dc.contributor.author | Ζακυνθινού, Μαρίνα | el |
dc.contributor.author | Zakynthinou, Marina | en |
dc.date.accessioned | 2019-04-18T10:04:29Z | |
dc.date.available | 2019-04-18T10:04:29Z | |
dc.date.issued | 2019-04-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48644 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9400 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Τεχνο-Οικονομικά Συστήματα (ΜΒΑ)” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Δεδομένα μεγάλης κλίμακας | el |
dc.subject | Κατανάλωση καυσίμου | el |
dc.subject | Απόδοση πλοίου | el |
dc.subject | Μηχανική μάθηση | el |
dc.subject | Shipping | en |
dc.subject | Big data | en |
dc.subject | Fuel consumption | en |
dc.subject | Energy efficiency | en |
dc.subject | Machine learning | en |
dc.title | Μελέτη ενεργειακής απόδοσης πλοίου: Κίνητρα και Προκλήσεις | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Ενέργεια | el |
heal.classification | Big Data | el |
heal.classification | Ναυτιλία | el |
heal.classification | Energy | en |
heal.classification | Shipping | en |
heal.classification | Δεδομένα μεγάλης κλίμακας | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-02-07 | |
heal.abstract | Ο τομέας της Ναυτιλίας σήμερα ευθύνεται για περίπου το 2,5% των παγκοσμίων εκπομπών αερίων του φαινομένου του θερμοκηπίου. Αναφέρεται πως το 2007 με συνολικές παγκόσμιες εκπομπές στα 32 Gtones το μερίδιό της ήταν στο 3,5%, ενώ το 2015 με συνολικές παγκόσμιες εκπομπές στα 36 Gtones το μερίδιο της ήταν στο 2,6%, που υποδηλώνει σημαντική μείωση σε απόλυτα νούμερα. Ωστόσο, η βελτιστοποίηση της απόδοσης του πλοίου αποτελεί όλο και περισσότερο πλέον αδήριτη ανάγκη, τόσο για τη μείωση του λειτουργικού κόστους του στόλου όσο και για τη μείωση των εκπομπών αερίων του φαινομένου του θερμοκηπίου. Στις μέρες μας αναζητούνται διεθνώς πολιτικές αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και μετάβασης από την «εποχή του άνθρακα» σε μια βιώσιμη ενεργειακή πραγματικότητα. Η αξιοποίηση μεγάλου όγκου δεδομένων, που προέρχονται από διάφορες πηγές πληροφόρησης και ποικίλλουν στην ταχύτητα παραγωγής τους και την αξιοπιστία τους, τα ευρέως αποκαλούμενα «Δεδομένα Μεγάλης Κλίμακας», μπορεί αδιαμφισβήτητα να αποτελέσει μέρος της λύσης για τη βελτίωση της ενεργειακής διαχείρισης των πλοίων, και πολλών άλλων τομέων, γενικότερα. Σήμερα, όπου η τοποθέτηση συστημάτων παρακολούθησης και μετρήσεων πραγματικού χρόνου επάνω στα πλοία γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη, η εκμετάλλευση δεδομένων μεγάλης κλίμακας στο θαλάσσιο περιβάλλον και τη ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να οδηγήσει σε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το ανθρακικό αποτύπωμα της ποντοπόρου ναυτιλίας. Έτσι, η ανάλυση της ενεργειακής απόδοσης στα πλοία αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μια περίοδο που ο έλεγχος της κλιματικής αλλαγής από την πλευρά της ναυτιλίας καθώς και η εξοικονόμηση καυσίμου είναι θέματα αιχμής. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των συσχετίσεων ανάμεσα σε διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν την ενεργειακή απόδοση των πλοίων, τόσο μέσα από την περιγραφή του θεωρητικού υπόβαθρου όσο και μέσω πρακτικής ανάλυσης ενός συνόλου δεδομένων που προέρχονται από την πραγματική λειτουργία ενός στόλου οχτώ (8) αδελφών φορτηγών πλοίων. Μέσα από μία σειρά συνεντεύξεων που διενεργήθηκαν με τους ειδικούς στον τομέα της Ναυτιλίας, έγινε μία προσπάθεια γεφύρωσης της θεωρίας με τα αποτελέσματα που προκύπτουν από πραγματικές εφαρμογές. | el |
heal.abstract | Today, the Maritime sector is responsible for about 2.5% of global greenhouse gas emissions. It is reported that in 2007 with total global emissions of 32 Gtones its share was 3.5%, while in 2015 with total global emissions of 36 Gtones its share was 2.6%, indicating a significant decrease in absolute numbers. However, optimizing ship's performance is nowadays an urgent need both to reduce fleet operating costs as well as to reduce greenhouse gas emissions. Nowadays, policies to tackle climate change and transition from the “coal age” to a sustainable energy reality are being sought internationally. The exploitation of large-scale data, derived from various sources of information and varying in production velocity and veracity, the so-called “Big Data”, can undoubtedly be part of the solution for improving the energy management of our ships and many other sectors in general. Today, where the deployment of real-time monitoring and measurement systems on board is becoming more widespread, the exploitation of large scale data in the marine environment and the shipping industry could lead to very useful conclusions about the carbon footprint of seagoing shipping. Thus, the analysis of energy efficiency in ships is of particular interest at a time when maritime climate change control and fuel economy are cutting edge issues. The aim of the present study is to investigate the correlations between various factors affecting the energy performance of ships, both through the description of the theoretical background as well as through a practical analysis of a set of data derived from the actual operation of a fleet of eight (8) cargo ships. Through a series of interviews conducted with shipping specialists, an attempt was made to bridge the theory with the results from real-world applications. | en |
heal.advisorName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρράς, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Δούκας, Χρυσόστομος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 96 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: