμό στην Ελληνική επικράτεια. Το μεγαλύτερο ποσοστό τους έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σε ελληνικά ναυπηγεία. Αποτελούν λοιπόν αδιαμφισβήτητα αρκετά σημαντικό τομέα της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αυτό οφείλεται κυρίως στα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της χώρας μας και στον μεγάλο αριθμό των νησιών, πολλά από τα οποία βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους ή/και από τις ακτές της ηπειρωτικής χώρας. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα ήταν ασύμφορη η χρήση ενός κλασσικού τύπου επιβατηγού-οχηματαγωγού κλειστού τύπου, με μεγάλα καταστρώματα ενδιαιτήσεων και οχημάτων. Έτσι, σε μικρές αποστάσεις και ικανοποιητικά προασπισμένες περιοχές, επιλέγονται να χρησιμοποιηθούν τα επιβατηγά οχηματαγωγά ανοιχτού τύπου. Κύρια χαρακτηριστικά τους είναι τα ανοιχτά με μεγάλο πλάτος καταστρώματα οχημάτων, έτσι ώστε να διευκολύνεται η επιβίβαση και αποβίβαση οχημάτων, το μικρό κατάστρωμα επιβατών, αφού δεν απαιτείται αρκετός χρόνος παραμονής τους στο πλοίο, και οι μικρές ταχύτητες ταξιδίου. Η παραπάνω ιδιότητά τους ωστόσο, που τα καθιστά κατάλληλα για τη συγκεκριμένη χρήση, αποτελεί και το μεγαλύτερό τους μειονέκτημα, καθώς το μεγάλο πλάτος τους και το μικρό βύθισμα, οδηγεί σε μη βέλτιστες υδροδυναμικές σχεδιάσεις. Ένας τρόπος για να αντιμετωπιστεί το παραπάνω πρόβλημα, είναι η κατασκευή δίγαστρων πλοίων. Τα δίγαστρα πλοία αποτελούνται από δύο λεπτόγραμμες γάστρες, που παρέχουν το σύνολο της άντωσης και της ευστάθειας και οι οποίες ενώνονται μεταξύ τους με τη βοήθεια μιας υπερυψωμένης υπερκατασκευής που παρέχει το σύνολο του εκμεταλλεύσιμου όγκου. Τα χαρακτηριστικά τους τα καθιστούν κατάλληλα για αυτού του τύπου τα πλοία, αφού η κάθε ημιγάστρα έχει τη δυνατότητα να διαθέτει αρκετά καλές υδροδυναμικές ιδιότητες, με άμεσο αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, χωρίς να επηρεάζεται το μέγεθος των καταστρωμάτων και η ευστάθεια του πλοίου. Βεβαίως, η σχεδίαση και η κατασκευή τους είναι ως ένα βαθμό πιο δύσκολη και πιο δαπανηρή από ότι ενός μονόγαστρου σκάφους. Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα γίνει η μελέτη ενός τέτοιου δίγαστρου επιβατηγού οχηματαγωγού ανοιχτού τύπου. Η βασική ιδέα είναι πως η μείωση της αντίστασης και κατ’ επέκταση της κατανάλωσης καυσίμου, οδηγεί σε μειωμένα κόστη λειτουργίας. Επομένως μία τέτοια κατασκευή μπορεί να αποβεί τελικά πιο επικερδής στον πλοιοκτήτη. | el |
heal.advisorName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σαμουηλίδης, Μανόλης | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Μελέτης Πλοίου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 162 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: