dc.contributor.author | Καραβασίλης, Μάριος-Στέφανος | el |
dc.contributor.author | Karavasilis, Marios-Stefanos | en |
dc.date.accessioned | 2019-05-10T10:33:27Z | |
dc.date.available | 2019-05-10T10:33:27Z | |
dc.date.issued | 2019-05-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48682 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16343 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Yπολογιστική ρευστομηχανική | el |
dc.subject | Ρευστοδυναμική | el |
dc.subject | Αντίσταση πλοίου | el |
dc.subject | STAR CCM | en |
dc.subject | CFD | en |
dc.subject | KRISO CONTAINERSHIP | en |
dc.title | Υδροδυναμική μελέτη για αντίσταση σε ήρεμο νερό και πρωραιούς κυματισμούς στο μοντέλο KCS | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | CFD | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-13 | |
heal.abstract | Με τη συνεχή και αυξανόμενη απαίτηση χαμηλών ρύπων λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών αλλά και άλλων περιορισμών που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των ναυτικών ,η ανάγκη για πρόβλεψη της υδροδυναμικής συμπεριφοράς του πλοίου είναι μεγίστης σημασίας για τους κατασκευαστές αλλά και τους μελετητές. Για αυτό το λόγο αναπτύσσονται συνεχώς μέθοδοι υπολογισμών των μεγεθών που έχουν να κάνουν με την υδροδυναμική συμπεριφορά της γάστρας ( αντίσταση , δυναμική απόκριση καθώς και συμπεριφορά σε κυματισμούς). Μία μέθοδος υπολογισμού είναι και το CFD (COMPUTATIONAL FLUID DYNAMICS) την οποία θα χρησιμοποιήσουμε και θα εξηγήσουμε σε αυτή την εργασία. Η διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον υπολογισμό της αντίστασης της γάστρας KCS σε ήρεμο νερό στη ταχύτητα υπηρεσίας του μοντέλου (διορθωμένη με τον συντελεστή Froude) καθώς και στη κατάσταση πρωραίων κυματισμών (head waves) σε διάφορες καταστάσεις κυματισμών. Στη περίπτωση των κυματισμών έγινε μελέτη για τη πρόσθετη αντίσταση που επιβαρύνει τη γάστρα ο παραγόμενος κυματισμός ανάλογα με το είδος του. Πρόσθετα, έγινε η αναπαράσταση των κυματισμών Kelvin που παράχθηκαν σε κάθε περίπτωση μελέτης καθώς και η αναπαράσταση της ελεύθερης επιφάνειας . Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κύματα που επιλέχθηκαν είναι first order waves. Η γάστρα που χρησιμοποιήθηκε είναι αυτή του KCS (KRISO CONTAINERSHIP) σε κλίμακα 31,6 και όλες οι προσομοιώσεις έγιναν στο εμπορικό λογισμικό STAR-CCM + . Τα αποτελέσματα ελέγχθηκαν από αποτελέσματα τα οποία πάρθηκαν από δημοσιευμένες αντίστοιχες μελέτες και από το workshop στο Gothenburg του 2010 ,τόσο σε όσα έχουν να κάνουν με το ήρεμο νερό όσο και γα τη κατάσταση κυματισμών. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα τα οποία εξάχθηκαν σε αυτή τη διπλωματική εργασία ,έρχονται σε συμφωνία με τα αποτελέσματα άλλων εργασιών που είχαν κοινό θέμα. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η διαδικασία και το στήσιμο των προσομοιώσεων ήταν ορθό . Για τις προσομοιώσεις δημιουργήθηκε υπολογιστική δεξαμενή διαστάσεων σύμφωνα με τις απαιτήσεις που επιβάλλει το cfd και πυκνώθηκε κατάλληλα. Χρησιμοποιήθηκαν flat VOF-waves και first order VOF-waves για τις δύο καταστάσεις σε ήρεμο νερό και πρωραίων κυματισμών ,αντίστοιχα. Όλες οι προσομοιώσεις έγιναν στη μισή γάστρα του πλοίου καθώς όλα τα φαινόμενα που μελετήθηκαν είναι συμμετρικά κατά το διάμηκες επίπεδο του πλοίου. Το σώμα θεωρήθηκε ακίνητο και μόνο ρευστό κινούταν σε σχέση με τη γάστρα. | el |
heal.advisorName | Παπαδάκης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος | el |
heal.committeeMemberName | Τζαμπίρας, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 92 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: