dc.contributor.author | Ιωάννου, Σοφία | el |
dc.contributor.author | Ioannou, Sofia | en |
dc.date.accessioned | 2019-05-14T09:43:31Z | |
dc.date.available | 2019-05-14T09:43:31Z | |
dc.date.issued | 2019-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48713 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9152 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πυρασφάλεια | el |
dc.subject | Διάδοση πυρκαγιάς | el |
dc.subject | Κρουαζιερόπλοια | el |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | Έναρξη πυρκαγιάς | el |
dc.subject | Pyrosim | en |
dc.subject | fuel packages | el |
dc.subject | Fire propagation | el |
dc.subject | Fire simulation | el |
dc.subject | HRR | el |
dc.title | Μελέτη Περιπτώσεων Διάδοσης Πυρκαγιάς σε Κοινόχρηστους Χώρους Κρουαζιερόπλοιου | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Ασφάλεια Πλοίου | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-01-31 | |
heal.abstract | Η μελέτη πυρασφάλειας στον τομέα της ναυτιλίας είναι πολύ σημαντική τόσο κατά τη σχεδίαση όσο και στη λειτουργία του πλοίου. Τα τελευταία χρόνια με την εξέλιξη της τεχνολογίας υπάρχει τάση μελέτης σεναρίων πυρκαγιάς με χρήση εργαλείων προσομοίωσης. Έχουν πραγματοποιηθεί ήδη αρκετές και σημαντικές μελέτες στον κατασκευαστικό και ευρύτερο βιομηχανικό τομέα, όμως η επιστημονική κοινότητα τον τομέα της ναυπηγικής άρχισε πολύ πρόσφατα να μελετά σενάρια πυρκαγιάς μέσω προσομοιώσεων. Η παρούσα εργασία έχει ως κύριο στόχο την εφαρμογή μοντέλων προσομοίωσης σε χώρους κρουαζιερόπλοιου για την εκτενέστερη μελέτη σεναρίων πυρκαγιάς. Συγκεκριμένα πραγματοποιούνται δύο μελέτες: α) σενάρια εξέτασης του τρόπου έναρξης της πυρκαγιάς, και β) σενάρια εξέτασης του τρόπου διάδοσης της πυρκαγιάς και των παραγώγων αυτής. Για την εκπόνηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Pyrosim στο οποίο σχεδιάστηκε μοντέλο που περιλαμβάνει δύο καταστρώματα που συνδέονται μεταξύ τους με σκάλες, αλλά και θέατρο που εκτείνεται καθ’ ύψος σε δύο καταστρώματα. Για τους χώρους που αναφέρθηκαν σχεδιάστηκαν τα αντικείμενα ως μέρος της επίπλωσης καθώς επίσης καθορίστηκαν τα υλικά και οι θερμικές τους ιδιότητες. Για την πρώτη μελέτη θεωρήθηκε μέρος της αρχικής γεωμετρίας ώστε να μειωθεί ο χρόνος υλοποίησης και να έχουμε αυξημένη ανάλυση και αξιοπιστία στα αποτελέσματα των προσομοιώσεων. Για τη δεύτερη μελέτη, απομονώθηκαν τα 2 καταστρώματα για να εξεταστεί η διάδοση από το κάτω κατάστρωμα στο πάνω. Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων, μεταξύ άλλων η διάδοση της πυρκαγιάς, η εξέλιξη της θερμοκρασίας, του καπνού και άλλων προϊόντων της καύσης στο χώρο, φαίνονται στο λογισμικό Smokeview. Για κάθε σενάριο που μελετήθηκε κατασκευάστηκαν οι καμπύλες διάδοσης πυρκαγιάς (HRR) και έγινε σύγκριση αυτών. Η πρώτη μελέτη μέσα από τα συγκριτικά διαγράμματα για τις καμπύλες HRR έδειξε το πόσο σημαντικός είναι ο τρόπος έναρξης μιας πυρκαγιάς καθώς καθορίζει την ένταση και το χρόνο ανάπτυξής της. Από τη δεύτερη μελέτη προκύπτει ότι η ποσότητα θερμότητας που εκλύεται από την καύση των αντικειμένων στη πραγματική τους θέση στο χώρο είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με την ποσότητα που εκλύεται στη περίπτωση των fuel packages. Έτσι το δεύτερο σενάριο εξελίσσεται πιο γρήγορα σε χρόνο από το πρώτο. Ως βασικό συμπέρασμα προκύπτει η ορθότητα της μεθόδου που χρησιμοποιήθηκε για την σύγκριση των σεναρίων, η οποία επαληθεύεται από τις μορφές των καμπυλών HRR, οι οποίες προέκυψαν μετά την ολοκλήρωση των προσομοιώσεων. | el |
heal.abstract | The fire safety study in the shipping sector is very important both for the ship’s design and her operation. In recent years, because of the development of technology, there is a tendency to study fire scenarios using simulation tools. Several and important studies have already been carried out in the construction and wider industrial sector, but the shipbuilding scientific community has recently started studying fire scenarios running simulations. The main objective of the present work is to apply simulation models to cruise ships and study in more detail fire scenarios. Specifically, two studies are carried out: a) scenarios with a difference in the way the fire starts, and b) scenarios with difference in the manner of fire propagation and its derivatives. To accomplish the study the Pyrosim software was used, in which was designed a vessel model that includes two decks connected by stairs, and a theater that extends on two decks in height. For the mentioned areas, all objects were designed as part of the furnishing as well as their materials and thermal properties. For the implementation of the first part of the study the area was studied was limited to reduce the simulation time and obtain higher analysis and reliability in the results. For the second part of the study, the 2 decks were isolated to examine the spread from the lower deck to the higher. The results of the simulations, including the fire spread, the temperature, smoke propagation and other combustion products, can be seen in Smokeview software. For each scenario, its HRR curve was created and compared. According the first study, the graphs of the HRR curves, showed how important is the way a fire starts, as it defines its intensity and the time of the development. Through the second study we can conclude that the simulation with all furniture normal placed in the area, is slower and the intensity of heat is higher than the one of the fuel packages set in order inside the room. The main conclusion is the correctness of the proposed method used for the comparison of the scenarios, which is verified by the final forms of the HRR curves which were created after the completion of the simulations. | en |
heal.advisorName | Σπύρου, Κωσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 87 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: