HEAL DSpace

Συσχέτιση οδηγικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης καυσίμων με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μιχελαράκη, Ευανθία el
dc.contributor.author Michelaraki, Evanthia en
dc.date.accessioned 2019-05-20T08:29:32Z
dc.date.available 2019-05-20T08:29:32Z
dc.date.issued 2019-05-20
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48778
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16567
dc.rights Default License
dc.subject Οδηγική συμπεριφορά el
dc.subject Κατανάλωση καυσίμων el
dc.subject Πριν-μετά el
dc.subject Οικολογική οδήγηση el
dc.subject Πείραμα el
dc.subject Driver behavior en
dc.subject Fuel consumption en
dc.subject Before-after en
dc.subject Eco-driving en
dc.subject Naturalistic driving experiment en
dc.title Συσχέτιση οδηγικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης καυσίμων με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Κυκλοφοριακή τεχνική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-03-21
heal.abstract Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η συσχέτιση οδηγικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης καυσίμων με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλεφωνά. Για το σκοπό αυτό αναλύονται στοιχεία που συλλέχθηκαν από 17 οδηγούς οι οποίοι συμμετείχαν σε πείραμα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών. Κατά τους δύο πρώτους μήνες οι συμμετέχοντες οδήγησαν με βάση τη συνηθισμένη οδηγική τους συμπεριφορά ενώ τους επόμενους δύο μήνες κλήθηκαν να βελτιώσουν τον τρόπο οδήγησης τους, τηρώντας αυστηρά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των στατιστικών μεθόδων της γραμμικής και λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης. Μέσω των μοντέλων παλινδρόμησης εξετάστηκε κατά πόσο χαρακτηριστικά οδήγησης που καταγράφηκαν από τους αισθητήρες έξυπνων κινητών τηλεφώνων επηρεάζουν και επομένως μπορούν να προβλέψουν την κατανάλωση καυσίμου. Αναπτύχθηκαν συνολικά 4 μοντέλα πρόβλεψης της κατανάλωσης καυσίμου, ένα γενικό μοντέλο και τρία μοντέλα για κάθε τύπο οδικού δικτύου (αυτοκινητόδρομο, υπεραστικό, αστικό). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι με τη βελτίωση του τρόπου οδήγησης των συμμετεχόντων παρατηρήθηκε αξιόλογη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιτεύχθηκε ομαλότερη και οικολογικότερη οδηγική συμπεριφορά. Ισχυρότερη συσχέτιση παρουσιάστηκε μεταξύ των απότομων επιταχύνσεων και της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ η ταχύτητα, τα φρεναρίσματα, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η οδήγηση κατά τις επικίνδυνες ώρες αλλά και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά είχαν άμεση επιρροή στην κατανάλωση καυσίμου. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is the correlation of driver behaviour and fuel consumption using data from smartphones. To achieve this objective, data collected from 17 drivers who participated at a naturalistic driving experiment for four months are analyzed. During the first two months, participants drove in the way they usually did and over the following two months they were invited to improve their driving style, following strictly the Road Traffic Code. The analysis was carried out with the use of statistical methods of linear and lognormal regression. Through the regression models it was examined whether driving characteristics recorded by smartphone sensors affect and can therefore predict fuel consumption. In order to analyze the available data, four statistical regression models forecasting fuel consumption were developed: one general model and three models for each road type (highway, rural, urban). The results demonstrated that there was a remarkable reduction in fuel consumption, by improving the way participants were driving and also a smoother and a greener driver behavior was achieved. A stronger correlation has emerged between harsh accelerations and fuel consumption, but also speed, braking, smartphone usage while driving, driving at night and demographic features had a direct impact on fuel consumption. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γκόλιας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 154 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής