dc.contributor.author | Πεδιαδίτη, Εμμανουέλα | el |
dc.contributor.author | Pediaditi, Emmanouela | en |
dc.date.accessioned | 2019-05-17T09:05:48Z | |
dc.date.available | 2019-05-17T09:05:48Z | |
dc.date.issued | 2019-05-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48757 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16482 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πεδίο ελιγμών | el |
dc.subject | Δάπεδα στάθμευσης | el |
dc.subject | Φωτισμός αεροδρομίου | el |
dc.subject | Διαγράμμιση πεδίου ελιγμών | el |
dc.subject | Θέσεις και τρόποι στάθμευσης αεροσκαφών | el |
dc.subject | Manoeuvering area | en |
dc.subject | Aircraft Aprons | en |
dc.subject | Marking of movement area | en |
dc.subject | Aircraft stands and aircraft parking configuration | en |
dc.title | Διερεύνηση της κίνησης και στάθμευσης αεροσκαφών στα αεροδρόμια | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Σχεδιασμός αεροδρομίων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-18 | |
heal.abstract | Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση των κανονισμών, σχετικά με την κίνηση ενός αεροσκάφους στο τροχοδρομικό σύστημα ενός αεροδρομίου, με την οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση στην περιοχή κίνησης ενός αεροσκάφους, καθώς και με τους τρόπους στάθμευσης και ελιγμών ενός αεροσκάφους προκειμένου να σταθμεύσει σε μια θέση στάθμευσης. Στα πλαίσια της διερεύνησης των τροχιών που ακολουθούνται από ένα αεροσκάφος, στην επιχείρησή του να σταθμεύσει σε μια θέση στάθμευσης, χρησιμοποιήθηκαν προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή για το γεωμετρικό σχεδιασμό και τον προσδιορισμό της πορείας του αεροσκάφους στα διάφορα τμήματα τροχοδρόμων και δαπέδων στάθμευσης. Για την επίτευξη αυτού του στόχου μελετήθηκαν οι κανονισμοί που ορίζονται από διάφορους διεθνείς φορείς πολιτικής αεροπορίας και πιο συγκεκριμένα οι κανονισμοί των ICAO και FAA. Ξεκινώντας, στη βιβλιογραφική ανασκόπηση παρουσιάζονται βασικές έννοιες αεροδρομίων που σχετίζονται με το σχεδιασμό του τροχοδρομικού συστήματος, ανάλογα με τον εξυπηρετούμενο τύπο αεροσκάφους από το υπό μελέτη αεροδρόμιο. Στη συνέχεια, στο θεωρητικό υπόβαθρο μελετήθηκαν οι κανονισμοί που αναφέρονται στα δάπεδα στάθμευσης αεροσκαφών, στους τρόπους στάθμευσης και ελιγμών των αεροσκαφών, στην οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση της περιοχής κίνησης αεροσκαφών, καθώς και στο φωτισμό της παραπάνω περιοχής. Παράλληλα με τη μελέτη του θεωρητικού υποβάθρου, που σχετίζεται με τα παραπάνω, έγινε εφαρμογή των κανονισμών, που σχετίζονται με τους τρόπους ελιγμών και στάθμευσης ενός αεροσκάφους για προσδιορισμό της τροχιάς ενός αεροσκάφους από την έξοδό του από ένα τροχόδρομο έως τη στάθμευσή του σε μια θέση στάθμευσης, για δύο υφιστάμενα αεροδρόμια του Ελλαδικού χώρου, στη ΧΙΟ και στη ΝΑΞΟ. Το παραπάνω επιτεύχθηκε με χρήση ενός προγράμματος ηλεκτρονικού υπολογιστή, που προσδιορίζει την προαναφερθείσα τροχιά του αεροσκάφους, με στοιχεία που εισάγονται από το χρήστη. Πιο συγκεκριμένα, ο χρήστης εισάγει ως δεδομένα το μοντέλο εδάφους της περιοχής του αεροδρομίου, τα σημεία τροχιάς που ακολουθείται από το αεροσκάφος (πολυγωνική χάραξης οριζοντιογραφίας), τις σημαίες της μηκοτομής και τον τύπο του αεροσκάφους σχεδιασμού. Το πρόγραμμα διαβάζει τα σημεία του άξονα όπως προκύπτουν από την οριζοντιογραφία και καθορίζει την τροχιά που ακολουθούν οι τροχοί του αεροσκάφους, με την παραδοχή ότι ο ρηνιαίος τροχός ακολουθεί τον άξονα του τροχοδρόμου, και ανάλογα με τα φυσικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, χαράσσονται οι τροχιές των ιχνών των τροχών και των φτερών με τα κατάλληλα περιθώρια ασφαλείας που προκύπτουν από τους κανονισμούς. Έγινε χρήση του προγράμματος για τα δάπεδα στάθμευσης των δύο υφιστάμενων αεροδρομίων και για τις δύο περιπτώσεις στάθμευσης, στάθμευση υπό γωνία 45ο και κατακόρυφη στάθμευση του αεροσκάφους στα δάπεδα αυτά.Μέσα από την εφαρμογή του προγράμματος μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα πολύ χρήσιμο, το οποίο επιτρέπει στο χρήστη να μελετήσει την τροχιά του αεροσκάφους στο δάπεδο οποιουδήποτε αεροδρομίου. | el |
heal.abstract | The aim of this thesis is the presentation and the reference to the lighting of the airport area, the marking of apron and aircraft manoeuvers including aircraft stands, markings and signage of apron, as well as the reference to the manοeuvering of aircrafts and aircraft parking configuration in the apron area. As part of this thesis, attempts have been made to study the route of the aircraft from the time it has landed to the time it reaches an aircraft stand. We have also been trying to give a marking proposal and design of aircraft stands at 2 airports in Greece, that is Chios National Airport ‘’Omiros’’ and Naxos National Airport ‘’Apollon’’. For this purpose, the basic concepts will be cited in order to analyze the theoretical background of the thesis. A study of the requirements of the regulations of various aviation entities, both international and national (e.g. IATA-International Air Transport Association and FAA- Federal Aviation Administration), has been conducted. At the same time, additional auxiliary design manuals concerning mainly the better understanding of the regulations, imposed by the above, has been carried out. For the implementation of the regulations regarding the marking of the apron and aircraft manoeuvers in that field, a computer as well as aircraft manuals served by the aforement airports have been used, while material from the Annex 14 ICAO - International Civil Aviation Organization has been also used, in conjunction with the computer program Aircraft Turn – ATR. The graphical representation of the application and results of the above displays in the AutoCAD design environment. | en |
heal.advisorName | Λοϊζος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μπαλλής, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Λοϊζος, Ανδρέας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 273 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: