dc.contributor.author |
Κουκουδάκη, Παναγιώτα
|
el |
dc.contributor.author |
Koukoudaki, Panagiota
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-06-21T08:56:32Z |
|
dc.date.available |
2019-06-21T08:56:32Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-21 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48874 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16360 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
οδήγηση |
el |
dc.subject |
Απόσπαση προσοχής |
el |
dc.subject |
Οδηγική συμπεριφορά |
el |
dc.subject |
Προσομοιωτής οδήγησης |
el |
dc.subject |
Κινητά τηλέφωνα |
el |
dc.subject |
Driving |
en |
dc.subject |
Mobile phones |
en |
dc.subject |
Distraction |
en |
dc.subject |
Driving behavior |
en |
dc.subject |
Driving simulator |
en |
dc.title |
Διερεύνηση της επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου στην οδηγική συμπεριφορά |
el |
dc.title |
Investigation of the impact of mobile phone use on driver's behaviour |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Κυκλοφοριακή τεχνική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-03-12 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επίδρασης της χρήσης κινητού τηλεφώνου στην οδηγική συμπεριφορά και στην ασφάλεια του οδηγού, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, τόσο σε αστικό όσο και σε υπεραστικό περιβάλλον. Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού μέσω χρήσης του κινητού τηλεφώνου διερευνήθηκε κατά τη διάρκεια της ημέρας και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ειδικότερα, η παρούσα εργασία εξετάζει τον τρόπο επιρροής στη συμπεριφορά του οδηγού καθώς πραγματοποιείται η τηλεφωνική συνομιλία με δια χειρός χρήση του κινητού, μέσω συστήματος ενσύρματης επικοινωνίας ή με σύστημα ανοιχτής ακρόασης. Η συλλογή των στοιχείων προέκυψε από πείραμα που πραγματοποιήθηκε σε προσομοιωτή οδήγησης όπου οι συμμετέχοντες οδήγησαν σε διαφορετικά σενάρια σε συνθήκες ημέρας και νύχτας, καθώς και από τη συμπλήρωση κατάλληλων ερωτηματολογίων από τους συμμετέχοντες. Τα σενάρια που χρησιμοποιήθηκαν στην πειραματική διαδικασία περιλάμβαναν ένα τμήμα οδήγησης χωρίς απόσπαση προσοχής του οδηγού και ένα τμήμα οδήγησης με χρήση κινητού τηλεφώνου. Στην πειραματική διαδικασία συμμετείχαν 90 οδηγοί ηλικίας από 19 έως 62 ετών. Η συμπεριφορά του εκάστοτε οδηγού αναλύθηκε ως προς το χρόνο αντίδρασής του σε απρόοπτο συμβάν, τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης, την επιτάχυνση, και την επιβράδυνση χωρίς και με απρόοπτο συμβάν. Τα αποτελέσματα τη έρευνας αυτής υποδεικνύουν ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου αποσπά την προσοχή του οδηγού και επηρεάζει την οδηγική συμπεριφορά όπως αυτή αποτυπώνεται από τα προαναφερόμενα μεγέθη. Ειδικότερα, αρχικά πραγματοποιήθηκε η ανάλυση διακύμανσης ANOVA για τις μεταβλητές: μέγιστη ταχύτητα κίνησης, χρόνος αντίδρασης, επιτάχυνση και επιβράδυνση οι οποίες εξετάστηκαν ως προς το είδος απόσπασης προσοχής του οδηγού από τη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν μοντέλα διακριτών επιλογών με σκοπό την εκτίμηση της επιρροής τόσο της χρήσης κινητού τηλεφώνου, όσο και άλλων παραμέτρων στις προαναφερθείσες μεταβλητές κατά τη διάρκεια πρωινών και νυχτερινών ωρών. Από τη στατιστική ανάλυση αποδείχτηκε πως η συμπεριφορά του οδηγού και ο τρόπος με τον οποίο αντιδρά επηρεάζονται από τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Ειδικότερα, ο χρόνος αντίδρασης αυξάνεται όταν αποσπάται η προσοχή του, ανεξαρτήτως τρόπου χρήσης κινητού, με τη δια χειρός χρήση να επιφέρει τη μεγαλύτερη αύξηση. Παρουσιάζεται ακόμα σημαντική μείωση της μέγιστης ταχύτητας των οδηγών κατά την οδήγηση υπό απόσπαση προσοχής καθώς και οι τιμές της επιτάχυνσης είναι μικρότερες κατά την οδήγηση με χρήση κινητού. Προέκυψε ακόμα ότι οι οδηγοί αντιδρούν πιο αργά σε ένα απρόοπτο συμβάν όταν η προσοχή τους έχει αποσπαστεί από τη χρήση κινητού τηλεφώνου. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this thesis is to investigate the impact of mobile phone use on driving behavior and driver’s safety during driving in urban and rural environments. Driver distraction through the use of the mobile phone was investigated during the day and during the night. In particular, this thesis examines driver’s behavior, when a mobile phone conversation is conducted via the handheld, wired earphone or speaker mode. Data was collected in experiment which was conducted at a driving simulator. Participants drove a variety of day and night scenarios, and filled-in appropriately designed questionnaires. The scenarios used in the experimental process included a driving section where no distraction occurred and a driving section where the driver was distracted while taking on the mobile phone. The experimental process involved 90 drivers aged 19 to 62 years. The behavior of each driver was analyzed considering reaction time when an unexpected event occurred, maximum speed, acceleration, and deceleration without and with the occurrence of an unexpected event. The results of this research indicate that the use of the mobile phone distracts the driver's attention and affects driving behavior. In particular, the variance analysis ANOVA was initially performed for the variables: maximum speed, reaction time, acceleration and deceleration, which were examined considering the use mode of the mobile phone. Discrete choice models were developed to assess the influence of both mobile phone use and other parameters on the aforementioned variables during day and night. Statistical analysis has shown that driver’s behavior and the way he/she reacts are affected by the use of a mobile phone during driving. In particular, reaction time is increased when driver’s attention is distracted, regardless of the mobile phone use mode, with the hand-held mode resulting in the greatest increase. Α significant reduction in the maximum speed also occurs when driving under distraction, and acceleration values are lower when driving using a mobile phone. It also emerged that drivers are reacting more slowly to an unexpected event when their attention is distracted from using a mobile phone. |
en |
heal.advisorName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
113 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|