HEAL DSpace

Υπολογιστική μελέτη της κίνησης καπνού κατά την εκδήλωση πυρκαγιάς σε αεριζόμενη σήραγγα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Τσαγγάρης, Σωκράτης el
dc.contributor.author Αλεβίζος, Θεόδωρος Δ. el
dc.contributor.author Alevizos, Theodoros D. en
dc.date.accessioned 2011-08-25T08:58:33Z
dc.date.available 2011-08-25T08:58:33Z
dc.date.copyright 2011-07-26 -
dc.date.issued 2011-08-25
dc.date.submitted 2011-07-26 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4883
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8272
dc.description 111 σ. el
dc.description.abstract Στη σημερινή εποχή, οι σήραγγες μεταφορών αποτελούν σημαντικά και απαραίτητα έργα οδικής υποδομής, καθώς διευκολύνουν τις ανθρώπινες μετακινήσεις και συμβάλλουν στην οικονομική και λειτουργική ανάπτυξη μιας χώρας. Οι κανόνες ασφαλείας αποτελούν το πιο σημαντικό κομμάτι ενός τέτοιου εγχειρήματος καθώς χρησιμοποιούνται από χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά. Ως εκ τούτου, το φαινόμενο της πυρκαγιάς σε σήραγγες μεταφορών απαιτεί λεπτομερή μελέτη καθώς μπορεί να επιφέρει τεράστιες επιπτώσεις, όπως ανθρώπινες απώλειες αλλά και οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετάει το φαινόμενο εξαερισμού οδικής σήραγγας κατά την εκδήλωση πυρκαγιάς. Πιο συγκεκριμένα, το βασικό αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής είναι η μελέτη της κίνησης καπνού κατά την έκτακτη περίπτωση εκδήλωσης φωτιάς σε κάποιο σημείο σήραγγας οδικής κυκλοφορίας. Η μελέτη του συγκεκριμένου φαινομένου προϋποθέτει έρευνα στην ευρεία βιβλιογραφία, στην οποία ερευνητές μελετούν το φαινόμενο πυρκαγιάς σε διάφορες περιπτώσεις σηράγγων και σε διάφορα μοντέλα και συνθήκες. Για την επίτευξη του βασικού σκοπού της συγκεκριμένης εργασίας μελετάται ο εξαερισμός οδικής σήραγγας σε περίπτωση φωτιάς μέσω προσομοίωσης σε υπολογιστικό πρόγραμμα. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιείται προσομοίωση του εξαερισμού σήραγγας με εστία φωτιάς σε κάποιο σημείο αυτής μέσω του υπολογιστικού προγράμματος Fluent του ANSYS. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη μελέτη του φαινομένου συγκρίνονται με αντίστοιχη μελέτη περίπτωσης πυρκαγιάς σε σήραγγα σε διαφορετικό μοντέλο τύρβης. el
dc.description.abstract In modern times the tunnels of transport constitute a very important and essential part of road infrastructure, as they facilitate human transportations and contribute to the economic and functional growth of a country. The rules of safety are of paramount importance of such projects as thousands of people are making use of tunnels daily. As a result, the phenomenon of fire occurrence in tunnels of transports requires a study in depth, as it is associated with enormous consequences, such as human losses but also economic and social consequences. In the present thesis the phenomenon of ventilation of road tunnel in case of fire is studied in depth. More precisely, the objective of the present thesis is the study of the flow air at the case of fire within a tunnel of road traffic. For the study of the specific phenomenon a review in depth is essential in the wide literature, in which researchers are studying the phenomenon of fire in various cases of tunnels and in various models and conditions. In order to achieve the objective of the particular thesis the ventilation of a road tunnel is studied for the case of pool fire through simulation in computational program. In this context, the occurrence of pool fire within the road tunnel is simulated by the computational program Fluent of ANSYS. The results from the study of phenomenon are discussed and compared with a corresponding study of fire case in tunnel under a different model of turbulence. en
dc.description.statementofresponsibility Θεόδωρος Δ. Αλεβίζος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Εξαερισμός el
dc.subject Σήραγγες el
dc.subject Εστία el
dc.subject Πυρκαγιά el
dc.subject Καπνός el
dc.subject Τύρβη el
dc.subject Πλέγμα el
dc.subject Γεωμετρία el
dc.subject ANSYS en
dc.subject Ventilation en
dc.subject Tunnels en
dc.subject Pool en
dc.subject Fire en
dc.subject Smoke en
dc.subject Turbulence en
dc.subject Mesh en
dc.subject Geometry en
dc.subject Fluent en
dc.title Υπολογιστική μελέτη της κίνησης καπνού κατά την εκδήλωση πυρκαγιάς σε αεριζόμενη σήραγγα el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-07-21 -
dc.date.modified 2011-07-26 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Βουτσινάς, Σπυρίδων el
dc.contributor.advisorcommitteemember Μαθιουλάκης, Δημήτρης el
dc.contributor.committeemember Τσαγγάρης, Σωκράτης el
dc.contributor.committeemember Βουτσινάς, Σπυρίδων el
dc.contributor.committeemember Μαθιουλάκης, Δημήτρης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-08-25 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-08-25 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής