HEAL DSpace

Επεξεργασία Τηλεσκοπικών Δεδομένων και Προϊόντων για την Βέλτιστη Διαχείριση και Οπτικοποίησης τους σε Εικονικά Περιβάλλοντα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαντζούτσου, Ιωάννα el
dc.contributor.author Mantzoutsou, Ioanna en
dc.date.accessioned 2019-07-03T08:59:31Z
dc.date.available 2019-07-03T08:59:31Z
dc.date.issued 2019-07-03
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/48970
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9316
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Default License
dc.subject Εικονική Πραγματικότητα el
dc.subject Επεξεργασία 3d μοντέλων el
dc.subject Μηχανές Παιχνιδιών el
dc.subject Σχεδιαστικά προγράμματα el
dc.subject θαλάσσιο περιβάλλον el
dc.subject Virtual Reality en
dc.subject Games Machines el
dc.subject 3D Design Programs el
dc.subject marine Enviroment el
dc.subject 3D processing el
dc.title Επεξεργασία Τηλεσκοπικών Δεδομένων και Προϊόντων για την Βέλτιστη Διαχείριση και Οπτικοποίησης τους σε Εικονικά Περιβάλλοντα el
heal.type masterThesis
heal.classification Ναυτική Τεχνολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2019-02-28
heal.abstract Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, τόσο για την συλλογή τηλεπισκοπικών δεδομένων και την ανάλυσή τους, όσο και την οπτικοποίηση και την αναπαράσταση τους μέσω τρισδιάστατων γραφικών, έχει συμβάλει στην υλοποίηση πλήθους επιχειρησιακών εφαρμογών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Παρ’ όλ’ αυτά, το κύριο μέρος της έρευνας και ανάπτυξης συγκεντρώνουν οι αναπαραστάσεις και ανακατασκευές του χερσαίου περιβάλλοντος, μιας και η συλλογή δεδομένων αλλά και η εικονική πλοήγηση σε αυτά είναι πιο εύκολη, προσιτή και ελεγχόμενη, σε σχέση με την αξιοπιστία γεωμετρικών και γεωγραφικών παραμέτρων. Αντιθέτως, τόσο η συλλογή κατάλληλων για τρισδιάστατη ανακατασκευή και μοντελοποίηση υποβρύχιων δεδομένων, όσο και η δημιουργία ενός εικονικού υποβρύχιου περιβάλλοντος με ικανοποιητικά ρεαλιστικά χαρακτηριστικά δεν έχει μελετηθεί ιδιαίτερα. Στην κατεύθυνση αυτή, στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας έγινε μια προσπάθεια να μελετηθεί η διαδικασία δημιουργίας κατάλληλων μοντέλων, τόσο για τον χερσαίο όσο και για τον υποβρύχιο κόσμο. Αφού μελετήθηκαν, με τη βοήθεια κατάλληλων επεξεργασιών και λογισμικών, οι τεχνικές ανάλυσης και αναπαράστασης των 3Δ μοντέλων, αυτά αξιολογήθηκαν ως προς την καταλληλόλητά τους για τη χρήση σε εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με την εισαγωγή των μοντέλων σε μία μηχανή παιχνιδιών και εκτιμήθηκε η αποτελεσματικότητα των προεπεξεργασιών για την βέλτιστη οπτικοποίηση και εικονική περιήγηση στις περιοχές μελέτης. Τέτοιου είδους μελέτες συμβάλλουν στην εκμετάλλευση υποβρύχιων και θαλάσσιων δεδομένων για την κατασκευή και μοντελοποίηση 3Δ εικονικών ρεαλιστικών μοντέλων χρήσιμων για πληθώρα εφαρμογών όπως θαλάσσιες και υποθαλάσσιες κατασκευές, πολιτισμός και τουρισμός. el
heal.abstract The rapid development of remote sensing technology regarding both data acquisition and analysis, as well as the development of novel tools and technology for their visualization and representation through 3D computer graphics has contributed to various virtual and augmented reality applications. However, the majority of the research and development efforts have been concentrated in the reconstructions of terrestrial environments, due to the fact that both data acquisition and virtual navigation is technically easier, more efficient and controlled, in terms of evaluating the resulted geometric accuracy. On the contrary, the acquisition of proper underwater data that are suitable for modelling applications, as well as the creation of a virtual underwater environment with realistic features have not been yet adequately studied. To this end, in this master thesis, the process of creating suitable models for both onshore and underwater environments was studied. After having implemented the required techniques for developing the 3D models, all the pre-processing steps were evaluated for their effective exploitation in virtual and augmented reality applications. The evaluation was carried out by integrating the models into a cutting-edge game software platform. The goal was to assess the processing pipeline as per its effectiveness on the topics of optimal visualization and virtual touring in the study areas. Such studies can contribute to the exploitation of underwater and marine data, for the creation of 3D virtual realistic models useful for a variety of applications such as marine and submarine constructions, cultural heritage and tourism. en
heal.advisorName Καράντζαλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Αργιαλάς, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Νομικού, Παρασκευή el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 140 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής