HEAL DSpace

Επιρροές στην οδηγική συμπεριφορά των χρηστών των οδικών σηράγγων στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζεέρη, Μαρία - Ολυμπία el
dc.contributor.author Zeeri, Maria - Olympia en
dc.date.accessioned 2019-04-12T08:08:13Z
dc.date.issued 2019-04-12
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48624
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16583
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Questionnaire en
dc.subject Οδικές σήραγγες el
dc.subject Οδική ασφάλεια el
dc.subject Ελλάδα el
dc.subject Road tunnels en
dc.subject Greece en
dc.subject Road safety en
dc.subject Αντιλήψεις οδηγών el
dc.subject Drivers' conceptions en
dc.title Επιρροές στην οδηγική συμπεριφορά των χρηστών των οδικών σηράγγων στην Ελλάδα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων el
heal.classification Έρευνα el
heal.dateAvailable 2020-04-11T21:00:00Z
heal.language el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-09-01
heal.abstract Η οδική ασφάλεια αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας στην Ελλάδα, πόσο μάλλον εντός των ραγδαία αναπτυσσόμενων οδικών σηράγγων, όπου επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες κυκλοφορίας που τις καθιστούν ένα εχθρικό οδικό περιβάλλον στα μάτια των οδηγών. Ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να αγνοηθεί στην επιδίωξη της οδικής ασφάλειας, από τη στιγμή που συμβάλλει σημαντικά στην πρόκληση οδικών τροχαίων ατυχημάτων. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την κατανόηση της οδηγικής συμπεριφοράς των χρηστών των οδικών σηράγγων στη Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τις διάφορες ενοχλήσεις που προκαλούνται κατά τη διέλευση από αυτές, όπως είναι ο χαμηλός φωτισμός, αλλά και σχετικές αντιλήψεις των οδηγών που συμβάλλουν στην αντιμετώπισή τους με αρνητισμό σε σύγκριση με τον ανοικτό δρόμο. Παράλληλα, εξετάζεται η καλλιέργεια και η εκπαίδευση των οδηγών στην αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης εντός μιας οδικής σήραγγας. Χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο ως μέθοδο συλλογής δεδομένων και το λογισμικό IBM SPSS Statistics 20 για τη στατιστική ανάλυσή τους, παρατηρήθηκε πως οι Έλληνες αντιλαμβάνονται πως οι ίδιοι υιοθετούν πιο ασφαλή οδηγική συμπεριφορά και πως είναι λιγότερο πιθανό να εκτεθούν σε κίνδυνο συγκριτικά με τους οδηγούς γύρω τους. Επίσης, ανάμεσα σε άλλους παράγοντες που ευθύνονται για την έλλειψη ασφάλειας που αισθάνονται οι Έλληνες εντός μιας οδικής σήραγγας και, κατ’ επέκταση, επηρεάζουν την οδηγική τους συμπεριφορά, εντοπίστηκε ότι αντιλαμβάνονται σημαντικά διαφορετικά τη σοβαρότητα των συνεπειών και τον έλεγχο που έχουν για την αποφυγή ενός ενδεχόμενου ατυχήματος ανάλογα με το αν θα λάμβανε χώρα στον ανοικτό δρόμο ή εντός μιας οδικής σήραγγας. Τέλος, κρίθηκε σημαντικός ο ρόλος της έλλειψης εκπαίδευσης έκτακτης ανάγκης στις μελετηθείσες αντιλήψεις τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία εντοπίζει και καταγράφει τους προβληματισμούς των Ελλήνων οδηγών σχετικά με τις οδικές σήραγγες και προτείνει επεμβατικές βελτιώσεις των συνθηκών τους, για την επίτευξη ενός πιο φιλικού προς τον χρήστη και ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος. el
heal.abstract Road safety in Greece is a matter of great importance, especially when it comes to road-tunnels, which, regardless their continuous evolution, are considered as a hostile driving environment, due to their different infrastructure when compared with open-air sections. During the pursuance of road safety, human factors cannot be ignored since they are held responsible for the majority of the road accidents occurring. The present research aims to better understand the road-tunnel users’ driver behaviour in Greece, by analysing it in relation to inconvenient sensations caused by this kind of road infrastructure and to various drivers’ perceptions that reinforce their belief that road-tunnels are more dangerous than open-air roads. Meanwhile, tunnel safety culture and education are also examined, by checking the drivers’ responses about emergency behaviours and safety devices’ knowledge. An online questionnaire was conducted to collect input, whose statistical analysis was performed by using IBM SPSS Statistics 20. Among other observations, it was found that Greeks notice that they are less vulnerable to road accidents and adopt less risky behaviour, when comparing themselves to the general population. In addition, one of the factors that cause the lack of safety experienced in a road-tunnel and subsequently affect driver behaviour, was observed to be the significant difference of both perceived control and perceived seriousness of a possible accident between occurring in an open-air road and in a road-tunnel. Last but not least, the results indicated a significant correlation among the observed lack of tunnel safety education and the various driver perceptions examined. The present diploma thesis detects and records Greek drivers’ concerns about road-tunnels and finally, documents suggestions towards user-friendly and safe road-tunnels in Greece. en
heal.advisorName Λεώπουλος, Βρασίδας - Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Λεώπουλος, Βρασίδας - Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 154 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα