dc.contributor.author | Παπασπύρος, Βασίλειος | el |
dc.contributor.author | Papaspyros, Vasileios | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-20T08:56:30Z | |
dc.date.available | 2019-06-20T08:56:30Z | |
dc.date.issued | 2019-06-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48858 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16615 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βέλτιστη Χάραξη | el |
dc.subject | Σήραγγες | el |
dc.subject | Γεωτεχνική | el |
dc.subject | Route optimization | el |
dc.subject | Tunnels | el |
dc.subject | Geotechnical | el |
dc.title | Βέλτιστη χάραξη σηράγγων σε κατοικημένες περιοχές με γεωτεχνικά και δομοστατικά κριτήρια σε περιβάλλον γεωγραφικών πληροφοριακών συστημάτων | el |
dc.title | Route optimization of underground tunnel in urban areas with geotechnical and structural criteria using geographical information systems | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωτεχνική μηχανική | el |
heal.classification | Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών | el |
heal.classification | Geotechnical engineering | en |
heal.classification | Geographical information systems | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/d3f63391c49c1fe220dd4c2fed4e7ab1b4935702 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 | |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unescothes/C01671 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-07 | |
heal.abstract | Η κατασκευή και χρήση σηράγγων ξεκίνησε από την αρχαιότητα, ωστόσο τα πρώτα κύρια έργα σηραγγοποιίας αρχίζουν να εμφανίζονται από τον 19ο αιώνα. Με το πέρας των δεκαετιών, η ραγδαία ανάγκη των διαρκώς αυξανόμενου πληθυσμού μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών πόλεων για γρήγορη μετακίνηση, είτε εντός των πόλεων, είτε μεταξύ τους, οδήγησαν στην έξαρση της κατασκευής υπόγειων σηράγγων. Η τριβή των επιστημόνων / μηχανικών με τα συσχετιζόμενα προβλήματα που προέκυψαν από την εκσκαφή σηράγγων οδήγησαν στην πληρέστερη θεώρηση και τον καθορισμό του περίπλοκου χαρακτήρα του εγχειρήματος, ο οποίος δομείται από διοικητικές, οικονομικές και πολιτικές συνιστώσες. Έτσι, η επιστημονική κοινότητα ανέπτυξε με την βοήθεια της τεχνολογίας διάφορα εργαλεία υποστήριξης αποφάσεων σχετικά με την διαδικασία της χάραξης σηράγγων. Ωστόσο ακόμη και στις πιο αναπτυγμένες χώρες δεν λείπουν οι αστοχίες λόγω παράβλεψης ορισμένων σημαντικών μεταβλητών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται ένα εργαλείο υποστήριξης λήψης αποφάσεων γεωγραφικού πληροφοριακού συστήματος, με στόχο την διεύρυνση της χρησιμότητάς τους, στον καθορισμό της χάραξης σηράγγων σε κατοικημένες περιοχές, τόσο οριζοντιογραφικά, όσο και κατά βάθος. Ο σχεδιασμός της χάραξης συντελείται λαμβάνοντας υπόψη τόσο την ανάγκη για την αποφυγή εμποδίων οποιασδήποτε μορφής, όσο και με γεωτεχνικά και δομοστατικά κριτήρια. Οι κύριες χωρικές συνιστώσες όπου γίνεται εστίαση είναι τα δημόσια κτήρια, κάτω από τα οποία είναι προτιμότερο να μην γίνονται εκσκαφές, οι βολβοί των τάσεων που δημιουργούνται από την αλληλεπίδραση επιφανειακών κατασκευών και του εδάφους και τέλος οι γεωλογικές συνθήκες. | el |
heal.abstract | The construction and use of tunnels begun during the ancient times, however the first major tunneling projects only begun in the midst of 19th century. Over the decades to follow, the ever growing needs of the big European and North American urban population for safe a quick transportation inside the city limits or between different locations have driven a surge in construction of underground tunnels. The active involvement of scientists / engineers with the issues associated with tunnel construction led to a more complete view over its complexity, which is constructed mainly of social, administrative, economically and politically components. For this reason the scientific community with the help of technology has begun constructing decision making tools in order to optimize the construction of this kind of projects. The current thesis presents a decision making tool with the help of geographic information systems, in order to expand their utility in route optimization in urban areas both horizontally and in depth with geotechnical and structural criteria. The spatial components which are being focused are the public buildings at which it is not advisable to excavate beneath, the bulbs of pressure which are created by the interaction between the foundation and the soil and finally the geological conditions of the study area. | en |
heal.advisorName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος | el |
heal.committeeMemberName | Τσομπανάκης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Δομικής Μηχανικής και Στοιχείων Τεχνικών Έργων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 127 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: