dc.contributor.author | Παπαδημητρίου, Ανδρέας | el |
dc.contributor.author | Papadimitriou, Andreas | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T09:27:38Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T09:27:38Z | |
dc.date.issued | 2019-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48848 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9308 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηρεμία λιμενολεκάνης | el |
dc.subject | Κυματική διαταραχή | el |
dc.subject | Δίαυλος ναυσιπλοΐας | el |
dc.subject | Λιμένας Πατρών | el |
dc.subject | Αριθμητικά μοντέλα | el |
dc.subject | TOMAWAC | el |
dc.subject | MIKE21 SW | el |
dc.subject | Wave-L | el |
dc.subject | ARTEMIS | el |
dc.subject | Port of Patras | el |
dc.title | Εκτίμηση συνθηκών ναυσιπλοΐας σε λιμένες με αριθμητικά μοντέλα – Η περίπτωση του Λιμένα Πατρών | el |
dc.title | Assessment of navigation conditions in ports using numerical models – The case of the Port of Patras | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Θαλάσσια Υδραυλική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-14 | |
heal.abstract | Οι λιμένες αποτελούν ζωτικούς κρίκους στην αλυσίδα των θαλάσσιων μεταφορών επηρεάζοντας καθοριστικά την ποιότητά τους. Η βασική λειτουργία των λιμένων περιλαμβάνει τις διαδοχικές διαδικασίες είσπλου σκαφών, επιλογής θέσης πρόσδεσης, φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, από-επιβίβασης επιβατών και απόπλου. Συνεπώς η γνώση των κυματικών χαρακτηριστικών στους διαύλους ναυσπλοΐας και στη λιμενολεκάνη είναι ζωτικής σημασίας για την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμένα και την αποφυγή ατυχημάτων. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής είναι η κατάστρωση ενός ολοκλρωμένου αριθμητικού μοντέλου πρόβλεψης κυματικών χαρακτηριστικών, με χρήση ωκεανογραφικών μεταβλητών από δορυφόρους, που θα είναι σε θέση να παρέχει προβλέψεις της θαλάσσιας κατάστασης ανά τρεις ώρες, με τελικό σκοπό την εξέταση αν διαταράσσονται οι συνθήκες ναυσιπλοΐας και η ηρεμία λιμενολεκάνης. Το ολοκληρωμένο αυτό μοντέλο θα αποτελείται από ένα φασματικό κυματικό μοντέλο (Μοντέλο Α) και ένα μοντέλο ήπιας κλίσης (Μοντέλο Β) που θα αναλάβουν αντίστοιχα την διάδοση των κυματισμών στο δίαυλο ναυσιπλοΐας και εντός της λιμενολεκάνης. Για την εκτέλεση των προσομοιώσεων θα εφαρμοστούν δύο εναλλακτικά μοντέλα Α (TOMAWAC και MIKE21 SW) και δύο εναλλακτικά μοντέλα Β (ARTEMIS και Wave – L), προκειμένου να συγκριθούν τα αποτελεσματά τους και να εκτιμηθεί η ικανότητά τους στην περιγραφή των φυσικών νόμων διάδοσης και μετασχηματισμού των κυματισμών. Το παραπάνω μοντέλο εφαρμόζεται για την περιοχή του Πατραϊκού Κόλπου, με έμφαση να δίνεται στο Νέο Λιμένα Πατρών. Τα πρωταρχικά δεδομένα που τροφοδοτούν τα φασματικά κυματικά μοντέλα προέρχονται από τη βάση Copernicus Marine Environmental Monitoring Service (CMEMS) και για την προετοιμασία των αρχικών δεδομένων σε κατάλληλη μορφή χρησιμοποιείται μια μέθοδος μέσω του λογισμικού QGIS, ενώ οι προσομοιώσεις εκτελούνται για ένα τρίωρο Από τις προσομοιώσεις των εναλλακτικών μοντέλων Α, προκύπτει αρκετά μεγάλη ταύτιση των αποτελεσμάτων του μοντέλου TOMAWAC και MIKE21 SW για το χαρακτηριστικό ύψος κύματος, με μεγαλύτερες αποκλίσεις να εμφανίζονται στη διεύθυνση διάδοσης των κυματισμών και στην περίοδο αιχμής. Και τα δύο μοντέλα κρίνονται ότι είναι σε θέση να περιγράψουν ικανοποητικά τη διάδοση των κυματισμών στην ευρύτερη κλίμακα του Πατραϊκού Κόλπου. Η συγκριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων των εναλλακτικών μοντέλων Β, παρουσιάζει μεγαλύτερες διαφορές, κρίνεται όμως ότι τόσο το ARTEMIS όσο και το Wave – L μπορούν να αναλάβουν τη δίαδοση των κυματισμών εντός της λιμενολεκάνης. Οι διαφορές που προκύπτουν στα μοντέλα, συνδέονται κυρίως με το φαινόμενο της ανάκλασης, και στην παρούσα μεταπτυχιακή με την παρουσίαση εναλλακτικών θεωρήσεων θεωρείται ότι η σημαντική αύξηση του ανακλώμενου κυματισμού οφείλεται στο αν οι εισερχόμενοι κυματισμοί χειρίζονται ως σύνθετοι ή μονοχρωματικοί στο αριθμητικό μοντέλο. Τέλος για το Νέο Λιμένα Πατρών, από τις προσομοιώσεις προκύπτει ότι ικανοποιούνται οι συνθήκες ηρεμίας λιμενολεκάνης για το τρίωρο που εξετάστηκε. Τα αποτελέσματα κρίνεται ότι εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την εγκυρότητα των πρωταρχικών δεδομένων της βάσης CMEMS και τα χαρακτηριστικά του εισερχόμενου κυματισμού. Σε κάθε περίπτωση όμως το ολοκληρωμένο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην παρούσα εργασία μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για πληθώρα χρηστών, καθώς δύναται να περιγράψει ικανοποιητικά την διάδοση των κυματισμών στο δίαυλο ναυσιπλοΐας και εντός της λιμενολεκάνης. | el |
heal.advisorName | Μέμος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Στάμου, Αναστάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Νάνου, Αικατερίνη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 168 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: