dc.contributor.author |
Παπαθωμόπουλος, Σπυρίδων
|
el |
dc.contributor.author |
Papathomopoulos, Spyridon
|
en |
dc.date.accessioned |
2019-06-25T08:01:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-25 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48901 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8546 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) |
el |
dc.subject |
Έργα LNG μικρής κλίμακας (SSLNG) |
el |
dc.subject |
Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας |
el |
dc.subject |
Οικονομική αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
Τερματικός σταθμός ΥΦΑ ή LNG |
el |
dc.subject |
Liquefied Natural Gas (LNG) |
en |
dc.subject |
Small-Scale LNG (SSLNG) |
el |
dc.subject |
Electricity production |
el |
dc.subject |
Economic evaluation |
el |
dc.subject |
LNG terminal |
el |
dc.title |
Τεχνοοικονομική αξιολόγηση επενδύσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/00be2be8a8fb4be09c5de4f6bf53bb2170add68f |
|
heal.dateAvailable |
2020-06-24T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
embargo |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-02-27 |
|
heal.abstract |
Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ ή LNG) είναι φυσικό αέριο που έχει μετατραπεί σε υγρή μορφή ώστε να είναι εύκολη η αποθήκευσή του, καθώς και η αποτελεσματική θαλάσσια μεταφορά του σε μεγάλες αποστάσεις. Το φυσικό αέριο περιέχει λιγότερο άνθρακα από τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο και μπορεί να θεωρηθεί το πιο φιλικό προς το περιβάλλον ορυκτό καύσιμο. Τα φορτία LNG μπορούν να μεταφέρονται σε διάφορα μέρη του κόσμου, ανταποκρινόμενα έτσι στις τοπικές διακυμάνσεις της προσφοράς και της ζήτησης.
Μέχρι τώρα, η πλειοψηφία των έργων LNG αφορούσε την κατασκευή τερματικών σταθμών εισαγωγής μεγάλου μεγέθους και χωρητικότητας, οι οποίοι δεν είναι κατάλληλοι για εφαρμογές ενός "μοναδικού καταναλωτή φυσικού αερίου". Πρόσφατα, εμφανίστηκαν ορισμένα έργα μικρού και μεσαίου μεγέθους LNG περιφερειακών κόμβων αποθήκευσης, οι οποίοι τροφοδοτούνται απευθείας μέσω μικρών βυτιοφόρων πλοίων LNG.
Στην παρούσα εργασία, αξιολογούνται οικονομικά δύο δορυφορικοί τερματικοί σταθμοί «αποκλειστικής χρήσης» (SPT), για την τροφοδοσία με LNG τοπικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι τερματικοί σταθμοί αυτοί θεωρούνται σε δύο μη διασυνδεδεμένα νησιά του Αιγαίου, τη Ρόδο και τη Λέσβο, ως υποθέσεις εργασίας (η Ρόδος έχει τη δεύτερη υψηλότερη ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των μη διασυνδεδεμένων νησιών, μετά την Κρήτη που έχει την υψηλότερη, αλλά με τη σύνδεσή της με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό σύστημα να αναμένεται να υλοποιηθεί εντός του 2020, ενώ η Λέσβος και η Κως-Κάλυμνος μοιράζονται περίπου τα ίδια επίπεδα κατανάλωσης στην τρίτη θέση). Επιπλέον, γίνεται οικονομική αξιολόγηση της διαδοχικής τροφοδοσίας με LNG ενός αριθμού μη διασυνδεδεμένων νησιών, συμπεριλαμβανομένων της Κρήτης, Ρόδου, Λέσβου και Σάμου, μέσω ενός ναυλωμένου πλοίου μεταφοράς LNG μεσαίας κλίμακας, που εκτελεί δρομολόγιο τύπου “milk-run” («διανομής γάλακτος»).
Για τους σκοπούς της οικονομικής αξιολόγησης, υπολογίζονται η καθαρή παρούσα αξία (NPV) και o εσωτερικός συντελεστής απόδοσης (IRR), για το σύνολο του κεφαλαίου της επένδυσης, για τα ίδια κεφαλαία με τραπεζικό δάνειο και για τα ίδια κεφάλαια με τραπεζικό δάνειο και επιχορήγηση, με τον καθορισμό του μέσου σταθμικού κόστους κεφαλαίου (WACC).
Εξετάζονται τα συστήματα τιμολόγησης (δηλαδή η αύξηση της τιμής του κόμβου εισαγωγής LNG λόγω των μεταφορικών και του τερματικού σταθμού), ως συνάρτηση του χρόνου αποπληρωμής και την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων (ROE). Γίνεται ανάλυση του κόστος καυσίμου ανά MWh του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με τον υπολογισμό του μέρους που αποζημιώνει το κόστος κύκλου ζωής του τερματικού σταθμού (κόστος επένδυσης, ετήσια έξοδα λειτουργίας, αποσβέσεις και φόρους), τα έξοδα των μεταφορικών και την τιμή FOB LNG.
Η οικονομική αξιολόγηση έδειξε ότι οι επενδύσεις LNG μικρής κλίμακας (SSLNG) είναι μεγάλης έντασης κεφαλαίου, με τις οικονομίες κλίμακας να είναι ευθέως ανάλογες του μεγέθους του έργου. Οι τιμές διανομής του φυσικού αερίου και, κατ’ επέκταση, τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας, εξαρτώνται άμεσα από το ύψος της διακινούμενης ποσότητας φυσικού αερίου Επιπλέον, μπορούν να θεωρηθούν ως οικονομικά συμφέρουσες λύσεις, οι κατασκευές πλωτών τερματικών σταθμών αντί των σταθμών των κατασκευασμένων στην ξηρά. |
el |
heal.abstract |
Liquefied Natural Gas (LNG) is natural gas that has been converted to liquid form for ease of storage as it is an efficient method of transporting overseas. Natural gas contains less carbon than fuel oils and could be considered the most environmentally friendly fossil fuel. LNG cargoes can be redirected to different parts of the world in response to regional fluctuations in demand and supply.
The majority of the LNG projects, until now, concerned receiving terminals with large size and capacity, which are unsuitable for a “single gas consumer” application. Recently, there have appeared some small and medium scale LNG projects, with regional storage hubs and direct supply with small LNG carriers.
In the present study, two single purpose satellite terminals (SPT) are economically evaluated, for feeding local power plants with LNG. The terminals are considered to be constructed on two non-interconnected Greek islands of the Aegean Sea, Rhodes and Lesvos, as indicative examples (Rhodes has the second higher annual electricity consumption among non-interconnected islands, with Crete having the higher one but with its connection to the mainland electricity system predicted to be implemented in 2020, and with Lesvos and Kos-Kalymnos sharing about the same levels of consumption on the third place). In addition, delivery of LNG to a number of non-interconnected islands, including Crete, Rhodes, Lesvos and Samos, is economically evaluated, through a milk-run trip of a chartered medium-scale LNG carrier.
For the purpose of economic evaluation, net present value (NPV) and internal rate of return (IRR) are calculated, for the entire capital invested, for equity capital with a bank loan and for equity capital with a bank loan and a subsidy, by determining the weighted average cost of capital (WACC).
Pricing schemes are examined (i.e. the increase in LNG import hub price due to shipping and terminal “effect”), in terms of payback time and return on equity (ROE). Power plant’s fuel cost per MWh is analyzed, by calculating the part which compensates the terminal’s lifecycle cost (investment cost, annual operating expenses, depreciation and taxes), the shipping cost and the LNG FOB price.
The economic evaluation has shown that SSLNG projects are capital intensive, with the involvement of economies of scale being directly proportional to the project's size. Distribution gas prices and, by extension, electricity tariffs are sensitive to the delivered gas quantities. Furthermore, floating instead of on-shore terminals can be considered as feasible solutions. |
en |
heal.advisorName |
Αραβώσης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αραβώσης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λεώπουλος, Βρασίδας - Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
153 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|