dc.contributor.author | Σουφτάς, Αστέριος![]() |
el |
dc.contributor.author | Souftas, Asterios![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2019-04-12T07:42:16Z | |
dc.date.available | 2019-04-12T07:42:16Z | |
dc.date.issued | 2019-04-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48618 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15831 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Επιστήμη δικτύων | el |
dc.subject | Ανάλυση χρονοσειράς | el |
dc.subject | Κοινωνικά δίκτυα | el |
dc.subject | Γεωπληροφορική | el |
dc.subject | Γράφος ορατότητας | el |
dc.subject | Γράφος οπτικής επαφής | el |
dc.subject | Αυτοργανούμενα δίκτυα | el |
dc.subject | Οδικά δίκτυα | el |
dc.subject | Τηλεπικοινωνίες | el |
dc.subject | Network science | en |
dc.subject | Time-series analysis | en |
dc.subject | Social networks | en |
dc.subject | Geoinformatics | en |
dc.subject | Visibility graph | en |
dc.subject | Ad-hoc networks | en |
dc.subject | Road networks | en |
dc.title | Η επίδρασή της μορφολογίας του εδάφους της ηπειρωτικής Ελλάδας σε αυτό-οργανούμενα ασύρματα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα νέας γενιάς | el |
dc.title | The effect of the mountainous terrain of mainland Greece to ad-hoc wireless telecommunication next-generation networks | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | μα | el |
heal.classification | Μηχανική και τεχνολογία τηλεπικοινωνιών | el |
heal.classification | Μαθηματική γεωλογία | el |
heal.classification | Ανάλυση κοινωνικού δικτύου | el |
heal.classification | Δίκτυα επικοινωνιών | el |
heal.classification | Δίκτυα κινητών επικοινωνιών | el |
heal.classification | Γεωπληροφορική | el |
heal.classification | Telecommunication | en |
heal.classification | Social sciences--Network analysis | en |
heal.classification | Mobile communication networks | en |
heal.classification | Geo-Informatics | en |
heal.classification | Telecommunications network | en |
heal.classification | Traffic analysis | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/d2e0ee3f47d7088a81453cfcc16c938163d7e321 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/23df15c7af32e7f74d217d4b7fce4d84dae57d49 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/971f8c82aca5926d9a04e32a71bc7e1e2d11c4f8 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/367d5189f503d6fe74ad2278edb7cbe3e15cb54a | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/22c855f2432e37050be0c614a744fe41afc1996c | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/0470dde7ed974578bbc4961549816f7b254efcb2 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133270 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85124012 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/22c855f2432e37050be0c614a744fe41afc1996c | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/0470dde7ed974578bbc4961549816f7b254efcb2 | |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/18000-3 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/2b74df660cd25320a9869797d974861084ab381c | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-10-09 | |
heal.abstract | Ο άνθρωπος ως μηχανικός, πάντα προσπαθούσε να εντοπίσει κρυμμένα μοτίβα πίσω από την καθημερινότητα και με αυτόν τον τρόπο να την εξηγήσει και να την ελέγξει. Προς αυτήν την κατεύθυνση, τις τελευταίες δύο δεκαετίες χρησιμοποιούνται νέα θεωρητικά εργαλεία της επιστήμης των δικτύων. Κύρια πηγή έμπνευσης για την σχετικά πρόσφατη αυτή ανάπτυξη αποτελούν τα κοινωνικά και τα τεχνολογικά δίκτυα. Σε θεωρητικό επίπεδο, αυτό υποδεικνύει συγκλίσεις με τις ανθρωπιστικές σπουδές, καθώς δίνεται η δυνατότητα διερεύνησης διαφόρων φαινομένων μέσα από την αλληλοσυσχέτιση κοινωνικών «δρώντων». Σε πρακτικό επίπεδο, επιτρέπεται η μαθηματική διερεύνηση ανθρωπιστικών συσχετισμών και τεχνολογικών δικτύων. Σε αυτή την κατεύθυνση, η παρούσα εργασία εστιάζει σε τεχνικά δικτυακά χαρακτηριστικά αυτοργανούμενων “ad hoc” τηλεπικοινωνιακών δικτύων σε επαρχιακούς οδικούς άξονες, όπως αυτά επηρεάζονται από συλλογικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς και από την γεωμορφολογία του χωρικού υποβάθρου της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ως προς την συλλογική οδική συμπεριφορά, χρησιμοποιούμε αποτελέσματα ερευνών για αυτο-όμοια (“self-simmilar”) κίνηση οχημάτων. Ως προς την επεξεργασία ψηφιακών δεδομένων εδάφους, προσαρμόζουμε μια σχετικά πρόσφατη μεθοδολογία μετατροπής χρονοσειράς σε δίκτυο, διευρύνοντας για πρώτη φορά την εφαρμογή της μεθόδου σε ανάλυση γεωγραφικών δεδομένων. Για την ανάλυση και επεξεργασία γεωμορφολογικών δεδομένων χρησιμοποιούμε προηγμένα συστήματα γεωπληροφορικής (Γεωγραφικά συστήματα πληροφορικής) σε πλατφόρμα ArcGIS. Η διερεύνηση στην εργασία ακολουθεί σε γενικές γραμμές τα παρακάτω βήματα. Από ψηφιακούς χάρτες εξάγουμε σειρές που αντιπροσωπεύουν το υψόμετρο και την κυρτότητα του εδάφους κατά μήκος νοητών γραμμών ή του οδικού δικτύου. Έπειτα, τροφοδοτούμε τις ληφθήσες αυτές σειρές αριθμών σε εργαλεία που τις μετατρέπουν στην αντίστοιχη δικτυακή μορφή. Μελετώντας την τελευταία, εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τη σχέση γεωμορφολογίας και οδικού δικτύου. Παράλληλα, προσομοιώνουμε την κίνηση των αυτοκινήτων πάνω στους δρόμους. Χρησιμοποιώντας τα προηγούμενα εργαλεία αλλά και προηγμένες τεχνικές οπτικοποίησης, δείχνουμε ότι η κίνηση στους δρόμους ακολουθεί μια συγκεκριμένη δομή. Οι ιδιότητες αυτής της δομής είναι τέτοιες που μπορούν να υποστηρίξουν κινητά αυτοργανούμενα δίκτυα. Έτσι, αναδεικνύουμε γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά για την εφικτότητα των κινητών ad hoc δικτύων νέας γενιάς. | el |
heal.abstract | Man as an engineer, has always tried to spot patterns behind everyday life and thus to explain it and control it. To this end, new theoretical tools of network science have been used over the past two decades. The main source of inspiration for this relatively recent development are the social and technological networks. On a theoretical level, this suggests convergence with humanities, as it is possible to explore various phenomena through the interrelation of social "actors". At a practical level, mathematical exploration of human associations and technology networks is possible. In this direction, the present paper focuses on technical network features of self-employed "ad hoc" telecommunication networks on provincial roads, as these are influenced by collective behavioral characteristics and by the geomorphology of the spatial background of mainland Greece. In terms of collective road behavior, we use research results for self-similar vehicle traffic. As far as the processing of digital ground data is concerned, we adapt a relatively recent methodology for time series to network conversion, essentially broadening the scope of the method by applying it to a geographic data analysis for the first time. For the analysis and processing of geomorphological data, we use advanced Geoinformatics systems (Geographic Information Systems) on an ArcGIS platform. The process of this study can be generalized by the following steps. In order to collect the data, we draw lines on digital maps that represent the altitude or the curvature of the ground along arbitrary lines or parts of the road network. Then, we feed the received series to tools that convert them to a corresponding network. By studying the latter, we draw useful conclusions on the relationship between the natural geomorphology of terrain and the man-made road network. At the same time, we simulate car traffic on the aforementioned rural road network. Using the previous tools and the advanced visualization techniques, we show that traffic follows a particular structure. The properties of this structure are such that they can support mobile ad-hoc networks. Thus, we highlight general technical features associated with the feasibility of mobile ad hoc networks of the next generation. | en |
heal.advisorName | Συκάς, Ευστάθιος | el |
heal.committeeMemberName | Συκάς, Ευστάθιος | el |
heal.committeeMemberName | Στασινόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Αναγνώστου, Μιλτιάδης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 94 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
The following license files are associated with this item: