dc.contributor.author | Κοσμίδη, Δήμητρα | el |
dc.contributor.author | Kosmidi, Dimitra | en |
dc.date.accessioned | 2019-07-01T09:29:23Z | |
dc.date.available | 2019-07-01T09:29:23Z | |
dc.date.issued | 2019-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48942 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16661 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χάλυβες | el |
dc.subject | Θερμικές κατεργασίες | el |
dc.subject | Διφασικοί χάλυβες | el |
dc.subject | Αυτοκινητοβιομηχανία | el |
dc.subject | Steels | en |
dc.subject | Thermal treatments | en |
dc.subject | Dual phase steels | en |
dc.subject | Car industry | en |
dc.title | Θερμικές κατεργασίες και ανάπτυξη κατάλληλων μικροδομικών χαρακτηριστικών σε κρουστικές παραμορφώσεις σε χάλυβες αυτοκινητοβιομηχανίας τύπου DP800 | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μεταλλογνωσία | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-03-13 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται μελέτη κατηγορίας διφασικών χαλύβων DP800 που χρησιμοποιούνται ευρέως στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι διφασικοί αυτοί χαλυβες περιέχουν χαμηλό ποσοστό άνθρακα και μικρές ποσότητες κραματικών προσθηκών παρέχοντας έτσι έναν ιδιαίτερα αξιοσημείωτο συνδυασμό μηχανικών ιδιοτήτων υψηλής αντοχής και ολκιμότητας. Ο τύπος διφασικού χάλυβα που χρησιμοποιήθηκε στη συγκεκριμένη πειραματική διαδικασία περιέχει άνθρακα σε ποσοστό 0.112% και κραματικές προσθήκες Si 0.445%, Mn 1.520%, Al 0.043%, P 0.012%, Nb 0.017%, Cr 0.027%, Ti 0.002% και Ni 0.039%. Τα δοκίμια που μελετήθηκαν αρχικά υπέστησαν θερμικές κατεργασίες ανόπτησης και βαφής. Οι παράμετροι που εξετάστηκαν στο στάδιο αυτό ήταν οι θερμοκρασίες και οι χρόνοι παραμονής των δοκιμίων. Στη συνέχεια, διαμορφωθήκαν εκ νέου δοκίμια με κατάλληλο σχήμα και διαστάσεις με σκοπό την αξιολόγησή τους μέσω δοκιμών σκληρότητας και μονοαξονικού εφελκυσμού σε διάφορες ταχύτητες. Όσον αφορά τη μελέτη της μικροδομής και τη χημική ανάλυση του συνολικού αριθμού των δοκιμίων, χρησιμοποιήθηκε το Ηλεκτρονικό Μικροσκόπιο Σάρωσης (SEM) καθώς επίσης και το Οπτικό Μικροσκόπιο (Light Optical Microscope). Στόχος της μελέτης είναι να βρεθεί ο βέλτιστος συνδυασμός του χρόνου και της θερμοκρασίας ανόπτησης ώστε να προκύψει ο χάλυβας DP 800 καθώς επίσης και η καταγραφή των μηχανικών ιδιοτήτων του, με την επίδραση των κατεργασιών που προαναφέρθηκαν. Επιπλέον, τα αποτελέσματα θα πρέπει να αξιολογηθούν και να γίνει τελικά συσχέτιση τους με τη μικρογραφική δομή του υλικού. Συμπερασματικά οι επιθυμητές μηχανικές ιδιότητες των διφασικών χαλύβων αφορούν τον κατάλληλο συνδυασμό των δυο παραπάνω παραγόντων (θερμοκρασίας – χρόνου) ενώ αναφορικά με τις δοκιμές εφελκυσμού, για αύξηση της ταχύτητας επέρχεται μεγαλύτερη παραμόρφωση και συνεπώς μείωση της ολκιμότητας. | el |
heal.abstract | In the present thesis takes place a study of a dual phase steel category, specifically DP 800 which is widely used in automotive industry. These dual phase steels contain small quantities of carbon and low percentages of alloy additions, thus providing a particularly remarkable combination of high strength and high ductile mechanical properties. The specific type of DP steel used in this experimental process contains 0.112% carbon and other alloy additions such us Si 0.445%, Mn 1.520%, Al 0.043%, P 0.012%, Nb 0.017%, Cr 0.027%, Ti 0.002% and Ni 0.039%. The studied samples initially underwent-heat treatments of annealing and water quench. The parameters that examined at this stage were the temperatures and the residence time of each sample. Subsequently, samples of appropriate shape and dimensions were designed for evaluation by hardness and uniaxial tensile tests at different speed rates. As far as it concerns the microstructure study and the chemical analysis of the total samples, the Scanning Electron Microscope (SEM) as well as the Optical Microscope were used. The aim of this study is to find the optimal combination of annealing temperature and residence time to produce DP 800 steel as well as the recording of its mechanical properties with the effects of the above-mentioned treatments. In addition, the results should be evaluated and eventually correlated with the micrographic structure of the material. In conclusion, required mechanical properties of dual phase steels arising from the appropriate combination of two above-mentioned factors (- temperature – time -) and regarding to the tensile tests, increasing the velocity results in greater deformation and hence reduced ductility. | en |
heal.advisorName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πάνιας, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Τσακιρίδης, Πέτρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλογνωσίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 113 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: