dc.contributor.author | Εξακουστίδου, Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Exakoustidou, Georgia | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-25T10:11:23Z | |
dc.date.available | 2019-06-25T10:11:23Z | |
dc.date.issued | 2019-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48912 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16379 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χερσαίοι Αγωγοί | el |
dc.subject | Ευστάθεια πρανών | el |
dc.subject | Πολυκριτηριακή ανάλυση | el |
dc.subject | Σ.Γ.Π. | el |
dc.subject | Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων | el |
dc.subject | Onshore pipelines | en |
dc.subject | Slope stability | en |
dc.subject | Multi-criteria analysis | en |
dc.subject | G.I.S. | en |
dc.subject | Finite element method | en |
dc.title | Ανάπτυξη υπολογιστικού και πολυκριτηριακού εργαλείου για τη βελτιστοποίηση της χάραξης χερσαίων αγωγών μεγάλου μήκους που διέρχονται από δυνητικά ασταθή εδαφικά πρανή | el |
dc.title | Development of a computational and multicriteria tool for the optimisation of the route of long-distance onshore pipelines passing through potentialy unstable soil slopes | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τεχνική μηχανική | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-07 | |
heal.abstract | Οι χερσαίοι αγωγοί μεγάλου μήκους αποτελούν μια από τις πιο πολυσυζητημένες κατηγορίες κατασκευών των τελευταίων χρόνων. Μέσω αυτών εξυπηρετείται η μεταφορά ενός πλήθους διαφορετικών ρευστών, με πιο διαδεδομένα το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Ωστόσο, η επίτευξη ενός τέτοιου έργου είναι μια διαδικασία σύνθετη. Ειδικότερα, η διαμόρφωση της διαδρομής ενός αγωγού απαιτεί τη μελέτη πολλών διαφορετικών κριτηρίων. Ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια είναι η πιθανότητα εκδήλωσης γεωκινδύνων κατά μήκος της γραμμής του αγωγού. Οι γεωκίνδυνοι μπορεί να βλάψουν την ακεραιότητα ενός αγωγού, προκαλώντας παραμορφώσεις ή και ολική κατάρρευση αυτού. Από το σύνολο των γεωκινδύνων, η υπό σεισμικές συνθήκες αστάθεια των πρανών, δηλαδή οι σεισμικά προκαλούμενες μετατοπίσεις ή κατολισθήσεις του εδάφους, απαιτούν τη διεξαγωγή λεπτομερούς μελέτης. Δεδομένων των παραπάνω, στην παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια ανάπτυξης ενός υπολογιστικού-πολυκριτηριακού εργαλείου, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της χάραξης αγωγών μεγάλου μήκους. Το εργαλείο διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε μεταξύ άλλων να μπορεί να υποστηρίξει τη λήψη απόφασης σχετικά με τη διασταύρωση ή την αποφυγή ενός αγωγού με μια περιοχή, όπου ενδέχεται να προκληθεί μετατόπιση ή κατολίσθηση του εδάφους, εξαιτίας κάποιου σεισμού. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά με τη βοήθεια του λογισμικού ArcGIS διαμορφώνεται μια προκαταρκτική διαδρομή, με κριτήριο την επιβεβλημένη αποφυγή ορισμένων περιοχών. Έπειτα, εντοπίζονται τα σημεία διασταύρωσης της προκαταρκτικής διαδρομής με δυνητικά επικίνδυνα πρανή. Αφού εντοπιστούν τα εν λόγω πρανή, αυτά προσομοιώνονται με τη βοήθεια της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων, στο λογισμικό Abaqus, και εξετάζεται η ευστάθεια τους υπό σεισμικές συνθήκες, καθώς και η αλληλεπίδραση τους με τον αγωγό. Τελικό αποτέλεσμα των αναλύσεων αποτελούν οι σεισμικά προκαλούμενες παραμορφώσεις του αγωγού. Στη συνέχεια, οι τιμές των παραμορφώσεων ελέγχονται σε σχέση με τα επιτρεπόμενα όρια που ορίζει ο Ευρωκώδικας 8. Εάν οι παραμορφώσεις δεν ξεπερνούν τα αποδεκτά όρια, η προκαταρκτική διαδρομή θεωρείται ασφαλής. Σε αντίθετη περίπτωση, η προκαταρκτική διαδρομή δεν θεωρείται ασφαλής και προτείνεται μια νέα διαδρομή προς χάραξη. | el |
heal.abstract | Long-distance onshore pipelines constitute one of the most widely discussed construction fields of recent years. Through them, the transport of a variety of fluids is achieved, with oil and gas being the most common. The completion of such a project is a complicated process. Particularly, configuration of a pipeline route requires consideration of many different criteria. One of the most important criteria to be examined is the probability of occurrence of geohazards along the line of the pipeline. Geohazards can damage the integrity of a pipeline, causing deformations or even total collapse. Of all the geohazards, the seismic instability of the slopes, i.e. the seismically induced displacements or landslides, require a detailed study. Given the above, this dissertation aims to develop a computational-multicriteria tool, whose objective is to optimize the route of long-distance pipelines. The tool was configured in such a way as to support, among other things, the decision on whether a pipeline will cross an area where the ground might be displaced or subsided due to an earthquake or not. More specifically, initially, using the ArcGIS software, a preliminary route is created, based on the necessity to avoid certain areas. Then, the junction points of the preliminary route with potentially hazardous slopes are identified. Once these slopes have been identified, they are simulated with the use of the finite element method, in the Abaqus software, and both their stability under seismic conditions and their interaction with the pipeline are examined. The result of this analysis is the seismically induced deformations of the pipeline. Then, the deformations values are checked against the permitted limits set by Eurocode 8. If deformations do not exceed the acceptable limits, the preliminary route is considered safe. Otherwise, the preliminary route is not considered safe and a new route is proposed. | en |
heal.advisorName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος | el |
heal.committeeMemberName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τσομπανάκης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 168 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: