HEAL DSpace

Απόκριση των οδηγών ΙΧ στα μηνύματα των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιαννοπούλου, Αγγελική el
dc.contributor.author Giannopoulou, Angeliki en
dc.date.accessioned 2019-04-11T09:27:14Z
dc.date.available 2019-04-11T09:27:14Z
dc.date.issued 2019-04-11
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48603
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15973
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων el
dc.subject Οδηγοί ΙΧ el
dc.subject Μέθοδος δεδηλωμένων προτιμήσεων el
dc.subject Μέθοδος διακριτών επιλογών el
dc.subject Μετακινήσεις el
dc.subject Variable Message Signs en
dc.subject Drivers en
dc.subject Stated preference method en
dc.subject Delays en
dc.subject Transports en
dc.title Απόκριση των οδηγών ΙΧ στα μηνύματα των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-10-15
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο προσδιορισμός των παραμέτρων εκείνων που επηρεάζουν την απόκριση των οδηγών Ι.Χ. στα μηνύματα των Πινακίδων Μεταβλητών Μηνυμάτων. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα στην περιοχή της Αθήνας με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου. Ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των δεδηλωμένων προτιμήσεων και συμπεριλάμβανε υποθετικά σενάρια για τη διερεύνηση της απόκρισης των οδηγών στα μηνύματα των ΠΜΜ. Τα σενάρια σχεδιάστηκαν ώστε να διερευνήσουν την πιθανότητα οι οδηγοί να αλλάξουν διαδρομή χρησιμοποιώντας τρεις παραμέτρους: κατηγορία συμβάντος, επιπτώσεις συμβάντος και παροχή πληροφόρησης για εναλλακτική διαδρομή. Πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις πρόσωπο με πρόσωπο σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου Αττικής. Η έρευνα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2017 και ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2018, συμπληρώνοντας 104 ερωτηματολόγια από οδηγούς επιλεγμένους με απλή τυχαία δειγματοληψία. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με την μέθοδο των διακριτών επιλογών και σχεδιάστηκαν μοντέλα ordered probit με random effects προκειμένου να ληφθεί υπόψη η ετερογένεια μεταξύ των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι την απόκριση των οδηγών ΙΧ στις ΠΜΜ επηρεάζουν κάποια από τα χαρακτηριστικά του προβαλλόμενου μηνύματος όπως το γεγονός και οι καθυστερήσεις που αυτό αναφέρει. Δηλαδή, προκύπτει πως όταν μία πινακίδα αναγράφει «Ατύχημα» ως γεγονός ή «30’ Καθυστερήσεις» ως επιπτώσεις, οι οδηγοί είναι πιο πιθανό να αλλάξουν διαδρομή σε σχέση με την ενημέρωση για «Συμφόρηση» και «15’ Καθυστερήσεις». Οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο αυξάνονται όταν προτείνεται και μια εναλλακτική διαδρομή από τις ΠΜΜ. Επιπλέον, προέκυψε πως η απόκριση των οδηγών εξαρτάται κι από χαρακτηριστικά όπως το φύλο, η ηλικία, το εισόδημα, η εμπιστοσύνη στην ακρίβεια των χρόνων που μια ΠΜΜ αναφέρει, η τάση για πληροφόρηση των κυκλοφοριακών συνθηκών μέσω διαδικτύου κ.α. Παρόμοια αποτελέσματα προέκυψαν και από την ανάλυση σε επιμέρους υποσύνολα του πληθυσμού. el
heal.abstract The aim of this diploma thesis is to identify the parameters that influence drivers’ response to information provided by Variable Message Signs (VMS). For this purpose, a questionnaire survey was carried out in the Athens area. The design of the questionnaire was carried out using the stated preference method and included hypothetical scenarios to investigate drivers' response to VMS. Those scenarios were designed to investigate the possibility for drivers to change routes under the provision of specific information using three parameters: incident type, incident impact and alternative route. Face-to-face interviews were held in various areas of Attica. The survey began in October 2017 and was completed in April 2018 with 104 completed questionnaires from randomly selected drivers. The analysis of the collected data was performed using the discrete choice method and ordered probit models with random effects were designed to consider the heterogeneity among the participants. Results showed that drivers' response to VMS affect some of the features of the projected message such as the type of the incident and the delays it reports. For example, when a sign informs about an “Accident” or “30 min. Delay” therefore, drivers are more likely to change their route compared to “Congestion” and “15 min. Delay”. Diversion propensity increases when an alternative route is proposed. In addition, drivers’ response depends also on parameters such as gender, age, income, perceived reliability of the information a VMS reports, drivers’ tendency to be informed about the traffic conditions via Internet, etc. Similar results were also extracted from the analysis of subsets of the population. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 131 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα