dc.contributor.author |
Ψαλτάκου, Αργυρώ
|
el |
dc.contributor.author |
Psaltakou, Argyro
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-05-13T09:33:58Z |
|
dc.date.available |
2019-05-13T09:33:58Z |
|
dc.date.issued |
2019-05-13 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48695 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9074 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ιδιωτικοποίηση οργανισμού |
el |
dc.subject |
Λιμάνι Πειραιά |
el |
dc.subject |
Προοπτικές ανάπτυξης |
el |
dc.subject |
Port Piraeus |
en |
dc.subject |
Chinese Cosco Group |
en |
dc.title |
Ιδιωτικοποίηση οργανισμού λιμένος Πειραιώς- προοπτικές ανάπτυξης |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-11-12 |
|
heal.abstract |
Αρχικά γίνεται αναφορά στην ιδιωτικοποίηση. Περιγράφεται ο ορισμός της, καθώς και πώς η υλοποίησή της συνδέεται με την πολιτική κατάσταση και το πολιτικό κλίμα κάθε χώρας. Όπως διατυπώνεται, ένα μελετημένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης θα αντιμετωπίσει, στον βαθμό που είναι εφικτό, τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, όπως το πολιτικό κόστος, το δημόσιο ξεπούλημα, η αύξηση της ανεργίας, η κατάληξη στο μονοπώλιο, η επικράτηση των διαπλεκόμενων συμφερόντων. Εξετάζονται και αναλύονται οι διάφορες μέθοδοι και μορφές ιδιωτικοποίησης: Μετοχοποίηση, Ρευστοποίηση, Αναδιάρθρωση (ή διάσπαση), Leasing και Ανάθεση υποδομικών έργων ενώ διατυπώνονται και αναλύονται τα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματά της.
Επιπλέον, γίνεται αναφορά στο λιμένα του Πειραιά, στη γεωγραφική του θέση ως κομβικό σημείο συνάντησης τριών ηπείρων: Ευρώπης, Ασίας, Αφρικής και στους λόγους που οδήγησαν την Cosco στο να επενδύσει σε αυτόν. Με την επιλογή του Πειραιά η Cosco και εν γένει η Κίνα, αποκτούν πρόσβαση στις εν λόγω περιοχές και κυρίως στη Μεσόγειο, στα Στενά του Βοσπόρου, στη Μαύρη Θάλασσα και στη Δυτική Αφρική. Γίνεται αναφορά και στο επιχειρηματικό σχέδιου της Cosco.
Στη συνέχεια, αναλύεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, καθώς και του νομικού πλαισίου σε Εθνικό και Ευρωπαικό επίπεδο που αφορά στις θαλάσσιες μεταφορές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προβλέψεις που έχουν γίνει για τα 25 χρόνια ιδιωτικοποίησής του, για τις προοπτικές ανάπτυξης του ΟΛΠ, καθώς και τις προσπάθειες για την εναρμόνιση δύο αντιφατικών εννοιών: Εθνικό λιμάνι και Ιδιωτικοποίηση.
Σχετικά με τις θετικές εξελίξεις και προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά, αρχικά γίνεται ένας διαχωρισμός των επενδύσεων σε βασικές και δευτερεύουσες. Οι βασικές αναφέρονται στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των ήδη υπαρχουσών δομών του Πειραιά (Προβλήτας ΙΙ) καθώς και στην κατασκευή του νέου Προβλήτα ΙΙΙ (ανατολικό και δυτικό τμήμα) (Αρχική Σύμβαση Παραχώρησης). Οι δευτερεύουσες αναφέρονται σε επενδυτικές δραστηριότητες της Cosco πέραν του λιμένα του Πειραιά που όμως έμμεσα έχουν θετικό αποτέλεσμα για αυτόν. Ιδιαίτερη
2
μνεία γίνεται στην μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ). Καταλήγοντας, μετά από 2 χρόνια από την αποπεράτωση του μεγαλύτερου επενδυτικού πλάνου της Cosco (δηλαδή δύο χρόνια από την Ιδιωτικοποίηση) γίνεται ένας απολογισμός της απόδοσης της επένδυσης της Cosco και κατά πόσο αυτή έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη του λιμένα του Πειραιά.
Αυτό που εξάγεται σαν συμπέρασμα είναι ότι εν γένει η επένδυση της Cosco (αρχικά στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) στον Πειραιά έχει βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και σε ένα γενικότερο πλαίσιο, στο να επαναπροσδιορισθούν οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της ελληνικής οικονομίας και των ξένων επενδύσεων, με το τελευταίο να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την έξοδο της χώρας από την οικονομική κρίση. Το λιμάνι του Πειραιά πλέον είναι στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης με σύγχρονες υποδομές και ανωδομές, που το κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, κατέχοντας την 7η θέση, και την 38η παγκοσμίως, ενώ ο ΟΛΠ είχε την καλύτερη επίδοση κερδοφορίας κατά την τελευταία δεκαετία. |
el |
heal.abstract |
The aim of the thesis is to study in detail the prospects for the development of the port of Piraeus through its partial privatizationby the Chinese Cosco Group. The initial plans as defined by the Cosco Convention with the Greek government are being studied, whether they have beenfullyimplemented until now and ifthey have actually delivered what was expected.Initially, reference is made to privatization. In addition to its definition, it also describes how its implementation is linked to the political situation and the political climate. As statedin the text, a planned privatization will address,to the extent possible,the problems that may arise, such as political costs, public outpouring, rising unemployment, ending up with the monopoly, the prevalence of conflicting interests. The various methods and forms of privatization are analyzed: Share, Liquidation, Restructuring, Leasing and Assignment of Infrastructure projects. The disadvantages and advantagesof privatizationare documented. Reference ismade to the port of Piraeus, its geographical location as the focal point of a meeting of three continents: Europe, Asia, Africa and the reasons that led Cosco to invest in it. With the choice of Piraeus Cosco,and China in general, gain access to these areas, especially in the Mediterranean Sea, the Bosporus Straits, the Black Sea and West Africa. An analysis of Cosco's contract andbusiness plan is alsoanalyzed.The procedure for the privatization of OLPand the legal framework at national and European level,concerning maritime transport is analyzed. Particular,emphasis is given to the forecasts that have been made for over 25 years for the prospects for the development of PPA S.A.as well as efforts to balance two contradictory concepts: National Port and Privatiz
The developments and prospects for the port of Piraeus are analyzed by separating the indented investments into basic and secondary. The basic ones refer to the investments for the upgrading of the existing structures of Piraeus (Pier II) and the construction of the new Pier III(east and west part). The secondary ones refer to Cosco's investment activities beyond the port of Piraeus, which indirectly have a positive effect on it. Special mention is made in the study of the Foundation of Finance &Industrial Research (IOBE). Concluding, two years after the completion of Cosco's largest investment plan, an accountis taken of Cosco's return on investment and whether it has helped develop the port of Piraeus.In general Cosco's investment in Piraeus has helped a lot in the development of the Greek economy and, in a more general context, redefined the relationship of trust between the Greek economy and foreign investments, with the latter being particularly important for the country's exit from the financial crisis. The port of Piraeus is now in the largest ports in Europe, ranked 7th and 38th in the world, while PPAS.A.had the best profitability in the last dec |
|
heal.advisorName |
Μουτζούρης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μουτζούρης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαντζή, Θεοδώρα |
el |
heal.committeeMemberName |
Νάνου, Κατερίνα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|