HEAL DSpace

Μελέτη Ροής Spray Καυσίμου και Ανακυκλοφορίας Καυσαερίου σε Εφαρμογές Ναυτικών Κινητήρων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσίντζουρας, Νικόλαος el
dc.contributor.author Tsintzouras, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2019-06-20T09:54:40Z
dc.date.available 2019-06-20T09:54:40Z
dc.date.issued 2019-06-20
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48866
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9241
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ναυτικοί Κινητήρες el
dc.subject Ανακυκλοφορία Καυσαερίου el
dc.subject Ροή Spray Καυσίμου el
dc.subject Αέριοι Ρύποι el
dc.subject Όξείδια Αζώτου el
dc.subject Marine Diesel Engines en
dc.subject EGR el
dc.subject KIVA-3V el
dc.subject Diesel Fuel Spray el
dc.subject Tier II & III Regulations el
dc.title Μελέτη Ροής Spray Καυσίμου και Ανακυκλοφορίας Καυσαερίου σε Εφαρμογές Ναυτικών Κινητήρων el
heal.type masterThesis
heal.classification Ναυτική Μηχανολογία el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-02-28
heal.abstract Η αρνητική επίδραση των εκπομπών αέριων ρύπων από τους ναυτικούς κινητήρες ως προς το περιβάλλον, αλλά κυρίως ως προς την ανθρώπινη υγεία, ώθησε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organization - IMO) και αρκετές εθνικές αρχές να θέσουν αυστηρούς κανονισμούς ελέγχου σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές (περιοχές ελέγχου εκπομπών) (Emission Control Areas - ECAs), με έμφαση στα οξείδια αζώτου και θείου (NOx, SΟx). Η μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων από ναυτικούς κινητήρες Diesel μπορεί να επιτευχθεί εφαρμόζοντας τεχνολογίες αιχμής, όπως αυτή της ανακυκλοφορίας καυσαερίου (Exhaust Gas Recirculation - EGR). Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα εργασία μελετά υπολογιστικά την επίδραση της ανακυκλοφορίας καυσαερίου, ως προς τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, σε δίχρονο αργόστροφο ναυτικό κινητήρα Diesel, στο 75% του πλήρους φορτίου του. Συγκεκριμένα, έχει αναπτυχθεί το υπολογιστικό μοντέλο του κινητήρα RT-flex58T-D της κατασκευάστριας εταιρείας Winterthur Gas & Diesel, στο 75% του μέγιστου φορτίου του (περίπτωση αναφοράς), με χρήση του κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (Computational Fluid Dynamics – CFD) KIVA-3V. Η περίπτωση αναφοράς επικαιροποιήθηκε βάσει πειραματικών δεδομένων ως προς την καμπύλη της πίεσης. Η έκδοση του κώδικα KIVA-3V που χρησιμοποιήθηκε περιλαμβάνει μοντέλα διάδοσης και διάσπασης του spray καυσίμου που έχουν διαμορφωθεί από την ερευνητική ομάδα του Τομέα Ναυτικής Μηχανολογίας της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, και έχουν επικαιροποιηθεί για συνθήκες αντιπροσωπευτικές της λειτουργίας μεγάλων δίχρονων ναυτικών κινητήρων Diesel. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη χρήση του μοντέλου CAB (Cascade Atomization and Breakup Model). Τα υπολογιστικά αποτελέσματα της παρούσας μελέτης αφορούν στην εφαρμογή της τεχνικής της ανακυκλοφορίας καυσαερίου στο 75% του πλήρους φορτίου του ναυτικού κινητήρα RT-flex58T-D. Tα ποσοστά ανακυκλοφορίας καυσαερίου που μελετήθηκαν κυμαίνονται από 10% έως 35%. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι, με εφαρμογή ποσοστού ανακυκλοφορίας καυσαερίων πέραν του 15%, επιτυγχάνεται δραστική μείωση των εκπομπών NOx. Συγκεκριμένα, για ποσοστό EGR 20% επιτυγχάνεται μείωση των NOx κατά 86%, αισθητά κάτω από το αυστηρό όριο των κανονισμών Tier III το οποίο θέτει για τις περιοχές ελέγχου των ρύπων (ECAs) μείωση κατά 78%, σε σχέση με τα όρια των κανονισμών Tier II. Για την κατά το δυνατό καλύτερη κατανόηση και ερμηνεία των φαινομένων ροής και καύσης, γίνεται εκτενής χρήση οπτικής απεικόνισης των αποτελεσμάτων, καθώς και χαρτών Τ – φ (χάρτες θερμοκρασίας – λόγου ισοδυναμίας καυσίμου-αέρα). el
heal.advisorName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Τριανταφύλλου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 131 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα