dc.contributor.author | Ρούσσης, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Roussis, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-24T11:02:26Z | |
dc.date.available | 2019-06-24T11:02:26Z | |
dc.date.issued | 2019-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48897 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16711 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ερμηνευτική | el |
dc.subject | Μεταηθική | el |
dc.subject | Μεταφιλοσοφία | el |
dc.subject | Αντικειμενικότητα και Υποκειμενικότητα | el |
dc.subject | Ηθικότητα | el |
dc.subject | Hermeneutics | en |
dc.subject | Metaethics | en |
dc.subject | Metaphilosophy | en |
dc.subject | Objectivity and Subjectivity | en |
dc.subject | Ethics | en |
dc.title | Ludwig Wittgenstein: Η αντίληψη εντός της κοινωνικής πρακτικής και η σχέση της με την ηθική φιλοσοφία | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Ludwig Wittgenstein: The conception from within social practice and its relevance to moral philosophy | en |
heal.classification | Φιλοσοφία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-12 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διατυπώνει μια διαφορετική ερμηνεία του Ludwig Wittgenstein (Λούντβιχ Βιττγκενστάιν), σύμφωνα με την οποία η φιλοσοφία μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ένα «εργαλείο» και ο φιλόσοφος ως ένας «παραγωγός» θεωρίας που μπορεί να την αξιοποιήσει για έναν συγκεκριμένο σκοπό. Αυτή ακριβώς η ερμηνευτική μέθοδος παρουσιάζεται και χρησιμοποιείται εκτενώς εντός του κειμένου. Η σκέψη του Wittgenstein χωρίζεται σε δύο ξεχωριστά στάδια. Το 1ο στάδιο της σκέψης του ερμηνεύεται ως μία «συνεχής κίνηση» μεταξύ δύο οπτικών γωνιών (αντικειμενική και υποκειμενική) και με βάση αυτό, αποσαφηνίζονται οι γενικές του απόψεις περί της σχέσης μεταξύ της γλώσσας, του «κόσμου» και του «εαυτού». Ακόμη, εντοπίζονται οι λόγοι για τους οποίους ο Wittgenstein θεώρησε την ηθική ως «ανοησία» ή κάτι το οποίο δεν μπορεί να λεχθεί. Στην συνέχεια, το 2ο στάδιο της σκέψης του παρουσιάζεται ως ένας ριζοσπαστικά διαφορετικός τρόπος κατανόησης της πραγματικότητας και της φιλοσοφίας, ο οποίος παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να ερμηνευτούν και οι διάφορες χρήσεις της γλώσσας μας ως ενιαίες δραστηριότητες με βάση τον σκοπό για τον οποίον επιτελούνται εντός της κοινωνικής πρακτικής. Αυτή η καινούρια αντίληψη έρχεται σε αντιδιαστολή με την αντίληψη του 1ου σταδίου της σκέψης του, σύμφωνα με το οποίο η φιλοσοφία αντιμετωπίζεται ως μια έρευνα σχετικά με την φύση της πραγματικότητας και η οποία φαίνεται να αποτελεί και το συνηθέστερο τρόπο αντιμετώπισης από τους σύγχρονους φιλοσόφους. Παράλληλα, διατυπώνονται τα κυριότερα σημεία που καθιστούν αυτές τις δύο αντιλήψεις ασύμβατες και παρέχονται σχετικά παραδείγματα. Τα ερμηνευτικά εργαλεία που κατασκευάζονται από αυτήν την καινούρια αντίληψη χρησιμοποιούνται προκειμένου να εντοπιστεί η δραστηριότητα που ακολουθείται από μεριάς των φιλοσόφων της ηθικής στον βαθμό που αποσκοπούν να παρέχουν εξηγήσεις ή δικαιολογήσεις της ηθικής πρακτικής (δίνοντας έμφαση στο μεγαλύτερο κομμάτι της Μεταηθικής). Οι θεωρίες που αναπτύσσονται μέσω αυτής της δραστηριότητας κατηγοριοποιούνται με βάση όλα τα δυνατά αρχικά τους σημεία και τα συμπεράσματα στα οποία είναι δυνατό να καταλήξουν. Στην συνέχεια, σχολιάζεται το γιατί μπορεί να είναι προβληματικές αυτές οι προσεγγίσεις και προτείνεται ένα καινούριο πλαίσιο στο οποίο μπορεί ίσως να κατανοηθεί διαφορετικά η ηθική πρακτική. Αυτό το πλαίσιο, όπως και ορισμένες τελικές παρατηρήσεις, έχουν ως στόχο το να αποσαφηνίσουν την σχέση μας με την ηθική φιλοσοφία, καθώς και το να ωθήσουν σε αναστοχασμό σχετικά με το πώς μπορεί αυτή να μας είναι χρήσιμη στην καθημερινότητα. | el |
heal.abstract | This thesis provides a different interpretation of Ludwig Wittgenstein’s thought, according to which philosophy could be regarded as a “tool” and the philosopher as a “producer” of theory whose use of it is directed at a certain practical goal. This hermeneutical method is presented and used throughout the text. The philosophical writings of Wittgenstein are divided into two distinct stages. The first stage is interpreted as a “continuous movement” between two viewpoints (objective and subjective) and based on this, the thesis clarifies his general views on the relationship between language, “world” and the “self”. Furthermore, it pinpoints and analyzes the reasons as to why did Wittgenstein regard ethics as “nonsense” or something which is unsayable. Following on from these, the second stage is expounded as a radically different way of understanding reality and philosophy which provides the necessary tools to interpret the various uses of language as uniform activities, based on the goals they are aimed at within our social practice. This different conception comes in contrast with the conception of the first stage, according to which philosophy is an investigation into the nature of reality and which seems to be the norm in contemporary philosophy. Moreover, the main points of incompatibility between these two conceptions are summarized and explained. The hermeneutical tools formulated within this new conception are used in order to pinpoint the activity on behalf of the moral philosophers who aim at providing explanations or justifications of moral practice (focusing on the largest part of Metaethics). The theories formulated through this activity are categorized on the basis of all their different possible types of starting points and conclusions. After some remarks on the problematic features of this type of investigations, a new framework is suggested which may provide a different understanding of moral practice. This framework, along with some ending remarks, are aimed towards clarifying our relationship with moral philosophy as well as promoting self-reflection regarding its usefulness in our everyday life. | en |
heal.advisorName | Θεολόγου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Κουτσογιάννης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Στέλιος, Σπυρίδων | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών.Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 140 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: