dc.contributor.author |
Μιχελαράκη, Ευανθία
|
el |
dc.contributor.author |
Michelaraki, Evanthia
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-05-20T08:29:32Z |
|
dc.date.available |
2019-05-20T08:29:32Z |
|
dc.date.issued |
2019-05-20 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48778 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16567 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδηγική συμπεριφορά |
el |
dc.subject |
Κατανάλωση καυσίμων |
el |
dc.subject |
Πριν-μετά |
el |
dc.subject |
Οικολογική οδήγηση |
el |
dc.subject |
Πείραμα |
el |
dc.subject |
Driver behavior |
en |
dc.subject |
Fuel consumption |
en |
dc.subject |
Before-after |
en |
dc.subject |
Eco-driving |
en |
dc.subject |
Naturalistic driving experiment |
en |
dc.title |
Συσχέτιση οδηγικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης καυσίμων με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Κυκλοφοριακή τεχνική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-03-21 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η συσχέτιση οδηγικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης καυσίμων με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλεφωνά. Για το σκοπό αυτό αναλύονται στοιχεία που συλλέχθηκαν από 17 οδηγούς οι οποίοι συμμετείχαν σε πείραμα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών. Κατά τους δύο πρώτους μήνες οι συμμετέχοντες οδήγησαν με βάση τη συνηθισμένη οδηγική τους συμπεριφορά ενώ τους επόμενους δύο μήνες κλήθηκαν να βελτιώσουν τον τρόπο οδήγησης τους, τηρώντας αυστηρά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των στατιστικών μεθόδων της γραμμικής και λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης. Μέσω των μοντέλων παλινδρόμησης εξετάστηκε κατά πόσο χαρακτηριστικά οδήγησης που καταγράφηκαν από τους αισθητήρες έξυπνων κινητών τηλεφώνων επηρεάζουν και επομένως μπορούν να προβλέψουν την κατανάλωση καυσίμου. Αναπτύχθηκαν συνολικά 4 μοντέλα πρόβλεψης της κατανάλωσης καυσίμου, ένα γενικό μοντέλο και τρία μοντέλα για κάθε τύπο οδικού δικτύου (αυτοκινητόδρομο, υπεραστικό, αστικό). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι με τη βελτίωση του τρόπου οδήγησης των συμμετεχόντων παρατηρήθηκε αξιόλογη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και επιτεύχθηκε ομαλότερη και οικολογικότερη οδηγική συμπεριφορά. Ισχυρότερη συσχέτιση παρουσιάστηκε μεταξύ των απότομων επιταχύνσεων και της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ η ταχύτητα, τα φρεναρίσματα, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η οδήγηση κατά τις επικίνδυνες ώρες αλλά και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά είχαν άμεση επιρροή στην κατανάλωση καυσίμου. |
el |
heal.abstract |
The aim of this Diploma Thesis is the correlation of driver behaviour and fuel consumption using data from smartphones. To achieve this objective, data collected from 17 drivers who participated at a naturalistic driving experiment for four months are analyzed. During the first two months, participants drove in the way they usually did and over the following two months they were invited to improve their driving style, following strictly the Road Traffic Code. The analysis was carried out with the use of statistical methods of linear and lognormal regression. Through the regression models it was examined whether driving characteristics recorded by smartphone sensors affect and can therefore predict fuel consumption. In order to analyze the available data, four statistical regression models forecasting fuel consumption were developed: one general model and three models for each road type (highway, rural, urban). The results demonstrated that there was a remarkable reduction in fuel consumption, by improving the way participants were driving and also a smoother and a greener driver behavior was achieved. A stronger correlation has emerged between harsh accelerations and fuel consumption, but also speed, braking, smartphone usage while driving, driving at night and demographic features had a direct impact on fuel consumption. |
en |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκόλιας, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
154 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|