HEAL DSpace

Μελέτη Ε/Γ Ο/Γ πλοίου με χρήση φυσικού αερίου σαν καύσιμο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χριστοπούλου, Χριατίνα el
dc.contributor.author Christopoulou, Christina en
dc.date.accessioned 2019-04-08T11:16:36Z
dc.date.available 2019-04-08T11:16:36Z
dc.date.issued 2019-04-08
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48594
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16552
dc.rights Default License
dc.subject Φυσικό αέριο el
dc.subject Επιβατηγό οχηματαγωγό el
dc.subject Μελέτη πλοίου el
dc.title Μελέτη Ε/Γ Ο/Γ πλοίου με χρήση φυσικού αερίου σαν καύσιμο el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μελέτη πλοίου el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-08-30
heal.abstract Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό νησιών, η διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με τη νησιωτική είναι αναγκαία. Για το λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος ο ακτοπλοϊκός κλάδος της ναυτιλίας. Ο τύπος των πλοίων που εξυπηρετεί αυτή τη διασύνδεση είναι τα επιβατηγά (Ε/Γ) και τα επιβατηγά – οχηματαγωγά (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοία ή αλλιώς Ro-Pax (Roll on- Roll off – Passenger ships). Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται ένα Ε/Γ – Ο/Γ που εκτελεί δρομολόγια ανάμεσα σε Πειραιά και Κυκλάδες και πιο συγκεκριμένα στη γραμμή «Πειραιάς – Σύρος –Πάρος - Νάξος – Θήρα». Στο πλοίο αυτό θα αντικαταστήσουμε τη χρήση του βαρέος μαζούτ (Heavy Fuel Oil) με υγροποιημένο φυσικό αέριο (Liquefied Natural Gas, LNG). Οι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή αυτών των χαρακτηριστικών είναι δύο: • Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με τη ρύπανση του περιβάλλοντος και την ανάγκη για λήψη μέτρων που θα συμβάλλουν στην προστασία της ατμόσφαιρας. Για το λόγο αυτό επιλέχθηκε το LNG ως κύριο καύσιμο. Η επιλογή αυτή φέρνει μία σειρά προκλήσεων και εμποδίων ως προς τη σχεδίαση του πλοίου αλλά πάνω απ’ όλα έχει θετική συνεισφορά στο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις εκπομπές των πλοίων σε συνδυασμό με τα οικονομικά οφέλη που επιφέρει η χρήση του. • Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι τελευταία παρατηρείται αύξηση στην τιμή του πετρελαίου ως αποτέλεσμα της μεγάλης κατανάλωσής του. Η ανακάλυψη νέων πηγών πετρελαίου δεν είναι δυνατό να καλύψει τον αυξανόμενο όγκο απαίτησης. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον από την κοινωνία για την προστασία του περιβάλλοντος οδηγεί τη ναυτιλία στο να εξερευνήσει νέες μεθόδους ώστε να αυξήσει την αποτελεσματικότητά της και να μειώσει τις επιπτώσεις που επιφέρει στο περιβάλλον. Πράγματι το LNG είναι ένα καύσιμο που είναι αποδεκτό αναφορικά με τους περιορισμούς που θέτει το Annex VI: Regulations for the prevention of air pollution from ships της MARPOL 73/78 τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και μέσα στις ECAs. el
heal.advisorName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 276 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής