HEAL DSpace

Βέλτιστη χάραξη σηράγγων σε κατοικημένες περιοχές με γεωτεχνικά και δομοστατικά κριτήρια σε περιβάλλον γεωγραφικών πληροφοριακών συστημάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπασπύρος, Βασίλειος el
dc.contributor.author Papaspyros, Vasileios en
dc.date.accessioned 2019-06-20T08:56:30Z
dc.date.available 2019-06-20T08:56:30Z
dc.date.issued 2019-06-20
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48858
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16615
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Βέλτιστη Χάραξη el
dc.subject Σήραγγες el
dc.subject Γεωτεχνική el
dc.subject Route optimization el
dc.subject Tunnels el
dc.subject Geotechnical el
dc.title Βέλτιστη χάραξη σηράγγων σε κατοικημένες περιοχές με γεωτεχνικά και δομοστατικά κριτήρια σε περιβάλλον γεωγραφικών πληροφοριακών συστημάτων el
dc.title Route optimization of underground tunnel in urban areas with geotechnical and structural criteria using geographical information systems en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωτεχνική μηχανική el
heal.classification Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών el
heal.classification Geotechnical engineering en
heal.classification Geographical information systems el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/d3f63391c49c1fe220dd4c2fed4e7ab1b4935702
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C01671
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-03-07
heal.abstract Η κατασκευή και χρήση σηράγγων ξεκίνησε από την αρχαιότητα, ωστόσο τα πρώτα κύρια έργα σηραγγοποιίας αρχίζουν να εμφανίζονται από τον 19ο αιώνα. Με το πέρας των δεκαετιών, η ραγδαία ανάγκη των διαρκώς αυξανόμενου πληθυσμού μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών πόλεων για γρήγορη μετακίνηση, είτε εντός των πόλεων, είτε μεταξύ τους, οδήγησαν στην έξαρση της κατασκευής υπόγειων σηράγγων. Η τριβή των επιστημόνων / μηχανικών με τα συσχετιζόμενα προβλήματα που προέκυψαν από την εκσκαφή σηράγγων οδήγησαν στην πληρέστερη θεώρηση και τον καθορισμό του περίπλοκου χαρακτήρα του εγχειρήματος, ο οποίος δομείται από διοικητικές, οικονομικές και πολιτικές συνιστώσες. Έτσι, η επιστημονική κοινότητα ανέπτυξε με την βοήθεια της τεχνολογίας διάφορα εργαλεία υποστήριξης αποφάσεων σχετικά με την διαδικασία της χάραξης σηράγγων. Ωστόσο ακόμη και στις πιο αναπτυγμένες χώρες δεν λείπουν οι αστοχίες λόγω παράβλεψης ορισμένων σημαντικών μεταβλητών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται ένα εργαλείο υποστήριξης λήψης αποφάσεων γεωγραφικού πληροφοριακού συστήματος, με στόχο την διεύρυνση της χρησιμότητάς τους, στον καθορισμό της χάραξης σηράγγων σε κατοικημένες περιοχές, τόσο οριζοντιογραφικά, όσο και κατά βάθος. Ο σχεδιασμός της χάραξης συντελείται λαμβάνοντας υπόψη τόσο την ανάγκη για την αποφυγή εμποδίων οποιασδήποτε μορφής, όσο και με γεωτεχνικά και δομοστατικά κριτήρια. Οι κύριες χωρικές συνιστώσες όπου γίνεται εστίαση είναι τα δημόσια κτήρια, κάτω από τα οποία είναι προτιμότερο να μην γίνονται εκσκαφές, οι βολβοί των τάσεων που δημιουργούνται από την αλληλεπίδραση επιφανειακών κατασκευών και του εδάφους και τέλος οι γεωλογικές συνθήκες. el
heal.abstract The construction and use of tunnels begun during the ancient times, however the first major tunneling projects only begun in the midst of 19th century. Over the decades to follow, the ever growing needs of the big European and North American urban population for safe a quick transportation inside the city limits or between different locations have driven a surge in construction of underground tunnels. The active involvement of scientists / engineers with the issues associated with tunnel construction led to a more complete view over its complexity, which is constructed mainly of social, administrative, economically and politically components. For this reason the scientific community with the help of technology has begun constructing decision making tools in order to optimize the construction of this kind of projects. The current thesis presents a decision making tool with the help of geographic information systems, in order to expand their utility in route optimization in urban areas both horizontally and in depth with geotechnical and structural criteria. The spatial components which are being focused are the public buildings at which it is not advisable to excavate beneath, the bulbs of pressure which are created by the interaction between the foundation and the soil and finally the geological conditions of the study area. en
heal.advisorName Καττής, Μαρίνος el
heal.committeeMemberName Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος el
heal.committeeMemberName Τσομπανάκης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Δομικής Μηχανικής και Στοιχείων Τεχνικών Έργων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 127 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα