dc.contributor.author | Γεωργαντοπούλου, Αλεξάνδρα | el |
dc.contributor.author | Georgantopoulou, Alexandra | en |
dc.date.accessioned | 2019-05-24T10:07:41Z | |
dc.date.available | 2019-05-24T10:07:41Z | |
dc.date.issued | 2019-05-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48812 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16415 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Low GWP refrigerants | en |
dc.subject | Ψυκτικά μέσα χαμηλού GWP | el |
dc.subject | Κλιματισμός αυτοκινήτου | el |
dc.subject | Εναλλακτικά ψυκτικά μέσα | el |
dc.subject | Διοξείδιο του άνθρακα | el |
dc.subject | CO2 | en |
dc.subject | Car air-condition | en |
dc.subject | Carbon dioxide | en |
dc.subject | Automotive air conditioning systems (AAC) | en |
dc.subject | Δυαδικά μείγματα | el |
dc.subject | Binary mixtures | en |
dc.title | Ανάλυση εναλλακτικών ψυκτικών μέσων χαμηλού δείκτη GWP για χρήση σε κλιματιστικά συστήματα αυτοκινήτου | el |
dc.title | An analysis of alternative refrigerants with low GWP for automotive air-conditioning systems | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θέρμανση - Ψύξη - Κλιματισμός | el |
heal.classification | Αυτοκίνητα | el |
heal.classification | Αποκατάσταση περιβάλλοντος | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/e28f7158e6b5a7ea8a761c16a60839b122429a60 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c0f5801041dbdacae644c7f2c50a5fc17a039f7b | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/6a0e532144f802fa3e280f05bdedf310e933fe42 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-02-21 | |
heal.abstract | Η ραγδαία επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής, πυροδότησε έρευνες για τα αίτια της αλλαγής και τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες της ανθρώπινης επέμβασης. Η πλειονότητα των ερευνών οδηγήθηκε σε κοινό συμπέρασμα, ήτοι η αυξημένη εκπομπή αερίων -τα λεγόμενα αέρια του θερμοκηπίου-εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και ακολούθως την κλιματική αλλαγή. Αέρια θερμοκηπίου υπάρχουν φυσικά και ανθρωπογενή. Τα ανθρωπογενή αέρια θερμοκηπίου, προέκυψαν, μεταξύ άλλων, από την αυξημένη χρήση καυσίμων (για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μεταφορές κλπ.), από την χρήση αερολυμάτων και από τη διαρροή μεγάλων ποσοτήτων ψυκτικών μέσων που χρησιμοποιούνται σε ψυκτικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις. Προκειμένου να περιοριστεί η κλιματική αλλαγή, όσον αφορά στα ψυκτικά μέσα, αναζητώνται συνεχώς τέτοια, που να συμβάλλουν όσο το δυνατό λιγότερο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, για να αντικατασταθούν τα, προς το παρόν, χρησιμοποιούμενα. Για το σκοπό αυτό, ορίστηκε ένας δείκτης που εκφράζει τη συνεισφορά μιας ουσίας στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και λέγεται “δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη”, εν συντομία GWP (Global Warming Potential) και ο οποίος έχει ως αναφορά την αντίστοιχη συνεισφορά του CO2. Ένα είδος κλιματιστικής εγκατάστασης που χρήζει αντικατάστασης του χρησιμοποιούμενου ψυκτικού μέσου, και θα εξεταστεί στη διπλωματική αυτή, είναι τα κλιματιστικά συστήματα αυτοκινήτου. Το ψυκτικό μέσο που χρησιμοποιείται σε αυτά, είναι το R134a, το οποίο έχει GWP=1340, το οποίο θεωρείται αρκετά υψηλό. Τα ψυκτικά μέσα που θα μελετηθούν, ως πιθανές εναλλακτικές του R134a, είναι το R1234yf, το R290, το R600a, το R152a, το R444Α και το CO2. Για να συγκριθούν, υπολογίζονται πρώτα οι θερμοδυναμικές τους ιδιότητες και κατόπιν καθορίζονται ψυκτικοί κύκλοι για εύρος θερμοκρασίας περιβάλλοντος 40-60 oC . Για τους κύκλους αυτούς υπολογίζονται και συγκρίνονται οι τιμές του συντελεστή συμπεριφοράς του κύκλου (COP), η ψυκτική ισχύς που αποδίδεται από τον ατμοποιητή, ο βαθμός απόδοσης ψύξης και ο ογκομετρικός βαθμός απόδοσης του συμπιεστή. Στόχος είναι, να βρεθεί το ψυκτικό μέσο που δίνει τον καλύτερο συνδυασμό απόδοσης και χαμηλού GWP. Γίνεται επίσης, ανάλυση ευαισθησίας προκειμένου να εξακριβωθεί αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος ή η θερμοκρασία ατμοποίησης ή ο ισεντροπικός βαθμός απόδοσης του συμπιεστή είναι η μεταβλητή εκείνη που επηρεάζει περισσότερο τον COP του κύκλου. Εξετάζεται επίσης, το ενδεχόμενο αντικατάστασης του R134a με δυαδικό μείγμα και για το σκοπό αυτό έγιναν οι ίδιοι υπολογισμοί για τα ζεύγη ουσιών R1234yf/R32, R1234yf/R125 και R1234ZE(E)/R32 σε διάφορες συστάσεις. Τέλος, μελετήθηκαν από τη βιβλιογραφία, εφαρμογές CO2 σε κλιματιστικά συστήματα αυτοκινήτων. | el |
heal.abstract | The rapid acceleration of climate change triggered research into the causes of change and the medium- and long-term consequences of human intervention. Most research has led to a common conclusion, namely increased emissions of greenhouse gases (GHGs) intensify the greenhouse effect and consequently climate change. Greenhouse gases are natural and anthropogenic. Anthropogenic greenhouse gases have arisen, inter alia, from the increased use of fuels (for electricity production, transport, etc.), the use of aerosols and the leakage of large quantities of refrigerants used in refrigeration and air conditioning. In order to reduce the rate of climate change, as far as refrigerants are concerned, alternative choices are constantly being researched, in order to replace currently used ones, while achieving the least possible contribution to the greenhouse effect. For this purpose, an indicator called “Global Warming Potential”, shortly GWP, has been introduced, which describes the contribution of a substance to the greenhouse effect, using as a reference, the corresponding contribution of CO2. A type of air conditioning system, which needs its, currently used, refrigerant replaced, and will be examined in this diploma thesis, are automotive air conditioning systems. The most common refrigerant used in such applications is R134a. It exhibits a GWP of 1340, which is considered to be fairly high. The refrigerants to be reviewed as potential alternatives to R134a are R1234yf, R290, R600a, R152a, R444A and CO2. In order for them to be compared, at first their thermodynamic properties are calculated and then, refrigeration cycles are being determined for an ambient temperature range of 40-60 oC. For said cycles, the values of COP, specific cooling capacity, refrigeration efficiency and volumetric efficiency are being calculated and compared. The aim is to determine the refrigerant that achieves the optimum combination of performance and low GWP. A sensitivity analysis is, also, conducted to assess whether the ambient temperature or evaporating temperature or isentropic efficiency is the variable that has the greatest influence on the COP value. The possibility of replacing R134a with a binary mixture was also examined and for this purpose the calculations mentioned above, were made as well for R1234yf/R32, R1234yf/R125 and R1234ZE(E)/R32 substance pairs in various mass fractions. Finally, a literature review of applications of CO2 in automotive air condition systems, is presented as a closure, at the end of this diploma thesis. | en |
heal.advisorName | Κορωνάκη, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Κορωνάκη, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Τζιβανίδης, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Ρογδάκης, Εμμανουήλ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 108 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: