dc.contributor.author | Φριλίγγου, Αναστασία | el |
dc.contributor.author | Frilingou, Anastasia | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-20T09:28:40Z | |
dc.date.issued | 2019-06-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48865 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9488 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | CALPUFF | el |
dc.subject | Ποιότητα Αστικής Ατμόσφαιρας | el |
dc.subject | Αστική ανάπτυξη στην Αττική | el |
dc.subject | Simulation | en |
dc.subject | Urban Development | en |
dc.subject | Dispersion Model | en |
dc.subject | Atmospheric Air Quality | en |
dc.title | Αριθμητική προσομοίωση ατμοσφαιρικής ρύπανσης και περιβαλλοντική αξιολόγηση αναπτυξιακών έργων σε σχέση με την ποιότητα του αέρα στην Αττική. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.generalDescription | Η παρούσα διπλωματική εκτίμησε τις χωρικές και χρονικές μεταβολές των εκπομπών και των συγκεντρώσεων επιλεγμένων αέριων ρύπων και αερίων θερμοκηπίου στην Αττική από τις 10 έως τις 16 Φεβρουαρίου 2018. Η απόδοση του μοντέλου αξιολογήθηκε μέσω σύγκρισης χρονοσειρών των εκτιμούμενων συγκεντρώσεων και των συγκεντρώσεων που μετρήθηκαν από σταθμούς παρακολούθησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης και προέκυψε ικανοποιητική. Οι μεγαλύτερες αποκλίσεις του μοντέλου παρατηρούνται σε περιπτώσεις όπου τα δεδομένα εκπομπών από πηγές ρύπανσης είναι ελλιπή και συνακόλουθα οι συγκεντρώσεις υποεκτιμώνται. | el |
heal.classification | Υπολογιστική Μηχανική | el |
heal.dateAvailable | 2020-06-19T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-25 | |
heal.abstract | Η εμφάνιση επεισοδίων ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ένα συχνό φαινόμενο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (Greater Athens Area – GAA), της πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή στην Ελλάδα, εξαιτίας της συγκέντρωσης πηγών ρύπανσης, περίπλοκης τοπογραφίας και τοπικής μετεωρολογίας . Επίσης, αποτελεί μια περιοχή όπου πολλά αναπτυξιακά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη όπως η επέκταση του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά, η νέα γραμμή του μετρό και η προέκταση του δικτύου φυσικού αερίου και που πρέπει να εναρμονιστεί με νέες νομοθεσίες εξοικονόμησης ενέργειας όπως η Ευρωπαϊκή Οδηγία Ενεργειακής Αναβάθμισης Κτιρίων (Energy Performance of Buildings Directive – EPBD). Η περιβαλλοντική αποτίμηση και αξιολόγηση της ποιότητας της ατμόσφαιρας συχνά πραγματοποιούνται μέσω μοντέλων ατμοσφαιρικής διασποράς, η εφαρμογή των οποίων ενέχει σημαντικές προκλήσεις όπως η ποικιλομορφία των πηγών που πρέπει να ληφθούν υπόψιν και η συμπερίληψη επαρκών και αξιόπιστων δεδομένων. Στην παρούσα εργασία, η αριθμητική προσομοίωση των πρωτευόντων ρύπων στην Αττκή έγινε μέσω του CALPUFF, ενός από τα προτεινόμενα μοντέλα της EPA για την αξιολόγηση της ατμοσφαιρικής διασποράς ρυπαντών. Τα επίπεδα συγκεντρώσεων εδάφους υπολογίστηκαν λαμβάνοντας υπόψιν εκπομπές ρύπων από βασικούς δρόμους και λεωφόρους, λιμάνια και διακίνηση εμπορικών φορτίων, εγκαταστάσεις θέρμανσης κατοικιών και μεγάλες βιομηχανικές μονάδες. Τα απαιτούμενα δεδομένα εισόδου αντλήθηκαν μέσα από Εθνικές και Ευρωπαϊκές στατιστικές έρευνες, δημογραφικά στοιχεία και την τοπική τοπογραφία ενώ το μοντέλο Weather Research and Forecasting (WRF) χρησιμοποιήθηκε ώστε να επιτραπεί η υψηλή ανάλυση των μετεωρολογικών πεδίων. Το σύστημα προσομοίωσης αρχικά επικυρώθηκε μέσω σύγκρισης των συγκεντρώσεων των ρύπων με μετρήσεις από σταθμούς παρακολούθησης οι οποίοι είναι διαθέσιμοι στην περιοχή και έπειτα εφαρμόστηκε στην αξιολόγηση διαφορετικών σεναρίων σχετικών με τις συνέπειες των αναπτυξιακών έργων και τις αλλαγές ενεργειακής χρήσης στην περιοχή. Πιο συγκεκριμένα, εξετάσαμε τις πιθανές συνέπειες στην ποιότητα της ατμόσφαιρας της Αττικής εξαιτίας της προγραμματισμένης λειτουργίας νέας γραμμής του μετρό, της επέκτασης του εμπορικού λιμανιού και της αναβάθμισης του κτηριακού στόλου όπως προβλέπεται από την EPDB. Τα αποτελέσματα αφορούν όλα τα επιστημονικά πεδία που ασχολούνται με τα αποτελέσματα της αστικής ανάπτυξης στην ποιότητα του αέρα. | el |
heal.abstract | Air pollution episodes are common in the Greater Athens Area (GAA), the most populated area in Greece, because of its pollutant source concentration, complex topography, and regional meteorology. Furthermore, it is an area undergoing significant change due to both large scale development, such as the expansion of the Piraeus container port and the extensions of the subway (metro) and natural gas networks, as well as conformance to the requirements of new legislation relating to energy efficiency, such as the Energy Performance of Buildings Directive (EPBD). Environmental evaluation and air quality assessment is often performed through air dispersion modeling whose implementation involves significant challenges of the diversity of sources that must be taken into account as well as the inclusion of sufficient and reliable data. In the present study, numerical simulation of primary pollutants’ dispersion over the GAA was performed via CALPUFF, one of the EPA’s preferred modelling systems when assessing atmospheric pollution dispersion. Ground level concentrations were calculated by considering pollutant release es from major roads and highways, ports and cargo transport, residential heating installations and major industrial installations. The required source data was taken from National and European statistics, demographics and local topography while the Weather Research and Forecasting (WRF) model was implemented to allow for the high resolution of the meteorological fields. The modeling system was initially validated by comparison with available measurements of pollutant concentrations from various monitoring stations existing in the area and then applied to case studies of the effects of major urban developments and changes in urban energy use patterns. More specifically, we have examined the potential effects on air quality in the GAA due to the planned operation of the new container port, the new metro line and the building stock upgrade according to the EPBD. Results may be of wider interest with regard to the effects of urban developments on air quality. | en |
heal.advisorName | Μπούρης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ριζιώτης, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Βουτσινάς, Σπύρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 78 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: