HEAL DSpace

Προσομοίωση μεταβατικής λειτουργίας μεγάλου δίχρονου ναυτικού κινητήρα εφοδιασμένου με σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) υψηλής πίεσης σε δυσμενείς συνθήκες πλεύσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χριστοφίλης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Christofilis, Georgios en
dc.date.accessioned 2019-07-02T09:30:49Z
dc.date.available 2019-07-02T09:30:49Z
dc.date.issued 2019-07-02
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48960
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16698
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κινητήρας diesel el
dc.subject Επιλεκτική καταλυτική αναγωγή el
dc.subject Μεταβατικό φαινόμενο el
dc.subject Μοντελοποίηση θερμικής μηχανής el
dc.subject Εγκατάσταση πρόωσης el
dc.subject Δυναμική πλοίου el
dc.subject Θερμοδυναμική el
dc.subject Μοντελοποίηση έλικας el
dc.subject SCR υψηλής πίεσης el
dc.title Προσομοίωση μεταβατικής λειτουργίας μεγάλου δίχρονου ναυτικού κινητήρα εφοδιασμένου με σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) υψηλής πίεσης σε δυσμενείς συνθήκες πλεύσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική μηχανολογία el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/3d257f31491bff09371cddeac5c6626dc154db39
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-03-05
heal.abstract Στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται διερεύνηση της μεταβατικής λειτουργίας μεγάλου δίχρονου ναυτικού κινητήρα εφοδιασμένου με σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής υψηλής πίεσης (High Pressure SCR system, SCR-HP) κατά την πλεύση σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται με στόχο τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς Tier III για την μείωση των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου. Λόγω θερμοκρασιακών περιορισμών στην είσοδο του καταλύτη, το σύστημα πρέπει να τοποθετηθεί ανάντι του στροβίλου. Αυτό δημιουργεί προβλήματα στη σύνδεση κινητήρα-υπερπληρωτή λόγω της μεγάλης θερμικής αδράνειας του καταλύτη. Το γεγονός αυτό εισάγει προβλήματα στην μεταβατική απόκριση του συστήματος. Συνεπώς αναδεικνύεται η σημασία της μελέτης της λειτουργίας του συμπλεκόμενου συστήματος του κινητήρα και του SCR-HP κατά την πλεύση σε κυματισμένη θάλασσα. Καθώς το πλοίο πλέει σε κυματισμένη θάλασσα, αντιμετωπίζει την ύπαρξη προσπιπτόντων κυματισμών με αποτέλεσμα να διεγείρεται σε ταλαντωτικές κινήσεις. Λόγω αυτών των κινήσεων, αναπτύσσεται στο πλοίο πρόσθετη αντίσταση κυματισμού όπως επίσης έντονη μεταβολή των ταχυτήτων στην περιοχή του ομόρου του. Παράλληλα, οι μεταβολές των ταχυτήτων στον ομόρου προκαλούν έντονες αλλαγές στην απαιτούμενη ροπή από την έλικα στον κινητήρα. Με στόχο τον υπολογισμό της μεταβαλλόμενης ροπής που εφαρμόζεται στον κινητήρα, αναπτύσσονται στην παρούσα εργασία μοντέλα έλικας και πλοίου. Αυτά ενσωματώνονται με υπάρχοντα μοντέλα κινητήρα και συστήματος SCR με σκοπό την προσομοίωση της λειτουργίας του συνολικού συστήματος. Η μοντελοποίηση του κινητήρα υλοποιείται μέσω λογισμικού προσομοίωσης μηδενικής διάστασης (0-D), το οποίο έχει αναπτυχθεί από το Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας. Ο υπολογισμός της θερμοδυναμικής συμπεριφοράς του συστήματος SCR-HP γίνεται βάσει μοντέλου, το οποίο έχει αξιολογηθεί σε προηγούμενη εργασία με διαθέσιμα αποτελέσματα πλήρους κλίμακας από πειράματα κλίνης δοκιμών για την ίδια μηχανή και σύστημα SCR-HP που εφαρμόζεται στη μοντελοποίηση. Με το συνολικό μοντέλο διενεργήθηκαν προσομοιώσεις αλλαγής φορτίου για πλεύση σε διαφορετικής έντασης κυματισμούς και παρουσιάζονται συγκριτικά, με σκοπό την ανάδειξη της μεταβατικής συμπεριφοράς του συστήματος SCR-HP και των ενδεχόμενων αδυναμιών που διαθέτει. Το κύριο συμπέρασμα που εξάχθηκε από τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων είναι η υψήσυχνη μεταβολή των θερμοδυναμικών μεγεθών του κινητήρα σε σχέση με την θερμοδυναμική συμπεριφορά του SCR-HP. Λόγω αυτού δεν παρατηρήθηκε αστάθεια του συστήματος. Αντ’ αυτού, η λειτουργία του SCR-HP λειτουργεί σταθεροποιητικά στην απόκριση της μηχανής εξομαλύνοντας τις αναπτυσσόμενες θερμοκρασιακές ταλαντώσεις των καυσαερίων. el
heal.advisorName Κυρτάτος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Πολίτης, Γεράσιμος el
heal.committeeMemberName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 77 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα