HEAL DSpace

Η θέση της γυναίκας στις θετικές επιστήμες. Εφαρμογή στη σχολή ΕΜΦΕ

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπολτσή, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Boltsi, Konstantina en
dc.date.accessioned 2019-06-28T10:59:23Z
dc.date.available 2019-06-28T10:59:23Z
dc.date.issued 2019-06-28
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48925
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16725
dc.rights Default License
dc.subject Φύλο el
dc.subject Μαθηματικά el
dc.subject Εκπαίδευση el
dc.subject Φεμινισμός el
dc.subject Γυναίκα el
dc.title Η θέση της γυναίκας στις θετικές επιστήμες. Εφαρμογή στη σχολή ΕΜΦΕ el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Φύλο και μαθηματικά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-02-22
heal.abstract Στην παρούσα εργασία εξετάζονται οι έμφυλες διαφορές στο πεδίο των θετικών επιστημών και πιο συγκεκριμένα στα Μαθηματικά. Αν και η σύγχρονη εικόνα έχει βελτιωθεί αρκετά, το ερώτημα για την υποεκπροσώπηση των γυναικών σε αυτές τις επιστήμες συνεχίζει να παραμένει, καθώς η αξία και χρησιμότητα σχετικών επαγγελμάτων , για την εξέλιξη και ευημερία των σύγχρονων κοινωνιών έχει οικουμενικά αναγνωριστεί. Η εργασία εμπλουτίζεται ουσιαστικά από μια σχετική με το θέμα μας έρευνα με ερωτηματολόγιο και συνεντεύξεις που διεξήχθη στο πλαίσιο της Σχολής ΕΜΦΕ ΕΜΠ. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, γίνεται μια ιστορική αναδρομή στις φεμινιστικές θεωρίες και τις βασικές τους θέσεις για να κατανοήσουμε την αρχή των προσπαθειών των γυναικών για ίση μεταχείριση σε διάφορους τομείς των κοινωνικών δομών. Ακολούθως, γίνεται εκτενής αναφορά στις θεωρίες για τις διαφορές των δύο φύλων, που ερμηνεύουν το λόγο που διαφέρουν οι γυναίκες από τους άντρες. Στο επόμενο κεφάλαιο, γίνεται λόγος για τη γυναικεία εκπαίδευση στην Ελλάδα και ειδικά για την παρουσία της γυναίκας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, γίνεται αναφορά για τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τα δύο φύλα συγκεκριμένα στην επιστήμη των Μαθηματικών. Ο σκοπός της παρούσα εργασίας, στο δεύτερο μέρος της, είναι η μελέτη των διαφορών όσον αφορά τους στόχους, την επιλογή σχολής, την επιλογή επαγγέλματος καθώς και την ύπαρξη προκαταλήψεων ανάμεσα στα δύο φύλα. Η εφαρμογή έγινε σε φοιτητές και φοιτήτριες της σχολής ΕΜΦΕ, μέσω ερωτηματολογίου. Το δεύτερο ερευνητικό σκέλος της εργασίας, στο πρώτο μέρος της εργασίας, αφορά τις καθηγήτριες της σχολής ΕΜΦΕ και μια μελέτη στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν ως γυναίκες ακαδημαϊκοί στο χώρο του Πανεπιστημίου. Μέσω προσωπικών συνεντεύξεων, εξετάζονται οι λόγοι επιλογής των θετικών επιστημών, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του χώρου καθώς και σεξιστικές διακρίσεις που ενδεχομένως να είχαν εκλάβει. Τέλος, εξετάζεται αν οι ίδιες έχουν αντιληφθεί την υπεροχή κάποιου από τα δύο φύλα στην αντιληπτική ικανότητα των Μαθηματικών. Από την έρευνα στους φοιτητές/τριες της σχολής ΕΜΦΕ προέκυψε ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα και την επιλογή σπουδών, των στόχων και των αντιλήψεων για την ισότητα των δύο φύλων. Η διαφορά εντοπίστηκε στην διαφορετική επιλογή επαγγελμάτων που ίσως αιτιολογεί την υποεκπροσώπηση των γυναικών στο χώρο των Θετικών επιστημών. Τέλος, όσον αφορά το επάγγελμα της καθηγήτριας στο ΕΜΠ και τις σεξιστικές διακρίσεις, είναι υπαρκτό πρόβλημα. Ωστόσο, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην καριέρα μιας γυναίκας τονίστηκε ότι είναι οι υποχρεώσεις της οικογένειας. el
heal.abstract In this thesis paper we examine the gender differences in the field of science and more specifically in mathematics. Although the modern picture has improved considerably, the question of under-representation of women in these sciences continues to remain, as the value and usefulness of relevant professions for the evolution and welfare of modern societies has been universally acknowledged. In the first part of the paper, there is a historical review of feminist theories and their basic positions to understand the principle of women's efforts for equal treatment in various areas of social structures. Subsequently, there is an extensive reference to the gender differences theories that explain why women differ from men. In the next chapter, reference is made to the characteristics that differentiate the two sexes specifically in the Mathematics science. Finally, there is talk about female education in Greece and especially about the presence of women in universities. The purpose of this paper, in the second part, is to study differences in goals, school choice, career choice, and the existence of gender bias. The application was made to students of Applied Mathematics and Physics in National Technical University of Athens, through a questionnaire. The second research part of the thesis, in the first part of the thesis, concerns the professors of the institution and a study of the difficulties they faced as female academics in the University. Through personal interviews, the reasons for choosing the Mathematics or Physics field, the pros and cons of their profession, as well as the sexist discrimination they might have considered, are examined. Finally, it is examined whether they have perceived the superiority of one of the two sexes in the perceptual ability of mathematics. Research from the students revealed that there are no significant differences between the two sexes and the choice of studies, goals and perceptions of gender equality. The difference was found in the different choices of professions that may justify under-representation of women in the field of science. Finally, with regard to the professor's profession in the NTUA and sexist discrimination, there is a real problem. However, the biggest obstacle in a woman's career has been stressed that it is the family's obligations en
heal.advisorName Θεολόγου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Στέλιος, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Στεφανέας, Πέτρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 100 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής